236 591 läst · 3 081 svar
237k läst
3,1k svar
Ebba Busch snart juridisk ägare till omstridda fastigheten
Vad jag tar upp är att det inte så lätt att förutse , eftersom vi kört fast på den punkten ganska hårt .T TreeView skrev:
Varav jag tog upp ett fall mellan två personer med liknande kunskapssyn ,kan komma fram till två olika sätt att se på saken.
Och då ett mycket lätt fall, eftersom många här har svårt att läsa/förstå domar från HD
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 674 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 674 inlägg
Håller med till 101%Staffan2000 skrev:
Hellre ökänd än okänd.... Some play hard to get, I play hard to want.
Japp, inte alla som klara av det, samma vid snabbläsning.TT4F skrev:
Här frågas avtalet han hänvisar till, då klausuler , samtidigt en fråga om muntligt avtal gäller.
Ps nu som en kommentar i JB lagen . förklarar jag tydligare så även du förstår.
Redigerat:
Hoppsan!
Vi har ju ett gäng här i tråden som påstår sig ha mycket starka moraliska kompasser.
Det gör förvisso jag också, men ändå krockar vi mest hela tiden och jag har fått intrycket att några av dessa individer har moraliska kompasser som är extremt missvisande, beroende på vilka personer saken gäller. Medan de flesta av oss andra i tråden har moraliska kompasser som är hyfsat väl devierade.
Men när jag sökte på en grej på nätet snubblade jag över något förvånande, eller inte...
Det visar sig att Esbjörns ombud tycks ha en hel del tveksamt i bagaget, bland annat sägs han ha flera övergreppsdomar emot sig, bland annat mot barn. Han sägs också ha grundat "Rättssäkerhetsorganisationen" och det visar sig att det där med att figurer som Assange och Billy Butt "finns ute i periferin" inte precis talar för Esbjörns sak i detta fallet. Istället stärks den obehagliga bilden som gavs med uttalanden som "lurad" och "uppvaktad" och man börjar förstå varför Esbjörn valt just binninge som ombud. Och varför binninge inte är advokat är det lägre ingen som behöver undra. Binninge har gjort det till sin "grej" att försvara män som begått övergrepp, såsom han själv, och att smutskasta och skuldbelägga offer, kvinnor och barn utsatta för dessa övergrepp. Nu har turen kommit till Ebba, att i "Rättsäkerhetens" namn utsättas för ännu ett av binninge&co's övergrepp.
Expressen spyr galla över Ebba för att hon inte kunde svara på rak arm framför kameran vem som skrivit en bok som knappt någon i hennes generation, eller min för den delen, har läst. Men att Esbjörn valt ett ombud som är ökänd och fälld för flera grova övergreppsbrott, det säger de inte ett knyst om. Inte ens på kultursidorna!?
Här kan vi definitivt tala om en moraliskt förkastlig figur som borde försvinna från scenen och dra något gammalt över sig.
Det ska bli intressant att se hur denna trådens ljusskygga element orienterar sina moraliska kompasser denna gång.
Här några länkar som tar upp det jag nämner ovan.
Och som ni kan notera kan Expressen knappast påstå att de inte kände till saken.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Rättssäkerhetsorganisationen
https://web.archive.org/web/2008080...eter/1.900011/sjodin-och-butt-bildar-forening
http://mobil.shedlight.bloggplatsen.se/2010/12/14/4142294-bjasta-fladdriga-vittnen-och-evas-skuld/
Vi har ju ett gäng här i tråden som påstår sig ha mycket starka moraliska kompasser.
Det gör förvisso jag också, men ändå krockar vi mest hela tiden och jag har fått intrycket att några av dessa individer har moraliska kompasser som är extremt missvisande, beroende på vilka personer saken gäller. Medan de flesta av oss andra i tråden har moraliska kompasser som är hyfsat väl devierade.
Men när jag sökte på en grej på nätet snubblade jag över något förvånande, eller inte...
Det visar sig att Esbjörns ombud tycks ha en hel del tveksamt i bagaget, bland annat sägs han ha flera övergreppsdomar emot sig, bland annat mot barn. Han sägs också ha grundat "Rättssäkerhetsorganisationen" och det visar sig att det där med att figurer som Assange och Billy Butt "finns ute i periferin" inte precis talar för Esbjörns sak i detta fallet. Istället stärks den obehagliga bilden som gavs med uttalanden som "lurad" och "uppvaktad" och man börjar förstå varför Esbjörn valt just binninge som ombud. Och varför binninge inte är advokat är det lägre ingen som behöver undra. Binninge har gjort det till sin "grej" att försvara män som begått övergrepp, såsom han själv, och att smutskasta och skuldbelägga offer, kvinnor och barn utsatta för dessa övergrepp. Nu har turen kommit till Ebba, att i "Rättsäkerhetens" namn utsättas för ännu ett av binninge&co's övergrepp.
Expressen spyr galla över Ebba för att hon inte kunde svara på rak arm framför kameran vem som skrivit en bok som knappt någon i hennes generation, eller min för den delen, har läst. Men att Esbjörn valt ett ombud som är ökänd och fälld för flera grova övergreppsbrott, det säger de inte ett knyst om. Inte ens på kultursidorna!?
Här kan vi definitivt tala om en moraliskt förkastlig figur som borde försvinna från scenen och dra något gammalt över sig.
Det ska bli intressant att se hur denna trådens ljusskygga element orienterar sina moraliska kompasser denna gång.
Och som ni kan notera kan Expressen knappast påstå att de inte kände till saken.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Rättssäkerhetsorganisationen
https://web.archive.org/web/2008080...eter/1.900011/sjodin-och-butt-bildar-forening
http://mobil.shedlight.bloggplatsen.se/2010/12/14/4142294-bjasta-fladdriga-vittnen-och-evas-skuld/
kollade lite på deras hemsida, och blir inte klar över vad de egentligen bedriver för sorts verksamhet. Den här delen ser ut som att någon av den här trådens experter har bidragit med:S Snickerick skrev:Hoppsan!
[länk]
[länk]
[länk]
https://rsorg.se/infiltratorer-och-informatorer-rattssakerhetens-marodorer/
Att välja ett ombud är mycket viktigt som alla nu förstår, varav även Mårten på juristpodd påpeka att Binninge var en spännande sådan.
Tar vi sedan landets korade bästa försvarare Johan Eriksson så är det inga snälla pojkar han har som kunder, men det är en del av deras jobb dom valt , även Leif Silbersky är en känd sådan, även hans följer samma mönster i vilka uppdrag han väljer.
Johan Eriksson är även den försvarare dom flesta advokater skulle använda sig av om dom behöver en försvarare.
Tar vi sedan landets korade bästa försvarare Johan Eriksson så är det inga snälla pojkar han har som kunder, men det är en del av deras jobb dom valt , även Leif Silbersky är en känd sådan, även hans följer samma mönster i vilka uppdrag han väljer.
Johan Eriksson är även den försvarare dom flesta advokater skulle använda sig av om dom behöver en försvarare.
Ja, man får intrycket att de knappt vet själva vad de ska bidra med, annat än interna ryggdunkningar och att ifrågasätta offer för att försöka rentvå sina egna brott. "Lustigt" nog lyser alla väl ansedda namn i juristbranschen med sin frånvaro. Inga stora kända försvarsadvokater tycks vilja vara med och stå upp för Rättssäkerheten i landet. Är det inte märkligt så säg. Kanske beror det på att det är en "rättssäkerhet" så som dömda förövare vill ha den, snarare än hur rättssamhället vill ha den. För det var ju idel dömda förövare som startade organisationen. Kanske de istället skulle gå med i organisationen KRIS.P Pin skrev:
Ja det ligger ju i sakens natur att försvarsadvokater har en del kriminella i sin kundkrets (de som frikänns är iofs inte kriminella, men de andra som får hjälp med att få en rättvis dom och rimligt straff). Dessa exempel du nämner har flera grovt kriminella bland sina kunder. En grovt kriminell behöver ett bra försvar, så det är inget konstigt.T Takläggare skrev:Att välja ett ombud är mycket viktigt som alla nu förstår, varav även Mårten på juristpodd påpeka att Binninge var en spännande sådan.
Menar du att Esbjörn är en så stor skurk att han behöver ett så bra ombud som Binninge?
Nu är ju inte Binninge försvarsadvokat, utan framstår mer som en aktivist..
Fel, Esbjörn har inte "lämnat över" huset än. Hans besök i sitt hus var inget olagligt intrång.S Snickerick skrev:Precis. Esbjörn gav Ebba tillträde redan innan den avtalade tillträdesdagen, vilket han kan göra. Både Esbjörn och Ebba var där den dagen och Ebba var enligt uppgift från tredje part inne i huset och arbetade. Det innebär att Ebba har tillträtt fastigheten denna dag, med Esbjörns medgivande och goda minne (eller halvtaskiga minne om man så vill), därmed har Ebba dessutom tagit fastigheten i besittning.
Vidare är därmed Esbjörns ingång i huset tillsammans med Expressen mer än en månad senare och dessutom efter först avtalad tillträdesdag just det, ett intrång, ett olagligt sådant eftersom han inte fått ägarens tillstånd.
Även om jag bara är hyresgäst kan en hyresvärd bara inte klampa in. Affären är inte ens klar här.
"begått brottet falsk angivelse"S Snickerick skrev:En fortkörning är en fortkörning, och inte fler. Hur många fotografier polisen tar av fortköraren är irrelevant.
Det är så självklart att det inte finns några domar på det. Ty, ingen åklagare är så korkad att de tror att de skulle vinna ett sådant mål. Det är bara brännvinsadvokater som trollar på Internet som tror att en notis om en dubbelfotografering har någon som helst betydelse.
Jämförelsen med granarna i fallet Esbjörn/Ebba är alldeles utmärkt! Med de undantaget att Esbjörn gett Ebba tillträde just i detta syfte. Så det fanns inget brott ens från början i det fallet. Där är det istället Esbjörn som begått brottet falsk angivelse. Och för det bör han dömas tre gånger eftersom det också publicerats i media vid två tillfällen.
Nej - faktiskt, Ebba har ju bevisligen varit på gården för att röja. Det räcker så.
Vi vet tex inte vad de kom överens om. Vad och hur de Ebba skulle få röja....
Jag måste erkänna att jag börjar tycka synd om Esbjörn.
Först Matz och kvinnan som lurar folk att skriva testamente, nu en dömd pedofil som representerar honom. Med sådana kompisar behöver man inte så många fiender. (För att inte nämna vissa Takläggare och Byggare för att slå spiken i kistan)
Bra timing med Federley oxå
Undrar om/när Expressen känner av att det börjar brännas och skriver en snyftartikel om stackars Ebba
Först Matz och kvinnan som lurar folk att skriva testamente, nu en dömd pedofil som representerar honom. Med sådana kompisar behöver man inte så många fiender. (För att inte nämna vissa Takläggare och Byggare för att slå spiken i kistan)
Bra timing med Federley oxå
Undrar om/när Expressen känner av att det börjar brännas och skriver en snyftartikel om stackars Ebba
Vad jag har lärt mig genom tiden, första tvisten jag hamna i var med en advokat i Uppsala, bara hitta en advokat som kunde hjälpa mig var svårt då dessa andra advokater sa jäv direkt dom hörde vem tvisten var mot.P Pin skrev:Ja det ligger ju i sakens natur att försvarsadvokater har en del kriminella i sin kundkrets (de som frikänns är iofs inte kriminella, men de andra som får hjälp med att få en rättvis dom och rimligt straff). Dessa exempel du nämner har flera grovt kriminella bland sina kunder. En grovt kriminell behöver ett bra försvar, så det är inget konstigt.
Menar du att Esbjörn är en så stor skurk att han behöver ett så bra ombud som Binninge?
Nu är ju inte Binninge försvarsadvokat, utan framstår mer som en aktivist..
Hur som helst lärde denna advokat jag gick emot , samt hela byrån han jobba åt, att rent spel fungerar aldrig, jag trodde på den tiden på just rent spel, eller hålla sig inom det ,.(ung o naiv)
Nu vet jag bättre och därför ger jag andra tips, hur man kan göra.
Även min mamma satt som just nämndeman, hon bekräftar detta gång på gång , att se en ren ärlig tvist tillhörde ovanligheterna.
Vad min advokat även lärde mig var ännu en rolig grej,
Hans advokatbyrå heter samma som hans namn , han fråga snällt om jag inte kunde fixa en postväxel som betalning iställer för att bara föra över pengarna på konto.
Vilket även jag insåg att att detta är svarta pengar men jag har mitt kvitto o kan använda den som avdrag, haha så utgå att alla är super ärliga, det får man drömma om.
Hans advokatbyrå heter samma som hans namn , han fråga snällt om jag inte kunde fixa en postväxel som betalning iställer för att bara föra över pengarna på konto.
Vilket även jag insåg att att detta är svarta pengar men jag har mitt kvitto o kan använda den som avdrag, haha så utgå att alla är super ärliga, det får man drömma om.
Jag läste också den websidans påstående om Binninge, men hittade ingenting som verifierade det och eftersom jag inte fick så bra allmänt intryck av Shed Light så avstod jag från att ta upp det i den här tråden.S Snickerick skrev:
Har du hittat något som verifierar Shed Lights påstående om Binninge?
Ja, jag har tyckt synd om Esbjörn ett bra tag. Jag är övertygad om att han vill sälja till Ebba. Det är Ebba också och andra i hans närhet lär ha vittnat om att Esbjörn själv sagt att han inte vill att några brorsbarn skall ärva fastigheten. Där finns ju dock risken att det är Maggan som manipulerat honom i sina försök att bli arvtagare. Men oavsett vilket sitter han i klorna på folk som ingen vill honom väl.