T Thomas_Blekinge skrev:
Nu vet vi inte vilken typ av jobb det var. Men elinstallation medför sällan någonting som skiter ned bilen. Och som du säger, det kan knappast ta 3 timmar och bör slås ut på alla kunder.
Håller med. Elektrikern ska väll ändå ha en bil anpassad för arbetsuppgifterna så det inte kräver omfattande rengöring efter varje arbetspass. All kostnad för bilen ska rymmas i milersättningen. Låter som att elektrikern har fått skarva på lite här o var för att få timmarna att stämma mot sin arbetstid.
 
S
Intet Intet skrev:
Visst. Om inte två kabelskrotprislänkar räcker?
Du tror alltså att kabelskrot är merparten av vikten? Exakt som jag tog för givet att du trodde :)
 
S
A anderols skrev:
Håller med. Elektrikern ska väll ändå ha en bil anpassad för arbetsuppgifterna så det inte kräver omfattande rengöring efter varje arbetspass. All kostnad för bilen ska rymmas i milersättningen. Låter som att elektrikern har fått skarva på lite här o var för att få timmarna att stämma mot sin arbetstid.
Håller med. 10 minuters städning av bilen efter varje jobb som gör att det behöver städas är mer än tillräckligt nästan varje gång.

Städa innebär inte att dammsuga o tvätta den som vissa tror, utan tömma den för att göra plats för nästa uppdrags material/skräp :)
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Du tror alltså att kabelskrot är merparten av vikten? Exakt som jag tog för givet att du trodde :)
Jösses.
Jag tog det som ett exempel, med länk och allt. Här är de i klartext nedan.

Skulle vi inte släppa det, sade du?

Blandkabel

Skrotpris för blandkabel
24-26/Kr/kg
Kopparkabel13-16 kr/kg
 
S
Intet Intet skrev:
Jösses.
Jag tog det som ett exempel, med länk och allt. Här är de i klartext nedan.

Skulle vi inte släppa det, sade du?

Blandkabel

Skrotpris för blandkabel
24-26/Kr/kg
Kopparkabel13-16 kr/kg
Du fortsätter ju, ännu en gång….
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Du fortsätter ju, ännu en gång….
🤣
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.