sommarstrom skrev:
Jag gjorde tvärtom i mitt hus, jag hade elektriker att dra slang och kabel och kopplade sedan central och uttag själv.
Hjälp med det tradiga delen av jobbet!(y)

S
Fotografen skrev:
Hjälp med det tradiga delen av jobbet!(y)
Jepp, hatar att dra slang, rör och kabel. Att koppla och programmera centralen är helt ok, då får man det som man vill ha det, och man vet att det blir riktigt gjort.

sommarstrom skrev:
Jepp, hatar att dra slang, rör och kabel. Att koppla och programmera centralen är helt ok, då får man det som man vill ha det, och man vet att det blir riktigt gjort.
Ursäkta min okunnighet, men "programmera centralen", vad gör man då? Ställer in astrouren?

ullberg
vectrex skrev:
Ursäkta min okunnighet, men "programmera centralen", vad gör man då? Ställer in astrouren?
Jag drar till med en gissning: hemautomation, kanske KNX?

ullberg
Jag håller med om att de där sista styckena är väldigt svåra att få grepp om, inte ens jag brukar skriva så där knepigt. Det är synd, just där hade jag gärna velat förstå tankegången. Steamboys extrainfo ger lite hjälp, men jag håller med mycke_nu, fortfarande knepigt...

Steamboy skrev:
Det verkar mer som du inte lyckas sätta deras uttalande i dess rätta kontext. Din "påhittade person" är högst verklig och det är SEF. Jag har följt deras propaganda under snart två år. Hittils har ESV och EIO legat lågt men nu börjar de ryta ifrån.
OK, mystiken tätnar... ;) Du har ingen länk el dyl till den här sidan av diskussionen. Vore intressant att läsa vad det är som ESV/EIO svarar på. Som det står skrivet från EIO nu så är det som sagt ganska ogenomträngligt...

Jag kan inte förstå hur "folk" kan tycka att dra slang/tråd är tråkigt???? måste jag välja slangdragning eller centralkoppling så väljer jag tveklöst slang/tråd. Det är ju där som det ev. finns en liten utmaning ( att hitta smarta lösningar) för när man väl har dragit all tråd så är det ju bara att skala och koppla (ett typiskt tempojobb), och där finns det knappast nån större utrymme för "utsvävningar".

• Gilla
LGG-01
  • Laddar…
S
vectrex skrev:
Hittils har jag mest programmerat brytare och scener, men ska utöka med mer automatik efter vart.

sommarstrom skrev:
Jag gjorde tvärtom i mitt hus, jag hade elektriker att dra slang och kabel och kopplade sedan central och uttag själv.
Kanon då blir det inte fel

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.