Jag tycker det låter som en strålande idé, både gatufest och en forumträff :)
 
Ja det vore trevligt att lära känna (blivande) grannar.
 
Hellberg skrev:
Finns det något intresse för en sommarfest? Kanske öppna hus och en liten tipspromenad runt kvarteret? ;) Tänker då främst på Tomatvägen, men annars kanske det vore kul med en ByggaHus-forum-träff...?
Ja, det vore roligt, vi på nr 20 är med. När?
 
Gatufest låter jättetrevligt, vi på 52:an är med. Har pratat med många grannar innan och det verkar som intresset är ganska stort för en gatufest! För att lära känna alla grannar. Jag hjälper gärna till med diverse förberedelser om det behövs. Tyvärr jobbar jag heltid nu, men någon tid ska vi nog kunna hitta. Kram Linda
 
Jag tycker vi väljer en dag med fint väder, om vi utgår från det så har vi i alla fall en bra grunda tt arbeta ifrån ;)
 
Nu börjar semestern!

Så nu hoppas jag att det slutar regna varje dag så att vi kan måla utan att bli störda.

Anders
 
Mjo, jag har ÄNTLIGEN skaffat egen gräsklippare så jag vill springa runt med den och vi ska också måla (färdigt) i sommar så jag vill ha fint väder och värme. Regn var bra när jag ahde sått gräs, men nu växer det så det knakar och just nu vill jag inte ha mer, någon måtta får det allt vara. :)
 
Borde inte vi ta och bestämma en dag, eftersom en del kanske åker på semester. Då pratar jag definitivt inte om oss, som har marksten kvar att lägga, hus som ska målas och en gräsmatta som ska sås in senare i sommar. Men en del har ju hunnit ganska långt och kanske kan njuta lite av sina fina hus, och unna sig en härlig semester! Inte ett dugg avundsjuk faktiskt!!!
 
Marksten, var fasen ska man köpa det, några bra (= billiga) förslag? ;)
Bestämma en dag vore inte helt fel. Vi är hemma för det mesta i sommar.
 
Hade tänkt mig en liten tipspromenad i kvarteret med lite frågor om de boende, byggare, säljare mm. Sedan får de som är med sätta upp en lapp på fasaden med "Öppet hus" på. Då är det bara att knalla in o ta sig en titt! ;)

Vi är ganska upptagna just under semestern (juli) så för oss är det kanske är lämpligare med ett datum i augusti!
 
Marksten finns på bauhaus, stenlagret, mahrs, bayer bygghandel ja nästan överallt. Billigast är nog bayer tror jag. Vi köpte vårat på stenlagret, men billigt är det inte direkt att lägga sten och tid tar det också.
För oss spelar det ingen roll vilken dag, vi ska vara hemma nästan hela sommaren lite strödagar kan man gott ta ledigt kanske och ngon vecka hit eller dit.
 
Någon mer som har en massa röksvampar i rullgräset?
 
Rullade gräs i slutet på Maj och har inte sett några röksvampar, men däremot någon annan sorts svamp (bruna ca 4 cm i diameter och ett par cm höga).
//Jonny (ny i forumet och bor på Tomatvägen)
 
Vi har inga svampar i vårt sådda gräs, däremot har vi börjat få en massa klöver och andra fula växter som kommer upp och breder ut sig över gräset och "kväver" det. :(
 
Plocka bort det värsta i år och gödsla med stroller kombi nästa år så löser det sig nog.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.