Düsseldorff
Nvidia Shield utan tvekan.
 
AppleTV för ångestfri användning. Det finns ett antal mediaspelare tvOS App Store som uppfyller TS krav, men InFuse är nog trevligast av dessa.
 
  • Gilla
martin.sveg och 2 till
  • Laddar…
sysmali
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
AppleTV för ångestfri användning. Det finns ett antal mediaspelare tvOS App Store som uppfyller TS krav, men InFuse är nog trevligast av dessa.
Vet du om InFuse stöder M3U listor?
 
Jag har provat och använder många olika "boxar".
Skulle jag köpa ytterligare en, så blir det en Chromecast med Google TV till, 4k modellen och inte den billigare HD modellen.

Här är varför jag väljer Chromecast med Google TV 4k:
En av de få som har stöd för HDR på Youtube
Billig
Kör riktiga Google TV och inte Android för mobiler som många Kina boxar gör
Stabilt wifi
Hyfsad fjärrkontroll
Får bra med uppdateringar
Riktigt bra utbud av appar genom Google play
Godkänd av de flesta instanser, så support för de flesta TV-tjänster
Man kan installera egna appar för exempelvis slippa all reklam på Youtube etcetera
Man kan Casta från i princip allt till den
Man är oberoende av något märke på mobil, TV etcetera, dvs plattformsoberoende
snabb och stabil i gränssnittet

Nvidia Shield Pro väljer jag om jag ska spela på Geforce now, tyvärr saknar den stöd för HDR på Youtube (HDR+), den har i övrigt bästa tänkbara fjärrkontroll som likt Chromecast kan styra volymen för din TV eller hembiosystem. Jag använder den själv i vardagsrummet. Hoppas starkt på en uppföljare med stöd för de senaste teknikerna. Det kommer stöd för nya tekniker varje år på Shield, men hårdvaran begränsar vissa saker.

Apple TV hade jag ett halvår innan jag sålde den (samtidigt med min Apple telefon). Jag blir för begränsad med Apple produkter, men jag förstår att många andra gillar det för bristen på möjligheter samtidigt gör det enklare, likaså om man är inlåst i Apples ekosystem så väljer man kanske en Apple tv.

Mi box S är bra, men har dåligt wifi och saknar rj45 port, vilket i och för sig går att lösa med USB till LAN adapter.

Mi stick, den billigaste HD-modellen är trög, så den gillas inte.
 
Redigerat:
  • Gilla
TorbjornP och 2 till
  • Laddar…
N
kisumisu kisumisu skrev:
Jag har en k2pro och k3pro dvb-t2

Har nu några år på nacken dessa boxar. I modell 2 har jag dock problem få softcam fungera men i k3 fungerar även det.

De mesta funkar.
Dock får jag inte Allentes app fungera. Men Viaplay och all annan streaming inklusive Youtube då fungerar.

Boxen är android och apparna tror dem är i en mobil 😎
Så i princip de som fungerar i din mobil fungerar på tv.

Föredrar dock ändå mina gamla vu+ boxar till vanlig tv. Blir lätt rörigt med olika appar. Men som sagt till streaming, nedladdat mycket bra tv delen är fint med DVB-T2 (vet ej om det nu behövs i Sverige men Finland sänds alla HD kanaler på T2 och dessa klarar inte min gamla vu+ box av).

Var dessutom väldigt bra pris på dessa. Minns att jag betalade nåt på 600-800kr inklusive tullavgifter etc.

Ps. Har du möjlighet till parabol och ekonomi kan du skaffa Vu+ box. Då du har NAS kan du mounta boxen dit spela in filmerna och programmen till NAS server. Sedan streama dem därifrån då när du vill se dessa och i lugn o ro då dessa finns där så länge tills du raderar eller hela din nas brinner upp. Inte som play där det plockas bort saker efter en tid och dessa inspelningar kan du se även långt efter fast du sagt upp abbonemanget. De flesta program som finns på stream finns på "gammal tv" eller linjär tv eller vad man vill kalla kärt barn, i alla fall om vi pratar om tv4 play, svt, mtg kanaler. Men glöm dock Allentes egna skitboxar köp som sagt egen box och ta ca-modul som du sen sätter i din egna box som inte är låst som operatörens egna skitboxar är!
VU+ är fina boxar! Använder flera stycken (DUO 4K SE) men till 99 % för mottagning av satellit-TV.
Marksänt i Sverige kräver abonnemang om man vill ha något jag tycker är sevärt att titta på. Det hittar jag istället helt gratis via satellit.
Sändningar i HD sänds även i DVB-T t.ex. SVT och TV4.
DVB-T2 finns men används inte för de okodade kanalerna.
 
FireStick helt klart! Bättre ”bang for the buck” finns inte.
 
E enoch85 skrev:
Med Shield får du kabel (RJ45) samt 1000 mbit/s. Lite osäker på om Googles grejer klarar det..?

Kastade ut min Chromecast Ultra (kabel 100 mbit/s) när den inte pallade streama 4K lokalt.
Hmm, min ultra har inga bekymmer med det? Kanske beror på kvaliteten på filmen? Har bara gjort det för att testa när jag fick den. Använder den bara på resor numera.
 
Lägger min röst på Chromecast. Smidigt och funkar med allt du efterfrågar.

Lite plastig fjärr dock. Jobbigt högt klickljud i vissa knappar men det är ju kanske ett mindre bekymmer ändå.

Jag kör Plex på min Nas och kan streama orginalkvalitet utan lagg eller andra problem.

Också väldigt smidig att ta med sig de gånger det kan behövas. Min reser med mig på mina jobbresor.
 
  • Gilla
Ulf Peter och 2 till
  • Laddar…
F
Vispen74 Vispen74 skrev:
Jag har provat och använder många olika "boxar".
Skulle jag köpa ytterligare en, så blir det en Chromecast med Google TV till, 4k modellen och inte den billigare HD modellen.

Här är varför jag väljer Chromecast med Google TV 4k:
En av de få som har stöd för HDR på Youtube
Billig
Kör riktiga Google TV och inte Android för mobiler som många Kina boxar gör
Stabilt wifi
Hyfsad fjärrkontroll
Får bra med uppdateringar
Riktigt bra utbud av appar genom Google play
Godkänd av de flesta instanser, så support för de flesta TV-tjänster
Man kan installera egna appar för exempelvis slippa all reklam på Youtube etcetera
Man kan Casta från i princip allt till den
Man är oberoende av något märke på mobil, TV etcetera, dvs plattformsoberoende
snabb och stabil i gränssnittet

Nvidia Shield Pro väljer jag om jag ska spela på Geforce now, tyvärr saknar den stöd för HDR på Youtube (HDR+), den har i övrigt bästa tänkbara fjärrkontroll som likt Chromecast kan styra volymen för din TV eller hembiosystem. Jag använder den själv i vardagsrummet. Hoppas starkt på en uppföljare med stöd för de senaste teknikerna. Det kommer stöd för nya tekniker varje år på Shield, men hårdvaran begränsar vissa saker.

Apple TV hade jag ett halvår innan jag sålde den (samtidigt med min Apple telefon). Jag blir för begränsad med Apple produkter, men jag förstår att många andra gillar det för bristen på möjligheter samtidigt gör det enklare, likaså om man är inlåst i Apples ekosystem så väljer man kanske en Apple tv.

Mi box S är bra, men har dåligt wifi och saknar rj45 port, vilket i och för sig går att lösa med USB till LAN adapter.

Mi stick, den billigaste HD-modellen är trög, så den gillas inte.
Hmm får man inte HDR med Smart tube next YouTube appen även på shield?

Det jag saknar främst på android boxar är auto refreshrate. Fattar inte att det ska vara så svårt att fixa! Finns en tredjeparts app men den är janky.


Den tycker jag också att uppdateringsfrekvens är en faktor att ta hänsyn till. Nvidia är inte så snabba. Där är nog google bättre?
 
Har kört otaliga olika kina boxar. De ha alla slutat fungera efter ett tag. Det blir också strul med att de kör android mibil och inte android TV.

Har en shield tv som fungerar riktigt bra men förutom att fjärren är magiskt bra så är den inte värd priset över chromecast.

Shield tv går att para med en ps4 controller och spela spel på men minnet är för litet för att ladda ner många spel på. Egentligen inget jag använder förutom för att spela Oddworld :)

Chrome cast med google tv och egen fjärr gör allt perfekt och är ljusår smidigare än att casta från telefonen.

https://www.prisjakt.nu/jamfor/produkter/5214997,5962660,5549884?categoryId=295
 
  • Gilla
Bengt Sjöberg
  • Laddar…
P pennybridge skrev:
Lite plastig fjärr dock. Jobbigt högt klickljud i vissa knappar men det är ju kanske ett mindre bekymmer ändå.
Om det stör väldigt mycket går det att köpa annan fjärrkontroll till den (som alla Android TV enheter)
 
  • Gilla
pennybridge
  • Laddar…
sysmali sysmali skrev:
Vet du om InFuse stöder M3U listor?
Verkar inte så. Använder det inte själv, tittar bara på SVTplay. Det ligger som högt rankat önskemål från användare, men många av dessa rekommenderar att använda en separat app direkt i tvOS istället.
 
  • Gilla
sysmali
  • Laddar…
F
T toolman77 skrev:
Har kört otaliga olika kina boxar. De ha alla slutat fungera efter ett tag. Det blir också strul med att de kör android mibil och inte android TV.

Har en shield tv som fungerar riktigt bra men förutom att fjärren är magiskt bra så är den inte värd priset över chromecast.

Shield tv går att para med en ps4 controller och spela spel på men minnet är för litet för att ladda ner många spel på. Egentligen inget jag använder förutom för att spela Oddworld :)

Chrome cast med google tv och egen fjärr gör allt perfekt och är ljusår smidigare än att casta från telefonen.

[länk]
Jag har kört xbox kontroll (trådlös dongle, med bt får man ingen vibration. Shield stödjer ej dongeln tyvärr. Men finns en USB server man installerar på PCn och en klient app till shield. Så då vidarebefodras USB enheter till PCn i princip. Funkade över förväntan! ) till shield och sen streamat PC spel vi Moonlight. Satte upp så att Playnite launcher startades vid ett knapptryck i shield. Var super smidigt och dessutom kan man sätta specifik upplösning. Då jag kör ultrawide på kontoret blev det ofta problem när jag bara körde vanilla moonlight. 😁

https://github.com/cgarst/gamestream_launchpad
 
S sjoelund skrev:
Om det stör väldigt mycket går det att köpa annan fjärrkontroll till den (som alla Android TV enheter)
Det är sant. Så illa är det ju dock inte. Men man märker var de sparat in på produktkostnaden.
 
  • Gilla
sjoelund
  • Laddar…
R
MrMc finns i appstore på Apple TV, det är en fork av kodi.
Så man behöver inte JB om man inte vill.
Funkar perfekt att streama från nas med. 3d,4k etc.
Naturligtvis är det en nerbantad version av kodi.
Men funktionerna finns där och går i viss mån skräddarsy själv.

Har bytt ut alla våra htpc, raspberrys etc vid alla tv apparater till Apple TV4k. Just nu 7st.
Genom dessa strömmas allt, både genom diverse abb. och ifrån nas.
 
  • Gilla
mrTusker och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.