236 458 läst · 3 081 svar
236k läst
3,1k svar
Ebba Busch snart juridisk ägare till omstridda fastigheten
Klart man kan. Det finns inget förbud bara för man är 80 år,T Takläggare skrev:
Vi vet flera saker som Esbjörn sagt, t.ex. att han inte ville använda mäklare. Vi vet också att han sagt att han vill sälja huset, vi vet att han sagt att Ebba fick börja rensa innan tillträdde. Vi vet att han sagt att han ville ha 3.9 miljoner för huset. Vi vet säkert fler saker som han sagt, men det där var vad jag kom på på rak arm.D Dr Jumping Jack skrev:Nästan obegripligt att förstå vad du menar. Du har tidigare hävdat att du är välutbildad. Det märks inte. Om man nu försöker reda ut din text så:
Först undrar du vad Esbjörn sagt när Ebba träffade honom innan kontraktsskrivningen. Sen ”Tänkt du verkar framkomma” vad betyder det? Att du önskar? Sen återkommer du till samma sak och villl ha fakta om vad som sagts mellan Ebba och Esbjörn. Det förstår du väl själv att vi inte vet. Är du påtänd?
Allt vi vet att han sagt vid deras möten visar att han vill sälja huset, ingenting talar emot. Det mest troliga är att han hela tiden varit positiv till försäljning varför Ebba plockat in två olika mäklare för värdering, besiktningsman för besiktning och en tredje mäklare för korrekta avtal. Inget av detta hade Ebba gjort om Esbjörn sagt att han inte ville sälja. Allra minst hade han skrivit på avtalet...
Men finns arvslagar, jag kan ge bort hus till min son nu, mot taxeringsvärde, han kommer då inte behöva betala mellan skillnaden på värdeökningen till övrigt syskon, den dagen jag dör, men jag kan inte ge bort den långt under , då ska övriga barnet ha kompensation, när den dag är kommen, nu skrev jag en luring åt dig så du får tänka lite.D Dr Jumping Jack skrev:
Det verkar väl som Ebba höjt priset till han inte kunde motstå att sälja. Kallas förhandling. Helt lagligt. Om han inte ville sälja så hade han väl tackat nej till att träffasT Takläggare skrev:
”Ge bort mot taxeringsvärde”T Takläggare skrev:Men finns arvslagar, jag kan ge bort hus till min son nu, mot taxeringsvärde, han kommer då inte behöva betala mellan skillnaden på värdeökningen till övrigt syskon, den dagen jag dör, men jag kan inte ge bort den långt under , då ska övriga barnet ha kompensation, när den dag är kommen, nu skrev jag en luring åt dig så du får tänka lite.
Menar du sälja?
Helt klart är Ebba en vacker kvinna och medveten om hur hon förvirrar mänT Takläggare skrev:Mest troligt har Esbjörn sagt nej flertalet gånger till Ebba, varav hon fortsatt söka upp han, tror inte fika stunderna var en nöjesgrej dom höll på med , utan ren övertalning och ständigt nya förslag från Ebba.
Detta har Esbjörn förklarat att hon tjatat på han.
På så sätt han hon utövat sin titel som trovärdig politiker , till en negativt handling.
Ebba har nackdelen, hennes politikerroll sätter henne i en sitts som gör att hon ska veta bättre
En person i högställning som Ebba, har inte samma möjligheter till denna sorts affär, där man under en lång tid utsätter en äldre person för övertalning, press, erbjudanden , återkommande osv,,,D Dr Jumping Jack skrev:
Då har något annat skett, och detta är ingen normal affär , visst hade gubben haft ute huset via mäklare eller till försäljning så hade det sett annorlunda ut , men nu har hon sökt upp han och bott nästan granne hela uppväxten , där hon kände till hela historien, men kände inte Esbjörn, utan hon skicka en annan person för att ta första kontakt.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 276 inlägg