Status
Inte öppen för fler kommentarer.
O
dthompa skrev:
En annan produkt som varje hem måste ha, [länk]
Är säkert från Vattenlära A

känns lika bra förklarat dom Arids marknadsföring
Den måste vara jättebra, de har ju sålt den till riksdagen :p Jag måste genast beställa den... ;)

Matstj skrev:
Det finns beydlig enklar tillvägagångssätt mot bluffmakare än att skriva saker och ting som man inte har belägg för.
Antar att produkten är icke fungerande och bluff. Då kan man helt enkelt anmäla företaget till marknadsdomstolen som Nibe gjorde med IVT i nedanstående rättsfall. Ifall vinner man tvisten eller förlorar och får stå för rättegångskostnader och annat.
Fritt fram för de som vill det, varsågoda.
Men låt mig gissa, det finns inte en enda vettig människa/företag eller organisation men lite sund förnuft och påbörja en sån tvist.
Vi kan inte öppna en domstol här. Låt de som är utbildad för det sköta bedömningen.
Sen har jag en fråga. Om Villaägarana är så j*vla säkra på sin sak varför har de inte anmält företaget till marknadsdomstolen ?!!!
Väntar med stor spänning på ditt svar.

Exempelvis så här:
[länk]
[länk]
Du måste ha någon sorts filter i din dator som tar bort sånt som du tycker är oönskade kommentarer!

Jag svarade på din kommentar 11:18, men du går in 12:40 och skriver ytterligare en länk, där det är KO som går till Marknadsdomstolen. Så återigen om det nu var otydligt i min förra kommentar.
Det är endast näringsidkare, Konsumentombudsmannen och vissa förbund som har rätt att yttra sig till Marknadsdomstolen.
Om det fortfarande är oklart så har Villaägarna inte rätt att anmäla något företag till Marknadsdomstolen!!!

thomas33 skrev:
Du måste ha någon sorts filter i din dator som tar bort sånt som du tycker är oönskade kommentarer!

Jag svarade på din kommentar 11:18, men du går in 12:40 och skriver ytterligare en länk, där det är KO som går till Marknadsdomstolen. Så återigen om det nu var otydligt i min förra kommentar.
Det är endast näringsidkare, Konsumentombudsmannen och vissa förbund som har rätt att yttra sig till Marknadsdomstolen.
Om det fortfarande är oklart så har Villaägarna inte rätt att anmäla något företag till Marknadsdomstolen!!!
Jag försöker undvia att kommentera ämnet. Det är ingen filter :)
De kan gå andra vägar om det finns belägg för det. I själva verket tycker jag att villaägarna är fullmedvetna om att den är ingen bluff. Föratt om det var då skulle de inte lägga så mycket krut på det utan nöjde sig med en anmälan.
Det är min teori om läget.

O
Matstj skrev:
Jag försöker undvia att kommentera ämnet. Det är ingen filter :)
De kan gå andra vägar om det finns belägg för det. I själva verket tycker jag att villaägarna är fullmedvetna om att den är ingen bluff. Föratt om det var då skulle de inte lägga så mycket krut på det utan nöjde sig med en anmälan.
Det är min teori om läget.
Om Arids system skulle fungera, så skulle det vara enkelt att för dessa att påvisa det. Men de har inte lyckats göra det.

Men förstå att Villaägarna kan inte anmäla till Konsumentombudsmannen då de inte är kund och inte heller till Marknadsdomstolen då de inte är något av de tre grupper jag markerade i rött.
Att stämma Arid och få en långdragen rättegångsprocess är oftast meningslöst när det gäller blufföretag. De försvinner innan domen fått laga kraft och då skulle Villaägarna få betala sina rättegångskostnader och det är inget som gynnar någon medlem hos dem.

R
Vad Matsj inte förstår är att det inte är Arid specifikt som Villaägarna riktar sig mot, de är ju bara ett blufföretag i mängden. Som Villaägarna själva skriver: "Produkttypen dyker ständigt upp under nya namn. Nu senast kallas den för Arid. Men den går också under namnen Drain Power, Fuktstopparen/Scandinavian Transistor, Abreen, Källartorken och Wycamol Lectros.".

Det är ju fenomenet som sådant som de uppmärksammar. Företag som säljer denna bluff dyker ju upp med olika namn hela tiden (Matsj kanske kan fundera på varför?) så att jaga ett av alla dessa företag är ju bara slöseri med resurser för Villaägarna. Det tror jag inte medlemmarna vill.

• Gilla
lat och 2 till
  • Laddar…
Att ni inte tröttnar på att skriva samma sak om och om igen till någon som inte läser vad ni skriver. Jag är imponerad av ert tålamod! :D

• Gilla
Krokkodriljo
  • Laddar…
Det är nog en lågoddsare att den här tråden låses snart.

gaidin skrev:
Att ni inte tröttnar på att skriva samma sak om och om igen till någon som inte läser vad ni skriver. Jag är imponerad av ert tålamod! :D
Personen du syftar på är nog en "true beliver"; mere facts can not change his position.

Men det finns många andra som söker på elektroosmos och hamnar här. Snarast för dessa som det skrivs.

• Gilla
Excel och 2 till
  • Laddar…
tommib
Artikeln är visserligen graverande för villaägarna, det håller jag med om, men den ändrar på intet sätt min åsikt om EOP. Arid säljer en bluffprodukt, oavsett om villaägarna sysslar med tveksamheter. Två fel blir liksom inte ett rätt...

Man behöver röra om i grytan ordentlig hos Villaägarna. Rekommendationen står kvar, många behöver avgå. Förtroendet för villaägarna är minus hos mig eftersom det var noll förut.
Betala 385 kr per år till de här pengar fixerade människor Aldrig i livet.
Snacka om bluffmakeri!

O
Matstj skrev:
Psss # Odjur
Kom och titta. Har du läst Di artikeln ?

[länk]
Tja... Det ändrar inte min åsikt överhuvudtaget. Systemet blir inte mindre bluff för det. Och de avhandlingar blir inte mindre äkta...

Återigen ett tecken på desperation...

Odjuret skrev:
Tja... Det ändrar inte min åsikt överhuvudtaget. Systemet blir inte mindre bluff för det. Och de avhandlingar blir inte mindre äkta...

Återigen ett tecken på desperation...
Stärker min teori markant. Just för att Villaägarna är helt övertygad om att produkten inte är bluff då lägger de energi o resurser emot. Annars skulle de inte bry sig ett dugg. Det handlar om pengar igen.
Tydligen den traditionella dräneringsindustrin är väldigt rädda för den nya tekniken och gör allt för att behålla sina marknadsandelar. Det står mycket pengar på spel. Det styr innehållet av tidningarna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.