66 431 läst · 301 svar
66k läst
301 svar
Electrolux nekar 5-års garanti på produktfel med märklig anledning
Svaren du får från Electrolux är ju rena Kalle Anka-svaren. Vad är det för stolpskott som arbetar där?
"Tyvärr är det som det är med det" ? Hur kan man svara så här i en kundtjänst? Tror det är bättre att personen som svarat har kontakt med maskiner och låter andra socialt normalbegåvade och/eller kundtjänstutbildade människor hantera kunder.
"Tyvärr är det som det är med det" ? Hur kan man svara så här i en kundtjänst? Tror det är bättre att personen som svarat har kontakt med maskiner och låter andra socialt normalbegåvade och/eller kundtjänstutbildade människor hantera kunder.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 737 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 737 inlägg
Väldigt vanligt numera. Jag råkar på genomusel kundtjänst varenda vecka, på samma nivå som det trådskaparen råkat ur för.Skumpe skrev:Svaren du får från Electrolux är ju rena Kalle Anka-svaren. Vad är det för stolpskott som arbetar där?
"Tyvärr är det som det är med det" ? Hur kan man svara så här i en kundtjänst? Tror det är bättre att personen som svarat har kontakt med maskiner och låter andra socialt normalbegåvade och/eller kundtjänstutbildade människor hantera kunder.
Stäm dem i tingsrätten för avtalsbrott.
Skriv en stämningsansökan som du skickar till dem för kännedom där du i ett följebrev påpekar att du är öppen för en förlikning fram till ett visst datum.
Skriv en stämningsansökan som du skickar till dem för kännedom där du i ett följebrev påpekar att du är öppen för en förlikning fram till ett visst datum.
Jag skulle inte acceptera någon diskussion med Electrolux "centralt" utan enbart kräva av butiken, det vill säga den jag har ett avtal med, att de åtgärdar felet enligt utfäst garanti.Bricco skrev:
För att göra det enkelt för alla parter skulle jag dock meddela dem att jag accepterar att, givetvis kostnadsfritt, hämta en ny list i butiken för att själv montera den. Börjar de vifta med några garantivillkor skulle jag enbart säga att de ej presenterades vid köpet och därmed ej är en del av avtalet.
Är de dumma nog att inte gå med på denna ytterst pragmatiska lösning får man väl fundera om man orkar ladda bössan eller bara ska svälja stoltheten.
Korrekt. Butikspersonalen löser detta om dom har lite fingertoppskänsla. Inga problem alls att få reservdelar utskickade på det sättet, det är lite därför man har servicen kan man tycka..Alfredo skrev:Jag skulle inte acceptera någon diskussion med Electrolux "centralt" utan enbart kräva av butiken, det vill säga den jag har ett avtal med, att de åtgärdar felet enligt utfäst garanti.
För att göra det enkelt för alla parter skulle jag dock meddela dem att jag accepterar att, givetvis kostnadsfritt, hämta en ny list i butiken för att själv montera den. Börjar de vifta med några garantivillkor skulle jag enbart säga att de ej presenterades vid köpet och därmed ej är en del av avtalet.
Är de dumma nog att inte gå med på denna ytterst pragmatiska lösning får man väl fundera om man orkar ladda bössan eller bara ska svälja stoltheten.
Samma för oss med en torktumlare av värmepumpsmodell , kondensorn blev igensatt av ludd fast den blev städad med jämna mellanrum så gott som det gick (går inte att ta ut den på värmepumpsmodellerna) , tills sist blev den så igenbeggad att pumpen inte fick ut vattnet ur bottnen och när man skulle dammsuga den ren så gick dammsugaren sönder (oxå en elektrofusk) då vi hade missat att det stod fullt med vatten i kondensorn , yttre åverkan på dammsugare=ingen garanti och inget fel funnet på torktumlaren enl den teknikern som kom ut då det var tydligen fullt normalt att det skulle vara fullt med vatten där (fast supporten som jag felanmälde hos sade annat) , hänvisade då till en sida i deras manual som specade att man MÅSTE dammsuga kondensorn med jämna mellanrum för att garantin ska gälla och undrade när dom tänkte skicka en grovdammsugare som jag kunde göra detta med , men inget svar och fast jag överklagade så långt jag kunde fick jag inget gehör hos elektrofusk , backspolade skiten själv och allt har varit OK sen dess men aldrig mer att jag köper det skitmärket igen.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 966 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 966 inlägg
Ring Hallo Konsument och rådfråga dem. De har säkert fler reklamationer och kan ge dig rätt svar.Bricco skrev:Ja det blir inget mer Electrolux här. Köpt kök och alla vitvaror med 5-års garanti för en kvarts miljon och så orkar man göra undantag på en gummilist efter 4 år som bevisligen inte är dimensionerad för att hålla så den klarar deras fina 5 års garantier. Jag undrar hur bra det skulle sälja om de på sina skrytsidor sa "5-års garanti men det gäller endast fläktmotorn". Premium pengar vill de ha men se upp med alla undantag. Byter märke från nu. Så bygger man varumärke..
är väl samma sort av stolpskott som konstruerar deras maskiner. Electrolux maskiner är ju alltid extremt uselt byggda med de absolut billigaste komponenterna och klenaste materialet, bara precis så att de klarar av att stå för sig själva när man packat upp dem.Skumpe skrev:
Det går bra nu @electroluxaren
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 427 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 427 inlägg
Och här är det Electrolux kyl och frys från 2003, mikrovågsugn från 2008, tvätt- och torkmaskin från 2014 samt spis från 2017. Inga problem med dem.mnils skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 427 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 427 inlägg
Ingen aning men 2017 är ju inte direkt "förr". Annars brukar man tala om att finanskrisen 2009 med efterföljande lågkonjunktur ledde till hård prispress med flytt av tillverkning till "billiga" länder och att det ledde till sämre kvalitet.Alfredo skrev:
Däremot verkar inte diskmaskinerna här klara sig länge men det verkar ju även gälla andra fabrikat eftersom jag har ar en släkting som byggde hus 2009 och satte in en diskmaskin från Siemens men behövt köpa ny diskmaskin två gånger sen dess.