Hur blev det med den där gatufesten, var det någon som var intresserad och isåfall när? Jag tycker det kunde vara kul att ha en gatufest ute på gatan för tomat och paprikavägen även lökvägen kanske! Det kunde vara kul och se vilka som bor på vår gata många vet man ju men alla har man inte koll på.... Vad tror ni? Jag kan hjälpa till med något praktiskt såsom inbjudan eller vad som behövs göras!

Är det någon här som bokat upp sig på kommunens nya tomter?
Vi kommer snart börja bygga på Hästhagsvägen och det vore skoj att se vilka som blir grannar i området.

har varit kontakt med Telia angående anslutning av telefon på Tomatvägen. Enligt utsago skall man inte betala anslutningsavgift för telefoni då det skall ligga ngt avtal mellan kommunen och Telia vad gäller detta. Är det ngn som har någon koll på det och vet vad som gäller. Eller vem man skall prata med....

Har redan frågat Tomatvägen-gurun på 2:an utan att få någon klarhet i detta.

Tjo, det borde stå någonstans i den här tråden, och jag vet att det var fler än mig som slapp betala installationsavgiften. Du måste ringa Telia & sen gå via Bredband & statsnätet har jag för mig om.

Såg en annons i tidningen Extra eller vad den nu heter att Anebyhus ska bygga Radhus/Kedjehus på gurkvägsområdet, ska vi ha en liten gissning hur lång tid de tar på sig innan allt är byggt & sålt?
Jag menar, Eksjöhus har det inte precis gått lysande för.

Sen vill jag passa på att säga tack till de som var iväg och fixade lekplatssakerna, mången tack.

Hej!
Tog några bilder när vi var och monterade ner lekplatsprylarna i ullstämma.

/JLi

• DSC00124.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00125.jpg
    Skapa konto
  • DSC00126.jpg
    Skapa konto
  • DSC00127.jpg
    Skapa konto
Var det någon mer än jag som igår fick påhälsning av ett par Engelska stenläggare som erbjöd sig att när de ändå var i området för ett jobb att även göra iordning min garageinfart? De hade med sig ett fotoalbum och visade jobb som de gjort tidigare, jag kunde inte få någon form av visitkort eller vilket företag de representerade (luktade skumt lång väg). Har googlat lite idag och det verkar som att det finns lite skumma engelsmän i Sverige som utför sådana jobb.

/Jonny på Tomatvägen

Det har varnats i både kvällspressen & i TV för de kringresande "Vi kan göra jobb här när vi ändå är där" Engelsmännen, men jag undrar om det inte var asfalltsläggare från Irland det handlade om då, men kommer de tillbaka så fråga om VAT-nummer (momsnummer) på företaget så du slipper betala momsen och arbetsgivaravgifter ifall att skattmasen kommer förbi, och glöm inte att fråga efter garantivillkor osv. :)

Ni som kör Telias bredband via fiber, vilken hastighet har ni? Fick just veta att 10/100Mbit är billigare än 10Mbit!?!

325kr per månad för 10Mbit och 320kr för 10 upp och 100 ner.

Var har du sett dessa priser på bredbandet, har kollat runt lite på Telias något röriga sida men inte hittat något.

/Jonny

Jag ringde kundtjänst och frågade vad en uppgradering från 10Mbit skulle kosta. Obs att det finns en speciell kundtjänst för stadsnät och de har nummer 020- 755 766. När man ringer behöver man förklara vilket nät man är ansluten till. På Grönhögsvägen heter fibernätet t.ex. Ekängen-Stensätter. Berättar du bara var du bor så kan de nog hitta rätt.

Jag ringde bara telias kundtjänst, och de ändrade från 10Mbit till 10/100Mbit direkt utan kostnad.
/Jonny

Det finns ett speciellt avtal slutet med Telia för 100/10 mbit det är därför det är billigare. Som sagt tidigare; uppge områdesnamnet när ni beställer. Och kom ihåg att be om en bredbandsswitch (den skall kosta gratis) när ni beställer, annars kan ni inte köra bredband, telefoni samt digital-TV på samma lina. Det fick jag erfara...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.