236 632 läst · 3 081 svar
237k läst
3,1k svar
Ebba Busch snart juridisk ägare till omstridda fastigheten
Det är inte ”kosmetika” huset går inte att bo i.T Takläggare skrev:Som jag beskrev innan så utgör inte kosmetika någon större skillnad på huset, som jag tidigare nämnt, brukar jag jobba med arkitekter , finns många som höjt värderingen högt på kort tid, nästan alltid är det läget på huset som styr, där några brukar leja in arkitekt, o en byggare , dom tar sitt 40 tals hus och bygger om , ibland smärre utbyggnader, kanske lägger ner 2 milj extra , men dom fick huset för 3 milj, totalt utlagt 5 milj försäljning 6,5 milj direkt den är klar .
Finns massor av sådana ex, så har Esbjörns hus försäkring, mycket troligt , den har taxeringsvärden som ligger hyfsat bra , både på hus o tomt.
Nu har både huset och "tomterna" stora möjligheter till en god affär , som dom flesta börja inse , Matz, Esbjörn, Ebba.D Dr Jumping Jack skrev:
Hur mycket är tomten värd, om vi tar en av dessa, den inte huset står på , skulle den finansiera att renovera upp det gamla huset till topp skick ? mycket troligt att den även gett avkastning ut över denna renovering . så huset går mycket billigt.
Taxeringsvärde på hus beror på storlek, typ, värdeområde, om vatten och avlopp finns osv samt om vissa åtgärder är vidtagna efter 2003. Taxeringsvärdet blir inte förändrat (sänks inte) om det är ett förfallet ruckel som man inte kan bo i. Taxeringsvärdet säger inget om husets skick.T Takläggare skrev:Som jag beskrev innan så utgör inte kosmetika någon större skillnad på huset, som jag tidigare nämnt, brukar jag jobba med arkitekter , finns många som höjt värderingen högt på kort tid, nästan alltid är det läget på huset som styr, där några brukar leja in arkitekt, o en byggare , dom tar sitt 40 tals hus och bygger om , ibland smärre utbyggnader, kanske lägger ner 2 milj extra , men dom fick huset för 3 milj, totalt utlagt 5 milj försäljning 6,5 milj direkt den är klar .
Finns massor av sådana ex, så har Esbjörns hus försäkring, mycket troligt , den har taxeringsvärden som ligger hyfsat bra , både på hus o tomt.
Nej men marknadsvärdet berättar värdet.D Dr Jumping Jack skrev:
Bästa för Ebba vore o backa , hon kan bygga ett attefallshus på sitt ex gård o hus så har barnen nära till bägge föräldrar.
Juridiken kan vi och frågan är om Ebba kommer försöka ”tvinga” Esbjörn och drabbas av folkets domharry73 skrev:I och med köpeavtalet som tecknades har Ebba rättigheter till i alla fall Esbjörns sommarstuga. Och arvsrätten ger Esbjörns släktingar inga rättigheter till arvet. Esbjörn kan fortfarande testamentera bort hela arvet utan att släktingarna kan göra något åt det.
Och släktingarnas konstiga byte av andelar av sommarstugan ger bara rättigheter till fastigheten om de finns inskriven hos IM och om Esbjörn har ett testamente
Släktingarnas planer och uppfattning kommer ha betydelse för hur svenska folket kommer tycka?
Tragiskt om detta blir slutet för Ebbas roll i politiken
Mycket tragisk affär Ebba försöker tvinga igenom, det mesta som kan gå fel har gått fel, som att skriva kontrakt inne i skogen, bland buskarna i ett mörkt hus, utnyttja en gammal mans dåliga minne o omdöme , upprepade gånger tagit kontakt fast hon fått nej, åtskilliga gånger , sedan att hon själv jobbar outtröttligt att kämpa för äldres rätt i samhället.B byggarätt skrev:
Som mina Disney historier , det finns alltid en anledning till jag drog den, lyfter man på den han den ett dolt samband.
Vilket även Ebba bevisar, som den typiska hycklare är ju just att de ser andra människors fel och brister men inte sina egna.
Den som inte stämmer in på denna beskrivning. Räck upp en hand!T Takläggare skrev:
Likt Coronatråden, har denna svämmat över sina breddar för länge sedan. För diskutionen grundas väl egentligen bara på mer eller mindre välgrundade gissningar, som borde upptagit max ett par sidor att ventilera?
Men en fråga återstår. vilka ingår i dansbandet Matz?
Staffan
Pimme, Gurra och Fjodor.Staffan2000 skrev:Den som inte stämmer in på denna beskrivning. Räck upp en hand!
Likt Coronatråden, har denna svämmat över sina breddar för länge sedan. För diskutionen grundas väl egentligen bara på mer eller mindre välgrundade gissningar, som borde upptagit max ett par sidor att ventilera?
Men en fråga återstår. vilka ingår i dansbandet Matz?
Staffan
Ni två är ju inte i paritet med Nostradamus direkt med tanke på att Ebba ligger i topp tre i förtroende enligt Sifo/Expressen idag...B byggarätt skrev:
Men jag vågar påstå att Löfven ändå förblir en av de sämsta regeringarna Sverige haft i modern tid. så start fältet är den sämsta vi någonsin haft , tar man från placering 3 till 5 , verkar den pendla dag till dag . ju längre tvisten kommer pågå , ju större skillnad kommer vi se, och det enda folk kommer minnas är just att en av dessa är en hycklare när dom står vid valurnan ,J Jocke Best skrev:
Ja, det behöver inte vara demens. Jag tycker man, läs Ebba, måste inse och acceptera att i åldern 80-plus så sviktar minnet för en människa, liksom omvärldsbevakningen och förmåga att googla fram allt...L larka742 skrev:Om 20% av alla över 80 år är drabbade av demensproblem så kanske man ska inse att det faktiskt är ett problem som förekommer.
(Vad är demens? (demenscentrum.se))
Var det här i tråden en medlem som hade pratat med en inlagd på ålderdomshem? Allt i samtalet var helt normalt - tills att det hela avslutades med att tanten i fråga tyckte klockan var för mycket - hon skulle gå och möta sina skolbarn.
Det är lömskt med demens.
Det sagt jag vet inte om någon bra lösning.. hur vet man liksom? Föräldrar borde kontrollera, skriva in i fastighetsregistret liknande sidoavtal som Matz ville, fast korrekt.
Men.... att man ska nog vara väldigt ödmjuk inför det faktum att det verkligen förekommer.
Och det är ingen diskriminering att visa hänsyn inför det.
Hänger ni med? Ebba trampade i klaveret, men envisas som hon har förstånd, uppfostran och utbildning till.
Jag vet ingen som skulle agera som hon. ”Vi drack kaffe” etc.
Sen avverkar hon innan tillträdesdagen, och hänvisar även då till Esbjörns närvaro och gillande.
Hon kanske inte är ond, men korkad är hon definitivt. Båda, som det verkar.
Ordet du söker är SensmoralT Takläggare skrev:Mycket tragisk affär Ebba försöker tvinga igenom, det mesta som kan gå fel har gått fel, som att skriva kontrakt inne i skogen, bland buskarna i ett mörkt hus, utnyttja en gammal mans dåliga minne o omdöme , upprepade gånger tagit kontakt fast hon fått nej, åtskilliga gånger , sedan att hon själv jobbar outtröttligt att kämpa för äldres rätt i samhället.
Som mina Disney historier , det finns alltid en anledning till jag drog den, lyfter man på den han den ett dolt samband.
Vilket även Ebba bevisar, som den typiska hycklare är ju just att de ser andra människors fel och brister men inte sina egna.
Vanligt att bygga uppfostrande sagor på, som den här ”affären” är riktigt bra material till.
En uppdaterad Little red ridning hood.