175 485 läst · 2 963 svar
175k läst
3,0k svar
Elpriserna uppe och sniffar på rekordnivåer igen
SvK har försökt men det blev avslag från ACER, dvs EU's myndighet.J Jeppson skrev:
https://www.svk.se/press-och-nyhete...aftnat-ett-undantag-fran-70--regeln-for-2022/
Tror alla som är i denna tråd vet att du stretar emot och inte vill förändra systemet men utan att ha undersökt är jag säker på att en klar majoritet är för en förändring av det skit system vi har idag.D Daniel 109 skrev:
Som jag skrev…. Vi ger och ger en massa men tar minimalt
Jo men många politiker oavsett partifärg vet inte vad vi skriver på i Bryssel.J Jeppson skrev:
Sen kanske det är för komplicerat för många politiker när svenska riksdagen godkänner avtalet?
Så här ser avtalet ut.
EUR-Lex - 4404054 - SV - EUR-Lex (europa.eu)
Ja, det finns en massa som vill ha förändring. Det gemensamma för dem är just att de vill ha någon typ av diffus förändring. Men inte kan ge ett rimligt förslag på en sådan förändring.J Jeppson skrev:
De som faktiskt begriper vad marknadsekonomi är, tycks till stor del ha en annan uppfattning.
Vi som nation har ingen egentlig bestämmanderätt längre, alla viktiga beslut fattas i Bryssel och vi har bara att lyda.J Jeppson skrev:
Jo, jag förstår marknadsekonomi så där ligger inte problemet.D Daniel 109 skrev:
Problemet är människor som är rädda för förändring och där verkar du platsa in.
I dessa tusentals inlägg finns mängder med förslag på förändringar, både egna och tagna från experter men trots det sågar du alla förlag… det är tragiskt faktiskt
Experter? Är det Bengt du tänker på då?J Jeppson skrev:Jo, jag förstår marknadsekonomi så där ligger inte problemet.
Problemet är människor som är rädda för förändring och där verkar du platsa in.
I dessa tusentals inlägg finns mängder med förslag på förändringar, både egna och tagna från experter men trots det sågar du alla förlag… det är tragiskt faktiskt
Jag och flera andra har förklarat varför hans förslag är orimligt.
Man diskuterar det här för fullt bland de som bestämmer inom EU.J Jeppson skrev:
https://second-opinion.se/europa-strider-om-elmarknadsreformen/
Sen tar det nog tid.....