16 396 läst · 53 svar
16k läst
53 svar
Ej tätat bakom köksinredning = möss i bestickslådorna!
Hmm, fattar inte. Hur ska man kunna se skyddet när diskmaskinen ser ut såhär? Alltså dold och inbyggd?Enda chansen att se är genom att dra ut kökslådorna och kolla in bakom.I Martenw skrev:
Jo jag hade nog inte brytt mig lika mycket om det inte var för att detta är långt ifrån det första problemet. Det har varit en del andra tråkiga överraskningar också (klart värre än detta).
den ska sticka ut mellan sockel och golv klart.L Lina99 skrev:Hmm, fattar inte. Hur ska man kunna se skyddet när diskmaskinen ser ut såhär? Alltså dold och inbyggd?Enda chansen att se är genom att dra ut kökslådorna och kolla in bakom.
Jo jag hade nog inte brytt mig lika mycket om det inte var för att detta är långt ifrån det första problemet. Det har varit en del andra tråkiga överraskningar också (klart värre än detta).
eller hur hade du tänkt att den skulle fungera annars. anledningen till att den finns är ju vid eventuellt läckage ska de rinna ut i framkant och du ska uppmärksammas på läckaget.
de fungerar samma på ett integrerad som på en "vanlig"
Skadan är att det behöver saneras rejält på väldigt otillgängliga ställen. En del bräder och panel skulle helst bytas ut, kommer inte gå att få rent. Känns inte så kul att det ligger drivor av musskit bakom diskmaskinen. Tack och lov tycks de inte ha gnagt på ledningar eller rör. Vi skulle gärna ta hjälp av en städfirma och en byggare som fick täta och fixa, men det är väl enklast att bara rulla upp ärmarna och sätta igång själv. Försäkringsbolaget har vi haft kontakt med tidigare (gott om möss på fler håll) men de tyckte inte att de kunde göra något som vi inte redan gjort själva.Jonatan79 skrev:
njä de är nog korrekt plastbricka bara felplacerad.L Lina99 skrev:
erat kök ser väldigt fint ut förövrigt
En mus kan ta sig igenom ett hål som bara är 6 mm brett. Finns en del förslag på vad man kan göra på sidan https://www.dinbyggare.se/moss-i-huset/ och https://www.anticimex.com/sv-SE/skadedjursproblem/identifiera-skadedjur/moss/ .
17 mm var ett runt hål. Möss kan göra sig väldigt " platta", så jag misstänker att 6 mm är höjdmåttet. Jag har själv sett en mus, som ledigt tog sig ut genom ventilationsgallret under ett kylskåp och det avståndet uppskattar jag till 8-9 mm.
När en elektriker bytte central och lite annat småfix i en gäststuga, så hittade han t.o.m. en liten ( något torr ! ) mus inuti en vanlig gammal kulodosa !!!
När en elektriker bytte central och lite annat småfix i en gäststuga, så hittade han t.o.m. en liten ( något torr ! ) mus inuti en vanlig gammal kulodosa !!!
Redigerat:
Kul film. Men det där är väl en rätt tjock mus?MultiManOriginal skrev:
Men det känns ju bra att det ändå krävs ett rejält hål. De filmer jag sett på besiktningsmän som visar hur stora hål man ska leta efter brukar ju ha en blyertspenna som de testar med "går pennan in gör mössen det också"
Redigerat:
Jag vet inte, men eftersom Anticimex just har skadedjursbekämpning som sin huvudinriktning så borde de ju veta efter att ha varit ute och sett var mössen kommit in.MultiManOriginal skrev:
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Köpare vill sänka pris för kosmetiska synpunkter?
Köpa & Sälja hus -
Ska man köpa dröm 70-tals hus med vissa error?
Köpa & Sälja hus -
Kan en bostadsinspektion avskräcka säljaren? Erfarenheter efterfrågas!
Köpa & Sälja hus -
Bjuda utgångspris efter startad budgivning?
Köpa & Sälja hus -
Garage fast och lös inredning
Köpa & Sälja hus