SarB SarB skrev:
Exakt. Det har påtalats många gånger här.
Tror du ointelligenta kan rösta fram begripliga texter med kvalificerat innehåll?
Är du en besserwusserer?
 
J
B byggarätt skrev:
Obegriplig text behöver inte vara felaktig... okunnig eller dement läsare kan vara orsaken.
Eller om skribenten är dement. Eller om man ser den som en dikt. Inte för att jag iofs läser dina texter som haikun med verkshöjd direkt.
 
  • Gilla
  • Haha
Pin och 1 till
  • Laddar…
SarB
B byggarätt skrev:
Tror du ointelligenta kan rösta fram begripliga texter med kvalificerat innehåll?
Är du en besserwusserer?
Jag är lite av en besserwisser ibland helt klart. Men med glimten i ögat och villig att erkänna när jag har fel tänker jag mig.
 
SarB SarB skrev:
Varför tror du att Ebba valde ombud efter kön men inte Esbjörn?
För att äldre inte tänker på genus på samma sätt och jag tror att Esbjörn valde ombud baserat på andra faktorer
 
Staffans2000
B byggarätt skrev:
Obegriplig text behöver inte vara felaktig... okunnig eller dement läsare kan vara orsaken.
Så kan det vara. Men begrep du vad Takläggare skrev? Själv har han tydligen inte en aning!

Staffan
 
  • Gilla
SarB
  • Laddar…
SarB SarB skrev:
Jag är lite av en besserwisser ibland helt klart. Men med glimten i ögat och villig att erkänna när jag har fel tänker jag mig.
Besserwusserer är ett bättre ord för människor som rättar människor som säger besserwisser!
Ebba begår ett stort misstag med att processa mot Esbjörn
 
  • Gilla
jade_wys38
  • Laddar…
SarB
B byggarätt skrev:
Besserwusserer är ett bättre ord för människor som rättar människor som säger besserwisser!
Ebba begår ett stort misstag med att processa mot Esbjörn
Ok.
Jag tycker som sagt att hon gör rätt av flera anledningar.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
T
harry73 harry73 skrev:
Alla kan ha demens, de flesta har det dock inte.
Dessutom får man inte direkt en förmyndare efter de första tecken av demens.
Byggarätt kan detta bra , ska läsa hans inlägg . som sagt skäms jag använde staffan som exempel tidigare, är han sjuk självklart förklarar det han beteende, man blir tvär o sur , ska ha överseende med detta.
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Så kan det vara. Men begrep du vad Takläggare skrev? Själv har han tydligen inte en aning!

Staffan
Takläggaren är tom mer kryptisk än vad jag är... men det går inte att läsa hans inlägg bokstavligt
Du bör läsa Pirzig Zen eller konsten att laga en motorcykel...
 
SarB
B byggarätt skrev:
För att äldre inte tänker på genus på samma sätt och jag tror att Esbjörn valde ombud baserat på andra faktorer
Oj. I mitt yrke fanns inte ens kvinnor förr och min lite äldre kollega fick inte lov att bära byxor eftersom hon är kvinna.
Jag har ganska mycket skinn på näsan och är kompetent nog för mitt jobb, trots det är det ibland svårt att ha att göra med äldre män eftersom de uttryckt missnöje just för att jag är kvinna. Män i min ålder däremot har aldrig haft ett problem.
Jag delar inte på något vis din syn/erfarenhet i detta.

Faktum är att du dessutom motbevisar dig själv i det du säger.
 
T Takläggare skrev:
Byggarätt kan detta bra , ska läsa hans inlägg . som sagt skäms jag använde staffan som exempel tidigare, är han sjuk självklart förklarar det han beteende, man blir tvär o sur , ska ha överseende med detta.
Är du dement?

Är det därför du skriver som du gör?

Du glömmer vad det är du svarar på?

För det skulle definitivt förklara ditt (minst sagt märkliga) språkbruk och sätt att resonera..
 
  • Gilla
calibramicke och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
B byggarätt skrev:
För att äldre inte tänker på genus på samma sätt
Tro mig! När du vuxit upp, kommer du (förhoppningsvis) att märka att "äldre" tänker på flickor, på exakt samma sätt som när de var femton:D. Ja nästan. När vi ser en tjugofemåring mumlar vi inte längre -vilken gammal kärring! Så val av kön på "försvarsadvokaten", är sällan en slump.

Alfahanen Staffan
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
SarB SarB skrev:
Ok.
Jag tycker som sagt att hon gör rätt av flera anledningar.
Ja och med den begränsade ram av juridik du refererar till ser det tyvärr riktigt ut
Du medger ju samtidigt att Esbjörns ev förvirring ger helt annat resultat så det finns hopp om att detta köp kommer lösas utan att Ebba ruinerar Esbjörn
 
SarB
B byggarätt skrev:
Ja och med den begränsade ram av juridik du refererar till ser det tyvärr riktigt ut
Du medger ju samtidigt att Esbjörns ev förvirring ger helt annat resultat så det finns hopp om att detta köp kommer lösas utan att Ebba ruinerar Esbjörn
Min begränsade ram av juridik?
Jag har löpande hänvisat till lagrum och rättsfall och du har inte hänvisat till något alls, men ändå kan du avgöra att jag "har en begränsad ram av juridik"?
 
  • Gilla
erikgöteborg och 5 till
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Är du dement?

Är det därför du skriver som du gör?

Du glömmer vad det är du svarar på?

För det skulle definitivt förklara ditt (minst sagt märkliga) språkbruk och sätt att resonera..
Tokigt sätt att skriva på om du vill nå någonstans?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.