32 768 läst · 323 svar
33k läst
323 svar
Elcykel, tips/erfarenheter?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 066 inlägg
Vafalls Anders, du som traskar in här och stoltserar med din latteracer, kör du 22mm?! Det är ju helfel, det borde du ju ha stenhård koll på så som du raljerar här i tråden
https://www.tooorch.com/magazine/cykeldack/bredare-ar-battre-23mm-landsvagsdack-tappar
Detta började man snacka om redan när jag körde Vättern 2015.
https://www.tooorch.com/magazine/cykeldack/bredare-ar-battre-23mm-landsvagsdack-tappar
Detta började man snacka om redan när jag körde Vättern 2015.
Alltså... Jag cyklade Bockstensturen 97 (98?) Som var 88 km och jag tror att det snabbaste däcket var 1,75" även om jag körde på 1,95" och lågt tryck för att kompensera bristen på moderniteter som dämpning och lågvikt. Jag cyklade lite långsammare på asfalten och de fina grusvägarna men jag var snabbare på stigar och terräng, vilket motsvarar en eftersatt cykelbana med potthål och trafikomläggningar.
Ballongdäck är snabbare än man tror då de absorberar vägens ojämnheter väldigt effektivt.
Ballongdäck är snabbare än man tror då de absorberar vägens ojämnheter väldigt effektivt.
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Absolut, jag har tagit ett första steg och bytt däck på min MTB. Funderar på att investera i en Nishiki SLD PRO air, eller liknande. Har varit så mycket hemarbete senaste tiden så jag har skjutit upp det och nu är det cykelbrist och höga beg priser. Kanske alla som tröttnat på sina nya cyklar säljer dem snart, samtidigt smide checkar in sina hundvalpar på dagis om pandemin lättar snart…AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Plockade upp den sista Frog 67 på lager till min 8 åring (En racer för barn). Jävligt glad jag gjorde det för de har varit slut sedan dessP Pin skrev:Absolut, jag har tagit ett första steg och bytt däck på min MTB. Funderar på att investera i en Nishiki SLD PRO air, eller liknande. Har varit så mycket hemarbete senaste tiden så jag har skjutit upp det och nu är det cykelbrist och höga beg priser. Kanske alla som tröttnat på sina nya cyklar säljer dem snart, samtidigt smide checkar in sina hundvalpar på dagis om pandemin lättar snart…
Plocka den enda trek xcalibe 7 i orange i xl i skåne. Fick vänta ett par månader men fick den i mars.AndersMalmgren skrev:
Nästa omgång fick de in i augusti.
Elcyklar var även slut.
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Enl säljaren så var det stor efterfrågan kontra för lite cyklar, och containers.AndersMalmgren skrev:
Det är ju priskrig i hamnarna nu. Om någon kommer med högre pris på containerplats på båten så lyfter de ju av de som betalade mindre.
Får hoppas de släpper till nästa år, tror det blir en trek fuel 5 då =) Kanske får beställa till jul eller något.
Mats-S
Byggveteran
· Sollentuna
· 2 671 inlägg
Mats-S
Byggveteran
- Sollentuna
- 2 671 inlägg
Man får lite olika bud när man läser om problemet med bromsande motor över 25km/h, eller är det olika konstruktioner på cyklarna, eller bara att det går tyngre iom att motorn inte hjälper till längre?
Hur rullar dom i brant nedförsbacke?
Hur rullar dom i brant nedförsbacke?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 366 inlägg
Min rullar fint. Det är motorn i pedalnavet som gör det tungt att trampa i hastigheter över 25 km/h, så det är ju en väldigt onödig begränsning.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 702 inlägg
Det är hur motorn är konstruerad som avgör. Mittmotor är mest för att det blir billigt, inte för att det är bra som det gärna framhävs.Handyman 1 skrev: