• Gilla
richardtenggren och 1 till
  • Laddar…
Alltså... Jag cyklade Bockstensturen 97 (98?) Som var 88 km och jag tror att det snabbaste däcket var 1,75" även om jag körde på 1,95" och lågt tryck för att kompensera bristen på moderniteter som dämpning och lågvikt. Jag cyklade lite långsammare på asfalten och de fina grusvägarna men jag var snabbare på stigar och terräng, vilket motsvarar en eftersatt cykelbana med potthål och trafikomläggningar.
Ballongdäck är snabbare än man tror då de absorberar vägens ojämnheter väldigt effektivt.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du gör inte 4 mil på 1.5 utan att duscha dock. Jag brukar cykla Ekerö tur och retur det är ganska precis 4 mil och gör det på typ 1:15 -1:30. Skulle inte vilja utsätta mina kollegor för det :D
Äh, det är ju ändå avstånd nu ju. ;)
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Han pratade om vanlig cykel
Då missade jag det. 2 mil på MTB till jobbet tar mig 45 minuter och duscha är ett måste (y)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Förstår mig heller inte på folk som använder MTB på vanlig väg, när man kan köra 22mm slicks med minimal friktion
För att få mer träning kanske?
 
  • Gilla
Guzzi
  • Laddar…
P Pin skrev:
Då missade jag det. 2 mil på MTB till jobbet tar mig 45 minuter och duscha är ett måste (y)
Racer eller racerhybrid är mycket bättre pendla på
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Racer eller racerhybrid är mycket bättre pendla på
Absolut, jag har tagit ett första steg och bytt däck på min MTB. Funderar på att investera i en Nishiki SLD PRO air, eller liknande. Har varit så mycket hemarbete senaste tiden så jag har skjutit upp det och nu är det cykelbrist och höga beg priser. Kanske alla som tröttnat på sina nya cyklar säljer dem snart, samtidigt smide checkar in sina hundvalpar på dagis om pandemin lättar snart…
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
P Pin skrev:
Absolut, jag har tagit ett första steg och bytt däck på min MTB. Funderar på att investera i en Nishiki SLD PRO air, eller liknande. Har varit så mycket hemarbete senaste tiden så jag har skjutit upp det och nu är det cykelbrist och höga beg priser. Kanske alla som tröttnat på sina nya cyklar säljer dem snart, samtidigt smide checkar in sina hundvalpar på dagis om pandemin lättar snart…
Plockade upp den sista Frog 67 på lager till min 8 åring (En racer för barn). Jävligt glad jag gjorde det för de har varit slut sedan dess
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Plockade upp den sista Frog 67 på lager till min 8 åring (En racer för barn). Jävligt glad jag gjorde det för de har varit slut sedan dess
Plocka den enda trek xcalibe 7 i orange i xl i skåne. Fick vänta ett par månader men fick den i mars.
Nästa omgång fick de in i augusti.
Elcyklar var även slut.
 
R Rkarlsson skrev:
Plocka den enda trek xcalibe 7 i orange i xl i skåne. Fick vänta ett par månader men fick den i mars.
Nästa omgång fick de in i augusti.
Elcyklar var även slut.
Säkert pandemin, likadant med datorkomponenter
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Säkert pandemin, likadant med datorkomponenter
Enl säljaren så var det stor efterfrågan kontra för lite cyklar, och containers.
Det är ju priskrig i hamnarna nu. Om någon kommer med högre pris på containerplats på båten så lyfter de ju av de som betalade mindre.

Får hoppas de släpper till nästa år, tror det blir en trek fuel 5 då =) Kanske får beställa till jul eller något.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Mats-S
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
De där motorerna väger som hela min cykel :crysmile:
Yepp, men nu sitter motorn på en Skeppshult, är ju ingen lättviktare direkt, så extravikten på den tunga cykeln är inte märkbar. Bra klös i cykeln trots vikten :cool:
 
  • Gilla
  • Haha
guggen och 1 till
  • Laddar…
A
Man får lite olika bud när man läser om problemet med bromsande motor över 25km/h, eller är det olika konstruktioner på cyklarna, eller bara att det går tyngre iom att motorn inte hjälper till längre?
Hur rullar dom i brant nedförsbacke?
 
Min rullar fint. Det är motorn i pedalnavet som gör det tungt att trampa i hastigheter över 25 km/h, så det är ju en väldigt onödig begränsning.
 
  • Gilla
Rabbithole och 1 till
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Man får lite olika bud när man läser om problemet med bromsande motor över 25km/h, eller är det olika konstruktioner på cyklarna, eller bara att det går tyngre iom att motorn inte hjälper till längre?
Hur rullar dom i brant nedförsbacke?
Det är hur motorn är konstruerad som avgör. Mittmotor är mest för att det blir billigt, inte för att det är bra som det gärna framhävs.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.