236 470 läst · 3 081 svar
236k läst
3,1k svar
Ebba Busch snart juridisk ägare till omstridda fastigheten
Ja oskicklig tolkning av begreppet demens och felaktig användning i detta fallet övertider det simpla köpeförfarande som pratas om i detta ärende och tråd...S Skandiamannen skrev:
Juristgänget reducerar en massa omständigheter till en underskrift vilket inte går med en förvirrad ev demens påverkad
Helt rätt. Det används flitigt av FHM.B byggarätt skrev:
Tillåt mig omformulera mig. Ett välkänt faktum, är att även personer som är smittade, men ännu ej känner sig sjuka, smittar andra. Det är som sagt inget nytt. Framförallt inte för de som har/haft småbarn. Bättre?
Staffan
Klart bättre men alfabetisk förståelse samt länkar hjälper ingen när det handlar om ej skriftliga prestationer som att göra affärer med äldre dementa förvirradeStaffan2000 skrev:
Jaha!B byggarätt skrev:
Vilken grupp pratar du om? De dementa, eller de som möter de dementa?
(Har du igen fått skriftlig hjälp av din kompis? Du vet han som inte ens vet vad han själv skriver).
Staffan
Antar att jag är en av de vidriga unga kvinnor som avses
Jag började arbeta inom vården när jag var 15 och jobbade med bla demens i flera år. Övertid gratis osv. Ett tag var det sådan brist inom vården att jag gick direkt från mitt kontorsjobb till vårdhemmet, jobbade natt där och sedan till kontoret igen. Man får ju ställa upp för de som verkligen behöver det tänker jag. Att man har en tydlig ståndpunkt i en fråga innebär inte att man är en vidrig människa.
Ingen här har skämtat om demens. Alla här har sagt att om Esbjörn verkligen är sjuk och inte vet vad han gjort så bör avtalet inte gälla. Ingen tycker att det är roande om så är fallet.
Jag började arbeta inom vården när jag var 15 och jobbade med bla demens i flera år. Övertid gratis osv. Ett tag var det sådan brist inom vården att jag gick direkt från mitt kontorsjobb till vårdhemmet, jobbade natt där och sedan till kontoret igen. Man får ju ställa upp för de som verkligen behöver det tänker jag. Att man har en tydlig ståndpunkt i en fråga innebär inte att man är en vidrig människa.
Ingen här har skämtat om demens. Alla här har sagt att om Esbjörn verkligen är sjuk och inte vet vad han gjort så bör avtalet inte gälla. Ingen tycker att det är roande om så är fallet.
Vet du du är riktigt otrevlig med dina förminskande påhopp....Syftningsfel i skrift är helt avgörande i kontraktsskrivning men utan affär inget kontraktStaffan2000 skrev:
Nej Ebbas bristande omdöme avses och om hon valt ombud efter kön... vanligt... även dessa som inte kan hålla sig från begrepp som gubblukt...SarB skrev:Antar att jag är en av de vidriga unga kvinnor som avses
Män pratar inte om kvinnor på detta genusfientliga sätt
Jag uppfattar dig som insiktsfull när du möter kunnigare människor
Men hejsan, Takläggare!B byggarätt skrev:
Du gav tummen upp till ditt alter egos svar på mitt inlägg! Bra! Då kan du dechiffrera din egen obegripliga text som jag bett dig om fem gånger! Om du kan, vill säga!
Bygga rätt! Innan du postar. Läs igenom det du skrivit. Flera gånger. Framförallt när du snackar om demens!
Staffan
Japp du har rätt, jag får be om ursäkt till Staffan då, förstod inte han led av en sjukdom. men nu vet jag bättre. det förklara mycket , som upprepningar , tydligen bra för minnet . han tränar .D Dr Jumping Jack skrev:
Redigerat:
Obegriplig text behöver inte vara felaktig... okunnig eller dement läsare kan vara orsaken.Staffan2000 skrev:Men hejsan, Takläggare!
Du gav tummen upp till ditt alter egos svar på mitt inlägg! Bra! Då kan du dechiffrera din egen obegripliga text som jag bett dig om fem gånger! Om du kan, vill säga!
Bygga rätt! Innan du postar. Läs igenom det du skrivit. Flera gånger. Framförallt när du snackar om demens!
Staffan
Varför tror du att Ebba valde ombud efter kön men inte Esbjörn?B byggarätt skrev: