74 läst · 1 svar
74 läst
1 svar
Electrolux Torktumlare som går på ryckig "Halvfart" och luktar bränt
Min familj har en Electrolux torktumlare som är kanske sex år, tror jag. Den har fungerat relativt problemfritt men för några dagar sedan så började den att krångla. Mamma säger att hon torkade tjocka handdukar och när programmet kommit halvvägs så löste säkringen ut. Hon bytte bägge två och startade torktumlaren igen men den här gången så verkade den snurra betydligt saktare och likson skakade men hon lät den gå. Efter en stund så började det att lukta bränt och hon stängde av den.
Någon dag senare så provade hon den igen men med bara två tröjor men den gick fortfarande ryckigt och väldigt sakta och började lukta bränt ännu tidigare.
Nu är frågan vad som har hänt och om det är möjligt att fixa felet.
Någon dag senare så provade hon den igen men med bara två tröjor men den gick fortfarande ryckigt och väldigt sakta och började lukta bränt ännu tidigare.
Det är troligen ngt fysiskt då, något som kanske ligger emot någonstans, eller en drivrem som "halkat snett", eller något med motorn ev ?T Tvattman skrev:Min familj har en Electrolux torktumlare som är kanske sex år, tror jag. Den har fungerat relativt problemfritt men för några dagar sedan så började den att krångla. Mamma säger att hon torkade tjocka handdukar och när programmet kommit halvvägs så löste säkringen ut. Hon bytte bägge två och startade torktumlaren igen men den här gången så verkade den snurra betydligt saktare och likson skakade men hon lät den gå. Efter en stund så började det att lukta bränt och hon stängde av den.
Du får ta dit ngn servicetekniker eller själv öppna upp och felsöka
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
"Err" på en Electrolux torktumlare och service till fast kostnad...
Vitvaror -
Luckan på Electrolux tvättmaskin går ej att öppna
Vitvaror -
Diskmaskin Electrolux avloppspumpen går konstant trots torrt under
Vitvaror -
Electrolux torktumlare felkopplade?
Tvättstuga -
Electrolux torktumlare, motorn går runt men inte trumman...
Vitvaror