Varför inte begränsa exporten till 30% istället för 70%
Torde vara en enkel åtgärd

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Varför skulle det vara okej att vägra exportera en produkt? Det är liksom grundtanken med EU.
Tror alla som är i denna tråd vet att du stretar emot och inte vill förändra systemet men utan att ha undersökt är jag säker på att en klar majoritet är för en förändring av det skit system vi har idag.

Som jag skrev…. Vi ger och ger en massa men tar minimalt

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Vi får väl ha en stark regering som vågar ta beslut!

Annars kan vi lika gärna upplösa landet sverige och införliva oss i en stort gemensam familj (nation)

Som den bitch vi är ;)

• Ledsen
Dilato
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo det är den stora frågan som flera funderat över.
Nu är ju boksluten inne för oligopolet och det saknas mycket.
Tyska Uniper har jag inte sett någon årsredovisning från.
600 miljarder back när tyska staten fick ta över bolaget.
Det trotts att vi försökt förklara det flera gånger…

J Jeppson skrev:

Annars kan vi lika gärna upplösa landet sverige och införliva oss i en stort gemensam familj (nation)

Som den bitch vi är ;)
Jo men många politiker oavsett partifärg vet inte vad vi skriver på i Bryssel.
Sen kanske det är för komplicerat för många politiker när svenska riksdagen godkänner avtalet?
Så här ser avtalet ut.
EUR-Lex - 4404054 - SV - EUR-Lex (europa.eu)

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
J Jeppson skrev:
Tror alla som är i denna tråd vet att du stretar emot och inte vill förändra systemet men utan att ha undersökt är jag säker på att en klar majoritet är för en förändring av det skit system vi har idag.

Som jag skrev…. Vi ger och ger en massa men tar minimalt
Ja, det finns en massa som vill ha förändring. Det gemensamma för dem är just att de vill ha någon typ av diffus förändring. Men inte kan ge ett rimligt förslag på en sådan förändring.

De som faktiskt begriper vad marknadsekonomi är, tycks till stor del ha en annan uppfattning.

J Jeppson skrev:

Som den bitch vi är ;)
Vi som nation har ingen egentlig bestämmanderätt längre, alla viktiga beslut fattas i Bryssel och vi har bara att lyda.

D Daniel 109 skrev:
Ja, det finns en massa som vill ha förändring. Det gemensamma för dem är just att de vill ha någon typ av diffus förändring. Men inte kan ge ett rimligt förslag på en sådan förändring.

De som faktiskt begriper vad marknadsekonomi är, tycks till stor del ha en annan uppfattning.
Jo, jag förstår marknadsekonomi så där ligger inte problemet.

Problemet är människor som är rädda för förändring och där verkar du platsa in.

I dessa tusentals inlägg finns mängder med förslag på förändringar, både egna och tagna från experter men trots det sågar du alla förlag… det är tragiskt faktiskt ;)

• Gilla
gone_fishing och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Vi som nation har ingen egentlig bestämmanderätt längre, alla viktiga beslut fattas i Bryssel och vi har bara att lyda.
Ja, och har vi så svag styrning i landet kan vi lägga ner sverige som nation och införliva oss i resten av Europa som ju är så fantastiskt..

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
J Jeppson skrev:
Jo, jag förstår marknadsekonomi så där ligger inte problemet.

Problemet är människor som är rädda för förändring och där verkar du platsa in.

I dessa tusentals inlägg finns mängder med förslag på förändringar, både egna och tagna från experter men trots det sågar du alla förlag… det är tragiskt faktiskt ;)
Experter? Är det Bengt du tänker på då?

D Daniel 109 skrev:
Experter? Är det Bengt du tänker på då?
Ja, men det finns fler som har kommit med olika förslag på förändring.

Jag och flera andra har förklarat varför hans förslag är orimligt.

D Daniel 109 skrev:
Jag och flera andra har förklarat varför hans förslag är orimligt.
Finns fler kunniga experter som har förslag på hur en förändring kan se ut, bara googla eller hålla koll på olika tidnings artiklar

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.