Vet att ni pratar märkesmaskiner, men jag har en Biltema för T-dyckert och har spikat upp en hel bastuinredning (1000-tals spik) utan en enda "hick-up". Kört den med Biltemas minsta kompressor och Biltemas egen T-dyckert. Pistolen kostar ca 300:- , supernöjd. Slänger den helt sonika om den brakar ihop i framtiden.

pickels skrev:
Det här är väl ett hyfsat pris?
[länk]
Ja det var väl ett rackarns bra pris. Har du någon aning om vad frakten blir på den?

Om man lägger den i varukorgen och väljer Sverige så blir totalsumman £216.08

Funderar lite på den kombon.. Kan man använda kompressorn till något annat i hemmet?
Jag gillar tanken på en liten kompressor för "innebruk". Vad mer kan man göra med en så liten kompressor? Pumpa bildäck? Var går gränsen?

Blåsa upp ballonger till barnen, blåsa upp barnpoolen, pumpa bollar etc :)

phl skrev:
Blåsa upp ballonger till barnen, blåsa upp barnpoolen, pumpa bollar etc :)
Var det förslag på andra saker man kunde göra eller var det en beskrivning av kompressorns maxkapacitet?

Förslag på andra praktiska saker man kan använda kompressorn till. För saker jag själv använt min kompressor till.

Mina 50 öre...f´låt 1 krona numera.
Jag köpte nyligen, mitten på dec, en Senco FP18MG från Tools-Plus.Com. Den är oljefri, har bälteshängare, vridbart utblås och framförallt ställbart djup. Har inte kört så mycket med den, men
jag är väldigt nöjd hittills. Priset var 79 USD + frakt som tot blev 931 SEK. Tillkommer tull + posten avg ca
300 SEK. Tog ca 1 vecka.
Det billigaste jag sett här i Svealand var 2200 inkl moms för en FP18. För mig som glad amatör, så var det inte svårt att välja.
Har tidigare haft en Biltema picka för dyckert, som efter 3 byten fungerade bra.
Kul att du, Gruvberget, har en som funkar bra. Min börjar nu få "hick-ups", efter 5 år av varierande användning, i form av spikar som viks och fastnar. Har rengjort och dragit åt skruvar, men det hjälper inte.
Dessutom så hade den inte ställbart djup, vilket jag tycker är kanonbra med Sencon.

Lycka till!

Att tänka på även om tänkt köpa en billig eller dyr proffs-picka, är att lägga lite stålar på en mjuk och smidig tryckluftslang. En helt annan känsla på att jobba med verktyget, utan att det känns som man brottas med en boa! Det är stor skillnad på slang åh slang.

pickels skrev:
Det här är väl ett hyfsat pris?
[länk]
Beställde denna kombo. Kompressorn borde nog klara att fylla hydropressen och lite annat...

pickels skrev:
Beställde denna kombo. Kompressorn borde nog klara att fylla hydropressen och lite annat...
Köpte du MAC610 + picka? Jag funderar nämligen på denna kombo och undrar hur den fungerar? Ska mest ha den till pickan och att blåsa rent och pumpa däck.

//Mvh Henrik

Fabregas skrev:
Köpte du MAC610 + picka? Jag funderar nämligen på denna kombo och undrar hur den fungerar? Ska mest ha den till pickan och att blåsa rent och pumpa däck.

//Mvh Henrik
Ja, jag beställde den men den fanns inte på lager och det skulle ta en bra stund att få den hem så jag avbeställde, tyvärr.

Aha. Det var synd. Men jag tror jag ska ta en chansning och beställa strax. Kan återkomma med omdöme om någon är intresserad.

//Mvh Henrik

Farligt med det här forumet. Hade inga planer alls imorse på att köpa några verktyg men efter att ha suttit och läst den här tråden blev det en beställning på Makitakombon med pistol och kompressor. Råkade även följa med en GCM 8SJ med GTA3700 efter att jag insåg att frakten var densamma efter jag provat att lägga med det i varukorgen. Jaja var ändå bara en tidsfråga innan jag köpt grejorna ändå :)

Fabregas skrev:
Aha. Det var synd. Men jag tror jag ska ta en chansning och beställa strax. Kan återkomma med omdöme om någon är intresserad.

//Mvh Henrik
Jag är det... :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.