Igen Igen skrev:
Ja, det behöver inte vara demens. Jag tycker man, läs Ebba, måste inse och acceptera att i åldern 80-plus så sviktar minnet för en människa, liksom omvärldsbevakningen och förmåga att googla fram allt...
Hänger ni med? Ebba trampade i klaveret, men envisas som hon har förstånd, uppfostran och utbildning till.
Jag vet ingen som skulle agera som hon. ”Vi drack kaffe” etc.
Sen avverkar hon innan tillträdesdagen, och hänvisar även då till Esbjörns närvaro och gillande.
Hon kanske inte är ond, men korkad är hon definitivt. Båda, som det verkar.
Tyvärr har du rätt precis så kommer svenska folket säga om Ebba inte hanterar detta varsamt
När det gäller att med fika lura äldre så är folket väldigt känsliga
Juridik är inte vad som reglerar världen för ebba utan Löfven behöver bara säga ”husaffär” och ”Coronaparty”

• Gilla
Takläggare
  • Laddar…
Igen Igen skrev:
Ordet du söker är Sensmoral;)
Vanligt att bygga uppfostrande sagor på, som den här ”affären” är riktigt bra material till.
En uppdaterad Little red ridning hood.
Aisophos fabler som Disney lånar från och ändrar slutet på historien på..
I ebbas fall kommer slutet av denna historia bestämma ebbas framtid som partiledare eller ej
Just nu ser det illa ut... men hon kan ju ändra på den saken

Jag tycker man, läs Ebba, måste inse och acceptera att i åldern 80-plus så sviktar minnet för en människa, liksom omvärldsbevakningen och förmåga att googla fram allt...
Som Snickerick tidigare påpekat är uttalanden om dessa tydligt åldersdiskriminerande. Bara för att vissa äldre har minnesproblem eller är dementa betyder sannerligen inte att alla över 80 är det.

Min över 90-åriga mormor exempevis är betydligt mer skärpt - också när det gäller ekonomi - än många medelålders för att inte tala om yngre. Hon skulle helt förstå vad hon gav sig in i vid en fastighetsaffär.

Det är är bara ett billigt trick för Expressen att kunna bygga sin story.

Jag finner det mycket mer sannolikt att en gammal människa kan bli hårt pressad av nära anhöriga och ha svårt att stå emoy den pressen. Det verkar rättså tydligt att det är fallet för stackars Esbjörn.

• Gilla
  • Haha
Snickerick och 6 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Ni två är ju inte i paritet med Nostradamus direkt med tanke på att Ebba ligger i topp tre i förtroende enligt Sifo/Expressen idag...
Har någon påstått att det jag säger har någon likhet med Nostradamus?
Ni i Ebbas fanclub får tåla att det inte går att lura äldre ostraffat

• Gilla
Igen
  • Laddar…
T
Igen Igen skrev:
Vanligt att bygga uppfostrande sagor på, som den här ”affären” är riktigt bra material till.
Ordet är hämtat från Ebbas Livets ord skola : En hycklare är en person som utåt hävdar en viss uppfattning, men sedan själv lever efter en annan. Som flickan som kritiserar lillebror och säger: ”Du måste blunda när vi ber bordsbön!” Och lillebror svarar: ”Och hur vet du att jag inte blundar?!”

• Gilla
byggarätt
  • Laddar…
P PierrePierre skrev:
Som Snickerick tidigare påpekat är uttalanden om dessa tydligt åldersdiskriminerande. Bara för att vissa äldre har minnesproblem eller är dementa betyder sannerligen inte att alla över 80 är det.

Min över 90-åriga mormor exempevis är betydligt mer skärpt - också när det gäller ekonomi - än många medelålders för att inte tala om yngre. Hon skulle helt förstå vad hon gav sig in i vid en fastighetsaffär.

Det är är bara ett billigt trick för Expressen att kunna bygga sin story.

Jag finner det mycket mer sannolikt att en gammal människa kan bli hårt pressad av nära anhöriga och ha svårt att stå emoy den pressen. Det verkar rättså tydligt att det är fallet för stackars Esbjörn.
Oavsett vem som pressar Esbjörn vill han inte sälja fastigheten till Ebba
Ebba har lovat att Esbjörn kan ångra sig
Där står det nu och väger

• Gilla
Igen
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Oavsett vem som pressar Esbjörn vill han inte sälja fastigheten till Ebba
Ebba har lovat att Esbjörn kan ångra sig
Där står det nu och väger
Ja, jag syns på olika uttalanden hon gjort och som citerats i media.
Jag ser också att hon avverkar innan tillträdet, så där föll väl hennes trovärdighet.
Plus att hon hänvisar till att Esbjörn 83 år hejar på det hela.
Det kan han mycket väl ha gjort, men då utan insikt i själva affären. A
Han tänkte att det blev fint på hans tomt.
Typiskt åldringsbedrägeri.
Med vänlig hälsning
Igen

T
Igen Igen skrev:
Tror du menar initiationsriter man bruka göra en artikel om när man doktorerar The story of Grandmother brukar göras av fantasilösa studenter o oftast använda just Rödluvan. trist nog är jag mer utbildad, o förstår vart du ville komma med svaret ;)

• Gilla
Igen
  • Laddar…
Igen Igen skrev:
Ja, jag syns på olika uttalanden hon gjort och som citerats i media.
Jag ser också att hon avverkar innan tillträdet, så där föll väl hennes trovärdighet.
Med vänlig hälsning
Igen
Ja Ebba måste inse att detta är ett typiskt försök till åldringsbedrägeri!
Fastigheten har ju inte varit till salu innan Ebbas ”fika”

• Gilla
Takläggare och 1 till
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Snälla, kan du sluta upprepa samma saker om och om igen.

• Gilla
TreeView
  • Laddar…
Staffans2000
Igen Igen skrev:
Med vänlig hälsning
Igen
Snälla nån.
Var du med?
Har du pratat med Ebba?
Har du pratat med Esbjörn?
Om inte. Var grundar du din kunskap på? Och framförallt din slutsats?

Staffan

Redigerat:
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Igen Igen skrev:
Det kan han mycket väl ha gjort, men då utan insikt i själva affären.
Åldras fort?

B byggarätt skrev:
Jamen typ. Och hon beskriver gång på gång, även om hon tror att ingen ingen inser det, att hon liksom smickrar och tjatar sig till fastigheten.
Hon tillochmed charmar sig till ett lägre pris än det värderade, som är satt på plats och i befintligt skick.
Hon prutar 300’ skamlöst och fortsätter fika på plats, eller vad de har för sig.
Hon kan nog glömma sitt jobb som folkvald.

Staffans2000
Igen Igen skrev:
Jamen typ. Och hon beskriver gång på gång, även om hon tror att ingen ingen inser det, att hon liksom smickrar och tjatar sig till fastigheten.
Hon tillochmed charmar sig till ett lägre pris än det värderade, som är satt på plats och i befintligt skick.
Hon prutar 300’ skamlöst och fortsätter fika på plats, eller vad de har för sig.
Hon kan nog glömma sitt jobb som folkvald.
Du har med andra ord inte en susning om hu affären gjordes upp?

Staffan

• Gilla
TreeView och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Snälla nån.
Var du med?
Har du pratat med Ebba?
Har du pratat med Esbjörn?
Om inte. Var grundar du din kunskap på? Och framförallt din slutsats?

Staffan
Medias rapportering.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.