D Dr Jumping Jack skrev:
Utmärkt tydliggörande av processen. Då kan vi enas om att det finns bara ett slaga ägande av en fastighet. Antingen äger man eller så äger man inte. Titeln på tråden innehåller en taftologi samt har missuppfattat vem som är ägare.
Felet i tänket mellan Ebbas vänner och övriga är att dessa jurister inte tänker holistiskt
Köp som görs av parter som inte vill sälja respektive köpa går juridiskt genomföra med underskrifter
Är det klokt? Nej...
Domstol kan på ett märkligt sätt se en underskrift som en ickereversibel handling när det kan ses som en totalt galen förvirrad handling i detta fallet...
Process görs av ebba för att tvinga igenom med våld osmakligt

B byggarätt skrev:
Felet i tänket mellan Ebbas vänner och övriga är att dessa jurister inte tänker holistiskt
Köp som görs av parter som inte vill sälja respektive köpa går juridiskt genomföra med underskrifter
Är det klokt? Nej...
Domstol kan på ett märkligt sätt se en underskrift som en ickereversibel handling när det kan ses som en totalt galen förvirrad handling i detta fallet...
Är det ett våldsbrott nu också :surprised:

Varför skriva under om man inte vill? Hur skulle köpet dokumenteras om inte med underskrifter? Ja är det bläck suddar man inte ut det.

• Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Är det klokt? Nej...
Myror i fingrarna? Eller är det din papegoja som skriver??!?!

• Gilla
  • Haha
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
B byggarätt skrev:
Det är underskriftens signum att vara oåterkallerlig. Vilket våld?

Staffan

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det är underskriftens signum att vara oåterkallerlig. Vilket våld?

Staffan
Underskriften är inte oåterkallelig om den skett med bedrägligt uppsåt då är det åldringsbrott

B byggarätt skrev:
Underskriften är inte oåterkallelig om den skett med bedrägligt uppsåt då är det åldringsbrott
Vad är uppsåtet i det här fallet?

• Gilla
SarB
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Åldringsbrott? Nu får de lägga till en ny rubrik till kod 0858 då det hittills har handlat endast om att sälja överprisat skit till gamla eller stjäla deras pengar och smycken. Köp av åldring är nytt här, Men det är OK, utanför boxen, Binninge löser det.

• Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
T
SarB SarB skrev:
Det är inte dina källor som är fel, det är din tolkning av dem :)
Såväl du som jag och Nils har tex hänvisat till informationen som står på Vesterlins, samtliga tycks vara överens om att den är pedagogisk och att Vesterlins får anses vara mer kunniga än någon av oss. Jag vet inte om det handlar om att det blivit så viktigt för dig att motbevisa oss att du tolkar saker på ditt eget vis bara för att få rätt, men det spelar naturligtvis ingen roll att du hänvisat till källor när de inte bekräftar det du påstår. Då utgör de ju ingen källa till det du försöker visa längre.
Jag har även lyft fram Vesterlins ändringar dom gjort nu sista månaden , även dom ändra.

Hur mäklare även tolkar har ni sagt att dom inte kan , utan följer bara gamla seder

Läs Vesterlinds igen så ska du se, läs hela vägen, jag har tagit upp detta och du har fråga satt var jag fått uppgifterna ifrån , dom kom från Vesterlins
Tror det var runt # 320 i tråden.

• Gilla
byggarätt
  • Laddar…
Staffans2000
B byggarätt skrev:
Men det finns det inte mycket som tyder på det var.

Staffan

P Pin skrev:
Vad är uppsåtet i det här fallet?
Uppsåtet är att lova köpa med att avstå om Esbjörn inte vill sälja samt en mängd dolda villkor som skulle skrivas i ej skrivet köpebrev i ej gällande handlingar för att reglera ej gällande överenskommelser med släktingar ... det är en ohederligt upplagd affär som Ebba försöker dra igenom med tvång

Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Men det finns det inte mycket som tyder på det var.

Staffan
Jo det är tydligt att affären har ruttnat

T Takläggare skrev:
Jag har även lyft fram Vesterlins ändringar dom gjort nu sista månaden , även dom ändra.

Hur mäklare även tolkar har ni sagt att dom inte kan , utan följer bara gamla seder

Läs Vesterlinds igen så ska du se, läs hela vägen, jag har tagit upp detta och du har fråga satt var jag fått uppgifterna ifrån , dom kom från Vesterlins
Tror det var runt # 320 i tråden.
Stämmer... gänget måste sluta tro att Ebba är offer... ebba är drivande och förövare i ett opåkallat övergrepp

• Haha
  • Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
B byggarätt skrev:
Jo det är tydligt att affären har ruttnat
Det är väl liksom här skon klämmer. Du tycker si och jag tycker så. Vem som har rätt, står skrivet i stjärnorna och det får tiden utvisa.

Staffan

B byggarätt skrev:
Stämmer... gänget måste sluta tro att Ebba är offer... ebba är drivande och förövare i ett opåkallat övergrepp
Alltså, nu får du ge dig.. Jag orkar inte fler skrattattacker... :crysmile:

• Gilla
  • Haha
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Uppsåtet är att lova köpa med att avstå om Esbjörn inte vill sälja samt en mängd dolda villkor som skulle skrivas i ej skrivet köpebrev i ej gällande handlingar för att reglera ej gällande överenskommelser med släktingar ... det är en ohederligt upplagd affär som Ebba försöker dra igenom med tvång
"affär som Ebba försöker dra igenom med tvång" ja så blev det. (y)
Men din text förklarar inte något uppsåt. Menar du att Ebba likt ett kriminellt master mind hade förutsett hela händelseförloppet med alla dessa köpebrev, handlingar, överenskommelser och släktingar? :surprised:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.