B byggarätt skrev:
De flesta geriatriker är överens om att de människor som hanterar möter dementa har svårt att bedöma och förstå...
Så i tråden är Ebba och Ebbas fanclub oskickliga i att förstå Esbjörn o kommer med vidriga ord som gubblukt... unga kvinnor äcklas och reagerar hatiskt
???

S Skandiamannen skrev:
???
Ja oskicklig tolkning av begreppet demens och felaktig användning i detta fallet övertider det simpla köpeförfarande som pratas om i detta ärende och tråd...
Juristgänget reducerar en massa omständigheter till en underskrift vilket inte går med en förvirrad ev demens påverkad

• Gilla
Takläggare
  • Laddar…
Staffans2000
B byggarätt skrev:
Asymptomatiskt ett modeord hos covidhysteriker
Helt rätt. Det används flitigt av FHM.
Tillåt mig omformulera mig. Ett välkänt faktum, är att även personer som är smittade, men ännu ej känner sig sjuka, smittar andra. Det är som sagt inget nytt. Framförallt inte för de som har/haft småbarn. Bättre?

Staffan

Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Helt rätt. Det används flitigt av FHM.
Tillåt mig omformulera mig. Ett välkänt faktum, är att även personer som är smittade, men ännu ej känner sig sjuka, smittar andra. Det är som sagt inget nytt. Framförallt inte för de som har/haft småbarn. Bättre?

Staffan
Klart bättre men alfabetisk förståelse samt länkar hjälper ingen när det handlar om ej skriftliga prestationer som att göra affärer med äldre dementa förvirrade

• Gilla
Takläggare
  • Laddar…
Staffans2000
B byggarätt skrev:
De flesta geriatriker är överens om att de människor som hanterar möter dementa har svårt att bedöma och förstå...
Jaha!
Vilken grupp pratar du om? De dementa, eller de som möter de dementa?
(Har du igen fått skriftlig hjälp av din kompis? Du vet han som inte ens vet vad han själv skriver).

Staffan

SarB
Antar att jag är en av de vidriga unga kvinnor som avses :)
Jag började arbeta inom vården när jag var 15 och jobbade med bla demens i flera år. Övertid gratis osv. Ett tag var det sådan brist inom vården att jag gick direkt från mitt kontorsjobb till vårdhemmet, jobbade natt där och sedan till kontoret igen. Man får ju ställa upp för de som verkligen behöver det tänker jag. Att man har en tydlig ståndpunkt i en fråga innebär inte att man är en vidrig människa.

Ingen här har skämtat om demens. Alla här har sagt att om Esbjörn verkligen är sjuk och inte vet vad han gjort så bör avtalet inte gälla. Ingen tycker att det är roande om så är fallet.

• Gilla
erikgöteborg och 5 till
  • Laddar…
Jaha!
(Har du igen fått skriftlig hjälp av din kompis? Du vet han som inte ens vet vad han själv skriver).

Staffan
Vet du du är riktigt otrevlig med dina förminskande påhopp....Syftningsfel i skrift är helt avgörande i kontraktsskrivning men utan affär inget kontrakt

T Takläggare skrev:
Skriv o klaga till [länk]
Fråga vad dom håller på med, och varför dom går ut med detta.
Ja där skriver dom tydligt att demens är en sjukdom. Du läser lika uselt som du skriver.

• Gilla
  • Haha
Pin och 1 till
  • Laddar…
SarB SarB skrev:
Antar att jag är en av de vidriga unga kvinnor som avses :)
Jag började arbeta inom vården när jag var 15 och jobbade med bla demens i flera år. Övertid gratis osv. Ett tag var det sådan brist inom vården att jag gick direkt från mitt kontorsjobb till vårdhemmet, jobbade natt där och sedan till kontoret igen. Man får ju ställa upp för de som verkligen behöver det tänker jag. Att man har en tydlig ståndpunkt i en fråga innebär inte att man är en vidrig människa.

Ingen här har skämtat om demens. Alla här har sagt att om Esbjörn verkligen är sjuk och inte vet vad han gjort så bör avtalet inte gälla. Ingen tycker att det är roande om så är fallet.
Nej Ebbas bristande omdöme avses och om hon valt ombud efter kön... vanligt... även dessa som inte kan hålla sig från begrepp som gubblukt...
Män pratar inte om kvinnor på detta genusfientliga sätt
Jag uppfattar dig som insiktsfull när du möter kunnigare människor

• Wow
Pin
  • Laddar…
Staffans2000
B byggarätt skrev:
Klart bättre men alfabetisk förståelse samt länkar hjälper ingen när det handlar om ej skriftliga prestationer som att göra affärer med äldre dementa förvirrade
Men hejsan, Takläggare!
Du gav tummen upp till ditt alter egos svar på mitt inlägg! Bra! Då kan du dechiffrera din egen obegripliga text som jag bett dig om fem gånger! Om du kan, vill säga!

Bygga rätt! Innan du postar. Läs igenom det du skrivit. Flera gånger. Framförallt när du snackar om demens!

Staffan

• Gilla
Pin
  • Laddar…
T
D Dr Jumping Jack skrev:
Ja där skriver dom tydligt att demens är en sjukdom. Du läser lika uselt som du skriver.
Japp du har rätt, jag får be om ursäkt till Staffan då:oops:, förstod inte han led av en sjukdom. men nu vet jag bättre. det förklara mycket , som upprepningar , tydligen bra för minnet . han tränar .

Redigerat:
Men hejsan, Takläggare!
Du gav tummen upp till ditt alter egos svar på mitt inlägg! Bra! Då kan du dechiffrera din egen obegripliga text som jag bett dig om fem gånger! Om du kan, vill säga!

Bygga rätt! Innan du postar. Läs igenom det du skrivit. Flera gånger. Framförallt när du snackar om demens!

Staffan
Obegriplig text behöver inte vara felaktig... okunnig eller dement läsare kan vara orsaken.

Jaha!
Staffan
Jag vet det har bemötts tidigare (dessutom övertygande) men är det inte samma person?

Staffans2000
B byggarätt skrev:
Såklart vi gör! Precis som flickor gör detsamma om oss. Vilken värld lever du i?

Staffan

harry73
T Takläggare skrev:
nu erkänner även ni att gubben kan ha demens, ändå ska han tvingas släppa sitt hus, är inte det ett ännu större fördömande av er?
Alla kan ha demens, de flesta har det dock inte.
Dessutom får man inte direkt en förmyndare efter de första tecken av demens.

SarB
B byggarätt skrev:
Nej Ebbas bristande omdöme avses och om hon valt ombud efter kön... vanligt... även dessa som inte kan hålla sig från begrepp som gubblukt...
Jag uppfattar dig som insiktsfull när du möter kunnigare människor
Varför tror du att Ebba valde ombud efter kön men inte Esbjörn?

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.