115 747 läst · 729 svar
116k läst
729 svar
El-arkeologi
Den var ju på 2000 W - ser jag nu - ännu häftigare.B Boggi skrev:
Medlem
· Korpilombolo
· 3 390 inlägg
Jag hade en 500-watts sån där i mitt annars ouppvärmda garage. Den gav bra värme och fungerade som myggfälla på sommarnätterna. Det låg högar med myggor under lampan.
Har för mig att lampan kostade en hundring på 80-talet, vilket var mycket för en glödlampa då.
Har för mig att lampan kostade en hundring på 80-talet, vilket var mycket för en glödlampa då.
Har 4 sådana sittande i mitt garagetak - då har man bra arbetsljus.imported_Benno skrev:
Finns att köpa nu också.
Besserwisser
· Västra Götalands
· 10 060 inlägg
Jodå. Vi hatade dem i skolan, vi hatade dem på våra första jobb, och vi hatar dem fortfarande! DVM FTW!T Thomas_Blekinge skrev:
Nej, analog visning har fortfarande sin plats. Den är t ex överlägsen om man snabbt skall se storleksordningar eller varierande förlopp/trender (om de inte är för snabba). Det är inte för inte som en cockpit i flygplan fortfarande har analoga instrument, även om de idag implementeras med digital signalbehandling och display-skärmar.
Men i elektronik labbet så har jag faktiskt aldrig saknat ett analogt instrument. Äger inte ens något längre.