21 759 läst · 196 svar
22k läst
196 svar
Elektroosmos i kvällens Äntligen Hemma
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Hmmm.... nu sitter du och fantiserar igen...Matstj skrev:
se ditt inlägg här....
https://www.byggahus.se/forum/artik...-antligen-hemma-6.html?perpage=15#post2484235
Neeej, nu är jag sur.
Tänker inte skriva om ämnet längre. Det är tydligen inte uppskattat.
Men en sak är säket. Sanninen kommer alltid fram. Det kan ta lång tid eller längre tid men det kommer fram.
Lögnare och bluffmakare klarar sig inte på längre sikt varken de som säljer bluffprodukter eller de som skriver lögner och påhitt i sina tidningar för att försvara sina intresse. Allt kommer fram med tiden.
Amen !
Men en sak är säket. Sanninen kommer alltid fram. Det kan ta lång tid eller längre tid men det kommer fram.
Lögnare och bluffmakare klarar sig inte på längre sikt varken de som säljer bluffprodukter eller de som skriver lögner och påhitt i sina tidningar för att försvara sina intresse. Allt kommer fram med tiden.
Amen !
Så homeopatin har "inte klarat sig"?Matstj skrev:Neeej, nu är jag sur.
Amen !
Elektroosmos har utretts i flera andra länder och slutsatsen har varit att det inte fungerar. Ändå insinuerar du att folk som säger sånt är lögnare.
Allt kommer fram med tiden.
Elektroosmos har av flera företag försökts att säljas både här i Sverige och utomlands. Fina garantier på upp till tio år på funktion har getts och ges fortfarande. Men dessa företag verkar enbart några år och sen försvinner de. Alla garantier försvinner därmed också. Även om samma personer startar upp med ett nytt företag så hjälper det inte dem som inte fått utlovad funktion på produkten.
Då kan man fråga sig, VARFÖR försvinner dem om nu produkten fungerar så bra och det har framkommit att det finns mycket stora vinstmarginaler på utförda arbeten?
Varför börjar inte företag som idag håller på med dränering att även montera elektroosmos som ett komplement eller ersättning till dränering, då de därmed kraftigt skulle öka sin omsättning?
Svaret är enkelt på båda dessa frågor. Elektroosmos som Arid och andra liknande företag använder för att ersätta dränering, är en stor bluff!
Då kan man fråga sig, VARFÖR försvinner dem om nu produkten fungerar så bra och det har framkommit att det finns mycket stora vinstmarginaler på utförda arbeten?
Varför börjar inte företag som idag håller på med dränering att även montera elektroosmos som ett komplement eller ersättning till dränering, då de därmed kraftigt skulle öka sin omsättning?
Svaret är enkelt på båda dessa frågor. Elektroosmos som Arid och andra liknande företag använder för att ersätta dränering, är en stor bluff!
Nybyggare
· Stockholm
· 367 inlägg
Nja.. Det är väl så att du väljer att inte tro på kritikerna. Samtliga utredningar och avhandlingar som kommit fram som säger något som inte stämmer med din åsikt då är du väldigt snabb med att säga att det inte är en seriös avhandling eller utredning. Å andra sidan har i kanske nått gemensamt. Vi godtar inte dina undersökningar och avhandlingar, och du godtar inte våra. Dock förstår jag inte ditt hat mot villaägarna? Har dessa gjort dig något ont? Villaägarna försöker varna för Arids teknik. De tjänar inga pengar på det. Så vitt jag vet så driver de ingen dräneringsfirma...Matstj skrev:Neeej, nu är jag sur.
Amen !
Kära OdjurOdjuret skrev:Nja.. Det är väl så att du väljer att inte tro på kritikerna. Samtliga utredningar och avhandlingar som kommit fram som säger något som inte stämmer med din åsikt då är du väldigt snabb med att säga att det inte är en seriös avhandling eller utredning. Å andra sidan har i kanske nått gemensamt. Vi godtar inte dina undersökningar och avhandlingar, och du godtar inte våra. Dock förstår jag inte ditt hat mot villaägarna? Har dessa gjort dig något ont? Villaägarna försöker varna för Arids teknik. De tjänar inga pengar på det. Så vitt jag vet så driver de ingen dräneringsfirma...
Allt jag vill säga är att, vi är vuxna människor och måste ta ansvar för vad vi skriver och säger och tänka på konsekvenserna. Mänsklighetensöde är som en kedja. Det lilla som händer kan få stora konsekvenser.
En teknik som EOP är rätt så komplicerad. Det behövs ett projekt med 12 st doktoranter och flera miljonersbudjet och minst ett par år för att kunna fastställa om tekniken är icke fungerande. Man kan definitivt inte göra det genom att hänvisa till par artiklar. Såna resurser har inte en tidning heller.
Jag har inget emot Villaägarna, känner inte riktig nån av dem. Men grälet är på dagis nivå ! Det är sandlåda i högsta grad.
Man behöver inte reklamera en bluffmakare. De brukar gräva egna gravar och lyckas med det, väldigt bra på egen hand.
En bluffmakare har kort tid på sig och kommer att försvinna på egen hand.
Det behövs ingen draghjälp.
Det är väldigt onödig att förstöra för någon annan utan större anledning.
Inte bara företaget blir lidande utan konsumenterna oxå.
Jag tror inte heller att Villaägarna får pengar från dränerinsfirmor.
Men ville visa hur det känns med dålig reklam utan belägg. Om man ska vara lika mycket skeptisk och misstänksam då kan man resonera att de får pengar från dräneringsfirmor via saiten brabyggare som ägs av de organisationen !
Påhitt som påhitt, vad är skillnaden ?!
Tillbaks till vuxen livet, skulle vara en bra ide för alla parter.
Fast det är ju du som drar ner diskussionen till sandlådenivå... Speciellt när du rycker fram siffror som 12 doktorander och miljonbudget och flera år ur trollkarlshatten (eller ett ställe där solen inte skiner).Matstj skrev:Kära Odjur
Allt jag vill säga är att, vi är vuxna människor och måste ta ansvar för vad vi skriver och säger och tänka på konsekvenserna. Mänsklighetensöde är som en kedja. Det lilla som händer kan få stora konsekvenser.
En teknik som EOP är rätt så komplicerad. Det behövs ett projekt med 12 st doktoranter och flera miljonersbudjet och minst ett par år för att kunna fastställa om tekniken är icke fungerande. Man kan definitivt inte göra det genom att hänvisa till par artiklar. Såna resurser har inte en tidning heller.
Jag har inget emot Villaägarna, känner inte riktig nån av dem. Men grälet är på dagis nivå ! Det är sandlåda i högsta grad.
Man behöver inte reklamera en bluffmakare. De brukar gräva egna gravar och lyckas med det, väldigt bra på egen hand.
Jag tror inte heller att Villaägarna får pengar från dränerinsfirmor.
Men ville visa hur det känns med dålig reklam utan belägg. Om man ska vara lika mycket skeptisk och misstänksam då kan man resonera att de får pengar från dräneringsfirmor via saiten brabyggare som ägs av de organisationen !
Påhitt som påhitt, vad är skillnaden ?!
Tillbaks till vuxen livet, skulle vara en bra ide för alla parter.
Allt du har kommit med har varit antingen trams eller studier av något som inte är Arid. Jag är ytterst tveksam till att du överhuvudtaget kan redogöra för de fysikaliska fenomen som är aktuella. Du fortsätter trots detta med en dåres envishet hävda att Arids metod fungerar.
Det enda rimliga och realistiska i dessa fall är att den som kommer med ett påstående och vill sälja en produkt baserat på det också har bevisbördan. Den sista rapporten från CIT som du länkade visar med all önskvärd tydlighet vad dessa företag sysslar med. Uppdraget till CIT, som står på första sidan, är i princip: Ta fram några teorier som hänger ihop som skulle kunna förklara varför prylen vi redan säljer fungerar.
Det är inte så det fungerar. Om företaget vill sälja något bör de ha en rimlig förklaring till varför det fungerar (och att det fungerar). De borde redan ha teorierna klara. Hur har de annars utvecklat sin produkt?
Gäller ovanstående även fishingmejlen från tex "bankerna"?Matstj skrev:Man behöver inte reklamera en bluffmakare. De brukar gräva egna gravar och lyckas med det, väldigt bra på egen hand.
Gäller ovanstående även för "Microsofthjälpen"?
Gäller ovanstående även för kortskimning?
Varför har fishingmejlen & skimning existerat i över 10 år om bluffmakarna tar död på sig själva?