useless useless skrev:
Jag balanserade stillastående på motorcykel när jag körde trial i ungdomen, så det har nog inte så mycket med vikten på själva fordonet att göra.
Inte bara vikt utan också hur den är balanserad
 
BigR BigR skrev:
Skulle jag köpa ny elcykel idag skulle jag kolla vilka serviceverkstäder som den accepteras på. Mittmotor och enkelt löstagbart batteri. Batteriet ska vara monterat så lågt som möjligt.

Jag cyklar sommar som vinter, när det är väldigt mycket snö eller spårigt skulle jag vilja ha lite grövre, bredare däck. Det är ändå lättrampat med assistansen.
Bra poäng!

Vi gjorde misstaget att köpa vår Lådelcykel 4mil från där vi bor, varje garantiärende måste jag låna släp, köra till handlaren, som dessutom har valt en lokal utan parkering i närheten.
Sedan samma veva när cykeln ska hämtas.
(Dessutom verkar klåparna tycka att läckande bromsar är helt okej på en två år gammal cykel)
 
Gör om detta med en hand på mobilen med en elcykel

 
 
  • Gilla
Hanpal och 8 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
[video]
Ditt hjul vek sig pga obalans hade aldrig gått in i samma utrymme som i min film ;)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Gör om detta med en hand på mobilen med en elcykel

[video]
Jag hade tagit platsen längre bort till höger där det var tomt.
O väntat med att klydda med mobilen tills jag låst fast cykel(e)n.;):crysmile::crysmile::cool:
 
K knipo skrev:
Jag hade tagit platsen längre bort till höger där det var tomt.
O väntat med att klydda med mobilen tills jag låst fast cykel(e)n.;):crysmile::crysmile::cool:
Fanns ingen plats mer än denna, som det ofta är i kaosstockholm :p
 
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Gör om detta med en hand på mobilen med en elcykel

[video]
Konstigt arrangemang/montage med ass savern, den är väl inte tänkt för urinläckage främst....:geek:
 
Elcykel är grymt. Den får människor som tidigare tog bil och buss att våga sig ut för att trampa. Vidare utökar den cykelns arbetsradie för de flesta människor. En mil till jobbet är inga problem med elcykel, slipper komma fram svettig. Särskilt kvinnor hade enligt någon granskning börjat cykla till jobbet avsevärt mer än tidigare. Ser man inte värdet i detta är näsan för kort.
 
  • Gilla
Guzzi och 7 till
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Andra meningen som förtydligas av den tredje: motion med nöje. Det är vad jag använder den till. Andra kanske använder den för pendling till jobbet. Då har man andra mål. Givetvis kommer man ut på längre sträckor med en elcykel med samma arbetsinsats, det är den stora grejen som gör det roligt.
Nej man kommer lika långt. Men har man inte orken att ta sig fram utan motor kan det väl vara bra. Du cyklar inte längre för att du har el om du är fullt frisk och rörlig.
För ren motion så köper man ju självklart utan motor.
Men om man inte är ute efter ren motion så får man köpa elcykel och fuska.
 
  • Gilla
Roffe_riff och 1 till
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
[länk]
Hade de pendlat medan en vanlig cykel hade de bränt ännu mer.
 
Jag läste lite här och fick se ett par saker som var lite knas.

Yonna har en Hövding på en trehjuling... Hm. Jag hoppas att du har vett på att ljuga lite och säga att du cyklade på en tvåhjuling när den briserade och du vill ha en ny på försäkringen? Den är nämligen inte kalibrerad för annat än två hjul.

Naturvårdsverket säger att elcyklar inte får köras i naturen. Det är bara ett litet problem. Naturvårdsverket är inte den myndighet som är ansvarig för fordonsbestämmelser. Så man får lov att cykla på sin juridiska "cykel" tills det blir en lagändring. Däremot! Har man en cykel som inte är juridiskt en cykel (mer än 250w eller handgas exempelvis) så är det ju en annan sak. För då är det en moped eller motorcykel beroende på motorstyrkaoch de är ju inte fritt fram att köra runt i naturen med.

Motion. Om alternativen är en hederlig gammal havremoppe som används fem gånger om året och en elcykel som används fem timmar per vecka så är det en enkel beräkning. Om alternativen är en kolfiberracer eller en elcykel för att motionscykla hade jag valt en Bullit med mittmotor. Men det är ju en dyrare lösning. Mycket dyrare.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hade de pendlat medan en vanlig cykel hade de bränt ännu mer.
Hade du pendlat med "ålning medelst hasning" hade du bränt mer! :) är det inte bara positivt att fler kommit upp på cykel, man behöver ju inte ligga på mjölksyregränsen hela tiden för att få positiva effekter av cykling.
 
  • Gilla
Guzzi
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Hade du pendlat med "ålning medelst hasning" hade du bränt mer! :) är det inte bara positivt att fler kommit upp på cykel, man behöver ju inte ligga på mjölksyregränsen hela tiden för att få positiva effekter av cykling.
No pain no gain. Man måste alltid pressa sig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.