T Takläggare skrev:
Ja fundera på hur det gick för åklagaren i Umeå som ville pröva lagen,
[länk]
Hur gick det då? Det var ju knappt en fortkörning till att börja med, +11 km/h.. :whistle:

Frågan blir ju hur många minuter emellan det ska vara för att vara en eller två förseelser? Är varje träd Ebba lät såga ner ett separat brott menar du då det säkert tog en stund med varje enskilt träd? Eller kan vi aggregera det till trädfällning av flera träd, buskar och sly? (nu är det knappast brottsligt att fälla träd på fastighet man äger, men du tycker ju inte det)

T
P Pin skrev:
då blir det en annan gren av processen) => Domstolen avgör om utlåtandet har någon inverkan på affären (Det var detta jag svarade på först - att läkaren inte bestämmer, det gör domstolen)
g
Allt blir i samma process , nu handlar inte målet om så många saker , utan om hur kontraktet blev till, omständigheterna kring detta , kontraktet i sig är lagligt det har vi redan sett.

T
P Pin skrev:
Hur gick det då? Det var ju knappt en fortkörning till att börja med, +11 km/h.. :whistle:

Frågan blir ju hur många minuter emellan det ska vara för att vara en eller två förseelser? Är varje träd Ebba lät såga ner ett separat brott menar du då det säkert tog en stund med varje enskilt träd? Eller kan vi aggregera det till trädfällning av flera träd, buskar och sly? (nu är det knappast brottsligt att fälla träd på fastighet man äger, men du tycker ju inte det)
Jag menar att allt är inte riktigt som ni tror med lagen, vilket även åklagaren lyfter fram här.

T
T Takläggare skrev:
Jag menar att allt är inte riktigt som ni tror med lagen, vilket även åklagaren lyfter fram här.
Han lyfter fram en åsikt, blir ju inte sant bara för det eller hur?

B byggarätt skrev:
Tyvärr stämmer detta inte med folks uppfattning och detta kommer leda till olika problem
Ebba kommer inte kunna vara kvar i politiken
Esbjörns försmådda släktingar kommer inte tolerera detta
Esbjörn själv också
Det är illa att man inte gör som lantmäteriet föreslog
Hur skall Esbjörn och hans släktingar få bort Ebba som politiker. De tolererar inte att hon är kvar? Vad skulle det leda till? Ingenting förstås.

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
T
T TreeView skrev:
Han lyfter fram en åsikt, blir ju inte sant bara för det eller hur?
Jag hur gick det får den gamla åklagaren ? jag vet fallet var i min stad

T Takläggare skrev:
Allt blir i samma process , nu handlar inte målet om så många saker , utan om hur kontraktet blev till, omständigheterna kring detta , kontraktet i sig är lagligt det har vi redan sett.
Nu skriver jag om ett processflöde för att förklara de olika stegen (innan det ens tas upp i en juridisk process), medan du skriver om den juridiska processen.:rolleyes:
Men bra att du bekräftar att kontraktet är i sin ordning. (y)

T
P Pin skrev:
Nu skriver jag om ett processflöde för att förklara de olika stegen (innan det ens tas upp i en juridisk process), medan du skriver om den juridiska processen.:rolleyes:
Men bra att du bekräftar att kontraktet är i sin ordning. (y)
Kontraktet har alltid varit rätt, även enligt tidningarna.

• Gilla
byggarätt och 1 till
  • Laddar…
S
P Pin skrev:

En fortkörning är en fortkörning, och inte fler. Hur många fotografier polisen tar av fortköraren är irrelevant.

Det är så självklart att det inte finns några domar på det. Ty, ingen åklagare är så korkad att de tror att de skulle vinna ett sådant mål. Det är bara brännvinsadvokater som trollar på Internet som tror att en notis om en dubbelfotografering har någon som helst betydelse.

Jämförelsen med granarna i fallet Esbjörn/Ebba är alldeles utmärkt! Med de undantaget att Esbjörn gett Ebba tillträde just i detta syfte. Så det fanns inget brott ens från början i det fallet. Där är det istället Esbjörn som begått brottet falsk angivelse. Och för det bör han dömas tre gånger eftersom det också publicerats i media vid två tillfällen.

• Gilla
fsn och 1 till
  • Laddar…
T
T Takläggare skrev:
Så det är inte kontraktet det är fel på. utan något annat.

• Gilla
byggarätt
  • Laddar…
T Takläggare skrev:
Bra, där är vi överens. Ebba kommer begära ”fullgörelse” . Esbjörn kommer hävda att han var så förvirrad vid kontraktsskrivningen att han inte visste vad han gjorde(gissningsvis) Det duger ju inte att ”inte komma ihåg”

• Gilla
Pin
  • Laddar…
T
D Dr Jumping Jack skrev:
Bra, där är vi överens. Ebba kommer begära ”fullgörelse” . Esbjörn kommer hävda att han var så förvirrad vid kontraktsskrivningen att han inte visste vad han gjorde(gissningsvis) Det duger ju inte att ”inte komma ihåg”
Ja så långt som kontraktet har ingen ifrågasatt den. utan det är omständigheterna som tvistas , tillvägagångssättet hur kontraktet kommit till , detta handlar fallet om .

Sedan att vi utrett äganderätten efter vägen, var om hon äger huset eller inte, vilket hon inte gör, som ex framkommer via polisanmälning, om Ebba skulle ägt huset så hade hon sagt det.

S
D Dr Jumping Jack skrev:
Och till sitt försvar kommer Esbjörns förvirrade administratör att uppvisa en journalanteckning som visar att Esbjörn en gång glömde ta sitt antikollinergika. :seenoevil::D

Redigerat:
T
Kommer ju att krävas en del att sitta i rätten och hävda att man är senil...har man inte tappat stoltheten innan i sitt liv då gör man det nog då. Men det bryr sig väl vare sig Matz eller Maggan om tyvärr.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
P
B byggarätt skrev:
Det är illa att man inte gör som lantmäteriet föreslog
Vad föreslog lantmäteriet, och när?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.