Vi kan skriva upp o jämföra lite vad vi samlar på oss en dag som denna.


Jag har 1st frigolit, modell liten, kanske 30-40cm per sida ;)
 
A.Nygren skrev:
Är det någon som råkar ha en vedkap ståendes någonstans? Annars kan jag köpa en så får ni andra hyra in er :D
Kapandet löste jag med en jättefin eldriven kedjesåg från Jula (399:- kostade den och den var värd vartenda öre). Jag köpte den igår och har kapat färdigt nu så om du vill låna den så är det bara att komma förbi.

Men nu har jag en attans hög med kubb som skall klyvas också. Är det någon som har en klyv att låna/hyra ut? Eller som vet var man kan hyra en på stan?

Eller så kan du Nygren köpa en klyv istället så hyr jag in mig på den :). Kanske är det fler som är intresserade?

//Pål
 
frenger skrev:
Kapandet löste jag med en jättefin eldriven kedjesåg från Jula (399:- kostade den och den var värd vartenda öre). Jag köpte den igår och har kapat färdigt nu så om du vill låna den så är det bara att komma förbi.

Men nu har jag en attans hög med kubb som skall klyvas också. Är det någon som har en klyv att låna/hyra ut? Eller som vet var man kan hyra en på stan?

Eller så kan du Nygren köpa en klyv istället så hyr jag in mig på den :). Kanske är det fler som är intresserade?

//Pål
Hyreshuset ser ut att ha en liten hydraulisk för 310kr.

Hyreshuset maskinuthyrning
 
Jag har en jättesten på tomten som jag vill ha bort är det någon här som vet vart jag skall vända mig? Finns det någon mer som skall ta bort stora stenar?
 
Är det en mångtonnare så kan man ringa kommunen så kommer de ut och klyver den med dynamit.
 
Utmaningen skrev:
Jag har en jättesten på tomten som jag vill ha bort är det någon här som vet vart jag skall vända mig? Finns det någon mer som skall ta bort stora stenar?
Varför inte spara den? Vår sten kan man se på satellitbild på hitta.se ;)
 
Long time no see...

Nu har vi bott i huset sedan 20:e februari och äntligen kan vi kommunicera med omvärlden på annat sätt än med telefon (den hoppade igång någon vecka efter inflytt). Har försökt läsa ifatt lite i tråden men gav upp och skummade bara igenom.

Har byggt den första altanen (nästan klar) och ska snart börja med den andra. Vi har även börjat förbereda för den härliga :rolleyes: målningen och man undrar ju hur de (byggarna) kan lyckas få på så mycket lera på fasaden.

/Björn
 
Bara för någon nämner ordet ved så börjar det skrivas i tråden igen :)
Men allvarligt talat, jag har en vedyxa jag har fått låna av chefen, han tror tydligen att jag är hulken, så jag måste testa att hugga lite för hand. "Här har du Andreas, en redigt nyslipad o vass yxa!"
Jag gör nog ett försök, sen smyger jag iväg och hyr en kap och lämnar tillbaka yxan slö. ;)
 
Jaha, just snyggt. Alla penséer utom en uppkäkade. Undrar hur många fästingar vi fick på köpet......
 
Jag tror du ska ställa fram mer mat på bordet om ni tvingas äta upp era penséer. :D
Har ni onda rådjur som grannar som varit hungriga?
 
A.Nygren skrev:
Har ni onda rådjur som grannar som varit hungriga?
Ja, de har inte fattat att vi bor här nu...

Varje rådjur har ca 6000 fästingar på sig, fästingens värddjur... man kanske skulle göra en Runar!? ;)
 
Wee, vårt gräs börjar synas! Helt otroligt, om 1 månad kanske jag kan börja fundera på att klippa det också :)
Så jag köper ingen klippare än :p
 
A.Nygren skrev:
Wee, vårt gräs börjar synas! Helt otroligt, om 1 månad kanske jag kan börja fundera på att klippa det också :)
Så jag köper ingen klippare än :p
Köp en nu så kan vi låna den! ;)
 
Om någon undrade om oväsendet från Tomatv. 36 igår kan jag ge lugnande besked, nej vi försökte inte starta ett JAS-plan utan det var endast gräsklipparen som gick igång!

Lyckades tillslut få liv i gamle Klippon och med mycket möda och stor glädje blev gräset äntligen klippt! :D

Såg mörkt ut ett tag och funderade på att donera skrället till Flygvapenmuséet eller nått..

Någon som sonderat marknaden för tystgående gräsklippare? :) Vi kommer nog köpa någon ny ändå...
 
Blä, idag skulle jag målat lite hade jag tänkt, men jag orkar inte ta tag i det. Ingen annan som har lust? :D
Jag leker med vattenspridaren istället. ;p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.