G OMathson skrev:
Mp hade inget inflytande... tror du på det själv?
Att MP inte hade inflytande över ryska aggressioner och tysk energipolitik - ja, självklart...
 
  • Gilla
Jamtstårsa
  • Laddar…
G
Slottsbäcksväktarn Slottsbäcksväktarn skrev:
Att MP inte hade inflytande över ryska aggressioner och tysk energipolitik - ja, självklart...
Tror även du förstår att jag menar Mps inflytande på nedläggning av kärnkraft i Sverige.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Slottsbäcksväktarn Slottsbäcksväktarn skrev:
Att MP inte hade inflytande över ryska aggressioner och tysk energipolitik - ja, självklart...
Dom gröna i Tyskland hade inget att göra med nedläggning av tysk kärnkraft heller då eller ?
 
  • Gilla
David Wallin och 6 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
OK, det jag menade var att den inte måste vara synkron ner till minsta vinkelgrad på rotorn. Detta i sin tur gör att det inte är så väldigt mkt bättre med en jättegenerator i systemet som 1000 mindre. det kan tom vara bättre att ha många oberoende pga redundans.
Med synkron menar jag varvtalet, inte vinkelläget. Även om det inte heller kan avvika särskilt mycket. Jag håller helt med om att det inte måste vara kärnkraftverk eller gigantiska vattenkraftverk. Även om det historiskt varit de som levererat stabilitet till nätet.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Det är synd det ska bli en vänster/höger fråga om kärnkraften. Jag är vänster men ändå för kärnkraft.
OT:Det finns till och med mp politiker som är för kärnkraft, det handlar om förstånd och förmåga att se följderna av för mycket slumpkraft och inte politisk hemvist.
 
  • Gilla
David Wallin och 5 till
  • Laddar…
Slottsbäcksväktarn Slottsbäcksväktarn skrev:
Det brukar ju vara så att när argumenten tryter så tar ni på er offerkoftan och går till personangrepp. Det gör ju inte dina argument mer relevanta - eftersom du rätt och slätt har fel.
Kör man med härskartekniker i sina inlägg så hjälper ju inte det heller. Dessutom har jag inte fel.

D Daniel 109 skrev:
Jo, det hade varit bättre. Men det innebär inte att något i Slottsbäcksväktarns svar är fel. Det motiverar definitivt inte att du övergår till personangrepp.
Jodå, det är fel.

Personangrepp; är personen en vänsterdåre så är det fritt fram att ta åt sig. Men skriver man på sandlådenivå så får man nog tåla att få lite sand i ögonen då och då.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Kan någon förklara varför vi i Svärje ska försöka rädda världen med gigantiska bistånd, elöverföring, migrationsportaler, miljöuppslag och gigantiska skatter?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kan någon förklara varför vi i Svärje ska försöka rädda världen med gigantiska bistånd, elöverföring, migrationsportaler, miljöuppslag och gigantiska skatter?
För att visa att det går, så att de länder som VERKLIGEN kan göra någon verklig skillnad inte ska ha nåt att skylla på?
 
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
För att visa att det går, så att de länder som VERKLIGEN kan göra någon verklig skillnad inte ska ha nåt att skylla på?
Och det går bra tycker du ?
 
  • Gilla
Kekistan och 3 till
  • Laddar…
Det påverkar definitivt. Vi har absolut kapaciteten att vara bland dem som hjälper till mest.
 
  • Gilla
Jamtstårsa
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Det påverkar definitivt. Vi har absolut kapaciteten att vara bland dem som hjälper till mest.
Javisst, vi offrar vårt samhälle, ekonomi och drar ner brallorna för övriga världen!
 
  • Gilla
Kekistan och 4 till
  • Laddar…
K
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Javisst, vi offrar vårt samhälle, ekonomi och drar ner brallorna för övriga världen!
Men när allt går åt helvete kan vi ju alltid säga att vi försökte och gjorde vårt bästa. Är ju en jättestor tröst iaf !!
 
D Daniel 109 skrev:
Det påverkar definitivt. Vi har absolut kapaciteten att vara bland dem som hjälper till mest.
Att vi har betyder knappast att vi måste.
 
D Dayangel skrev:
Att vi har betyder knappast att vi måste.
Nej, det måste vi inte. Vi kan vara precis så egoistiska vi vill. Men vi borde.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.