237 579 läst · 3 081 svar
238k läst
3,1k svar
Ebba Busch snart juridisk ägare till omstridda fastigheten
Är det handpenningen som runnit mellan fingrarna? Vägen ut blir ju då att fullfölja affären, betala eget och motpartens ombud och sedan försöka hålla hårt i det som blir över. Att backa ur går inte för då ska handpenningen betalas tillbaka, och finns den inte kvar går det inte. Om det inte finns ca 400 000 kr sparat i madrassen.
Jag förutsätter att antingen förlorar Binninge eller så gör de upp i en förlikning. Båda alternativen kommer att kosta.
Jag förutsätter att antingen förlorar Binninge eller så gör de upp i en förlikning. Båda alternativen kommer att kosta.
Här har jag tagit upp mina egna fall, där en inte betalat, men betalade nästan allt 1 år efter, just innan muf, vilket tvingade mig att göra om hela stämningen.F fsn skrev:
Min nuvarande rättsfall , söktes i Sep, skulle ha Muf 6 Nov, dagen innan skickar svarandes ombud förhinder, får på så sätt flyta fram mötet till 10 Feb .( begärde att få prata med domare , hur detta är möjligt, ja det är jul helger i mellan så tiden är inte långt borta) Varav jag följer hur det går , vad Ebbas advokat gör.
Om det går att begära förtur på så vaga grunder.
Får Esbjörn anstånd att gå helavägen med GM så tas fallet upp långt in på nästa år. ränta på pengarna är låga, om inte handpenningen är återbetald.
Begär anstånd till 15/1 med hänvisning till skälen kognitiva utmaningar, godman, helger och covid.T Takläggare skrev:Första som kommer ske är en muntlig förberedelse , Binninge begär anstånd med att utveckla grunderna, och sin bevisning fram till 15 Jan.
Därefter ska tid för Muf sättas , även muf kan man begära en annan tid för , Binninge eller Esbjörn kan känna sig sjuk eller fått förhinder .
Vägen fram till själva Rätts dagen kan ligga månader bort.
Så fungerar Svenska rättssystemet .
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 814 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 814 inlägg
Jag vet hur ett svenskt rättssystemT Takläggare skrev:Första som kommer ske är en muntlig förberedelse , Binninge begär anstånd med att utveckla grunderna, och sin bevisning fram till 15 Jan.
Därefter ska tid för Muf sättas , även muf kan man begära en annan tid för , Binninge eller Esbjörn kan känna sig sjuk eller fått förhinder .
Vägen fram till själva Rätts dagen kan ligga månader bort.
Så fungerar Svenska rättssystemet .
fungerar, jag har några enstaka poäng inom några olika juridiska områden även om det är nåt jag inte jobbar med, eller har nån direkt yrkesmässig nytta av mer än 3 dagar var 5:e år.
Du har en förmåga, ful ovana eller en defekt (kalla det vad man vill) att inte svara eller kommentera det som skrevs. Jag hävdar att detta inte är ett "svårt fall", det handlar om att fastställa om kontrakt gäller eller inte. Du presenterar (lite avrundat) tågordningen i processen. På vilket sätt är dessa två öht kopplade? Vid närmare eftertanke, svara inte....
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 814 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 814 inlägg
Skadeståndet att inte fått tillgång till sin fastighet under kanske ett års tid, hur ser du på det? Bara för att slippa förvecklingar och debatter om vad "sin" är i detta fallet så är det Ebba jag menar.T Takläggare skrev:Här har jag tagit upp mina egna fall, där en inte betalat, men betalade nästan allt 1 år efter, just innan muf, vilket tvingade mig att göra om hela stämningen.
Min nuvarande rättsfall , söktes i Sep, skulle ha Muf 6 Nov, dagen innan skickar svarandes ombud förhinder, får på så sätt flyta fram mötet till 10 Feb .( begärde att få prata med domare , hur detta är möjligt, ja det är jul helger i mellan så tiden är inte långt borta) Varav jag följer hur det går , vad Ebbas advokat gör.
Om det går att begära förtur på så vaga grunder.
Får Esbjörn anstånd att gå helavägen med GM så tas fallet upp långt in på nästa år. ränta på pengarna är låga, om inte handpenningen är återbetald.
Om Esbjörn varit smart så hade han snabbt nu gjort upp med Ebba om 80-100kkr till som troligtvis med lite marginal täckt hans juridiska kostnader och låtit henne få huset.
Juridiska kostnader täcks via % i hans hemförsäkring, vi har sett bilder inne i huset, ser fint ut, men gammalt.F fsn skrev:Skadeståndet att inte fått tillgång till sin fastighet under kanske ett års tid, hur ser du på det? Bara för att slippa förvecklingar och debatter om vad "sin" är i detta fallet så är det Ebba jag menar.
Om Esbjörn varit smart så hade han snabbt nu gjort upp med Ebba om 80-100kkr till som troligtvis med lite marginal täckt hans juridiska kostnader och låtit henne få huset.
Skadestånd räknas på Ebbas faktiska kostnader , hon har vad jag förstått varit inneboende ett tag, hennes nuvarande vet jag inte, men finns även begränsningar här, hon kan inte hyra slottet o förvänta sig att skadeståndet ska täcka den faktiska hyreskostnaden om den är så hög.
Men är glad att fallet tagit denna väg, även jag har problem med hjälp från det Svenska rättssystemet, där allt går att skjuta framför sig, bara man vet hur, samt att det utnyttjas dagligen av etablerade advokatbyråer, detta är ett mycket vanligt sätt.
Redigerat:
Vi ser olika , enda sättet o förklara, om Esbjörn backar innan tingsrätt , då får han betala allt själv. Försäkring börjar gälla vid själva tingsrätt. vissa försäkringar täcker även skadestånd , men jag är dålig på skadeståndsbiten bit, kanske någon vet bättre? efter rätten betalar han bara 20-25%F fsn skrev:
Sedan har du ombuden , här får man en personlig PR kampanj serverad , hur mycket den är värd ?
Ser man på dessa delar, förstår man att ingen av ombuden vill backa. Vinner Binninge får han nästan stjärnstatus.
Om kontraktet är giltigt eller ogiltigt börja kännas lite osäkert , jag har inte läst om ett liknande fall. vet bara att rättsfall är unika.
Försäkringen täcker inte en juridisk rådgivare som Binninge, måste vara en advokat el en biträdande jurist från en advokatbyråT Takläggare skrev:Vi ser olika , enda sättet o förklara, om Esbjörn backar innan tingsrätt , då får han betala allt själv. Försäkring börjar gälla vid själva tingsrätt. vissa försäkringar täcker även skadestånd , men jag är dålig på skadeståndsbiten bit, kanske någon vet bättre? efter rätten betalar han bara 20-25%
Sedan har du ombuden , här får man en personlig PR kampanj serverad , hur mycket den är värd ?
Ser man på dessa delar, förstår man att ingen av ombuden vill backa. Vinner Binninge får han nästan stjärnstatus.
Om kontraktet är giltigt eller ogiltigt börja kännas lite osäkert , jag har inte läst om ett liknande fall. vet bara att rättsfall är unika.
Väl pompös slutsats.T Takläggare skrev:
Det är inte århundradets rättegång precis. Istället är det, juridiskt sett, en tafflig bagatell, utan någon som helst vikt. Så någon stjärnstatusgenerator lär näppeligen inte denna dagslända åstadkomma.
Staffan
Du tror inte det heter rättegångsombud ? Tvisten är inte av hög kaliber. men viss ett ombud kan bli utbytt, precis när som helst under en tvist. eller så fortsätter Binninge med råd och tar in en advokat, svårare är det inte. försäkrings krav juridiskt , inte advokat.D Dr Jumping Jack skrev:
Förstår inte din svamlig text. Svarar du någon annan nu?T Takläggare skrev:
Redigerat:
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 814 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 814 inlägg
T Takläggare skrev:Vi ser olika , enda sättet o förklara, om Esbjörn backar innan tingsrätt , då får han betala allt själv. Försäkring börjar gälla vid själva tingsrätt. vissa försäkringar täcker även skadestånd , men jag är dålig på skadeståndsbiten bit, kanske någon vet bättre? efter rätten betalar han bara 20-25%
Jag har svårt att se kopplingen du gjorde i inlägget innan med hemförsäkringen och att det var fint men gammalt i huset. Kan du redogöra lite tydligare hur tankarna och logiken går ihop där?T Takläggare skrev:Juridiska kostnader täcks via % i hans hemförsäkring, vi har sett bilder inne i huset, ser fint ut, men gammalt.
Skadestånd räknas på Ebbas faktiska kostnader , hon har vad jag förstått varit inneboende ett tag, hennes nuvarande vet jag inte, men finns även begränsningar här, hon kan inte hyra slottet o förvänta sig att skadeståndet ska täcka den faktiska hyreskostnaden om den är så hög.
Men är glad att fallet tagit denna väg, även jag har problem med hjälp från det Svenska rättssystemet, där allt går att skjuta framför sig, bara man vet hur, samt att det utnyttjas dagligen av etablerade advokatbyråer, detta är ett mycket vanligt sätt.
25% av sina egna + Ebbas ombud är trots allt rimligtvis 100-120kkr + skadestånd eller nåt sånt? Skall pedo-juristen sen ha intyg, undersökningar och experter för att försöka bevisa nåt så blir det kanske ännu dyrare? Ett års försening och det här kommer att ha kostat minst 300kkr och troligtvis mer. Kostnaden om han nu tar sitt förnuft till fånga och sköter det förnuftigt blir rimligtvis noll kr.
På vilket sätt ligger Esbjörn risigt till.. Han står redan med ena foten i graven, bra för honom att han får lite spänning och mediauppmärksamhet på gamla da'r.Jonatan79 skrev:
Ebba har däremot allt att förlora, det esbjörn får betala i rättegångskostnader får han säkert igen för intervjuerna efteråt eller om Ebba köper ett munplåster. Kanske till och med finns material till en bok.
Du summerar vad Ebbas ska betala gubben.F fsn skrev:Jag har svårt att se kopplingen du gjorde i inlägget innan med hemförsäkringen och att det var fint men gammalt i huset. Kan du redogöra lite tydligare hur tankarna och logiken går ihop där?
25% av sina egna + Ebbas ombud är trots allt rimligtvis 100-120kkr + skadestånd eller nåt sånt? Skall pedo-juristen sen ha intyg, undersökningar och experter för att försöka bevisa nåt så blir det kanske ännu dyrare? Ett års försening och det här kommer att ha kostat minst 300kkr och troligtvis mer. Kostnaden om han nu tar sitt förnuft till fånga och sköter det förnuftigt blir rimligtvis noll kr.
Binninge hjälper bara en gammal man som behöver av en GM.