891 939 läst · 10 396 svar
892k läst
10,4k svar
Elräkning på 16000 kr för december
Finns många "djävlar" där ute & Exxon hade nog älskar att helt kunna arbeta i det "dolda".P paralun skrev:
Hur Wall Street och miljardärer som Warren Buffet tacksamt tar emot pengarna som matas ut ur Bernankes fantastiska bankomat (Federal Reserve) medan alltfler amerikaner får gå utan jobb och leva på matkuponger,,,,,En historia om hur rik blir rikare i kriser.
Du har förmodligen aldrig någonsin varit nära ett bolag. Det är deras förbannade skyldighet att tjäna pengar..P paralun skrev:
Kan du göra en gissning på vilka som betalar dina bidrag
Nu har jag själv aldrig tagit emot ett öre i bidrag och jovisst har jag jobbat med just energi i många år.K Klacken skrev:
Exxon/Aramco är bolag som är helt vidriga och vill ha makt i länder de verkar och få oss att vara kvar i fossila bränslen. Sen jovisst har alla aktiebolag en skyldighet att ge ägarna en avkastning. (men här diskuterar vi megabolag som kan ändra världen)
Jo men det finns en mycket värre version som Ray Dalio, en av de största hedgefondsägarna berättar om angående sönderfallet vi drabbas av just nu. Sen har han då i åratal ifrågasatt Kina.J jawen skrev:Finns många "djävlar" där ute & Exxon hade nog älskar att helt kunna arbeta i det "dolda".
Hur Wall Street och miljardärer som Warren Buffet tacksamt tar emot pengarna som matas ut ur Bernankes fantastiska bankomat (Federal Reserve) medan alltfler amerikaner får gå utan jobb och leva på matkuponger,,,,,En historia om hur rik blir rikare i kriser.
[media]
40 minuter.
J jawen skrev:Finns många "djävlar" där ute & Exxon hade nog älskar att helt kunna arbeta i det "dolda".
[media]
P paralun skrev:Nu har jag själv aldrig tagit emot ett öre i bidrag och jovisst har jag jobbat med just energi i många år.
Exxon/Aramco är bolag som är helt vidriga och vill ha makt i länder de verkar och få oss att vara kvar i fossila bränslen. Sen jovisst har alla aktiebolag en skyldighet att ge ägarna en avkastning. (men här diskuterar vi megabolag som kan ändra världen)
P paralun skrev:Nu har jag själv aldrig tagit emot ett öre i bidrag och jovisst har jag jobbat med just energi i många år.
P paralun skrev:
Själv skulle jag kalla der århundradets partsinlagaP paralun skrev:
Sitter du & dricker 50/50 fetgroggar eller?K Klacken skrev:
Och själv betvivlar jag att du har varit insatt i ett bolag & dess funktion som ekonomisk ansvarig eller ägare.
Varför utgår du ifrån att paralun går på bidrag ???
Rätt kränkande kommentar om du frågar mig.
Jo men nu har jag fått en ursäkt så "move on"...J jawen skrev: