38 235 läst · 174 svar
38k läst
174 svar
Dum TV till smart TV - vilken burk?
Nämn någon demokrati där man informerar personer (individer) i förväg om avlyssning 😜😅T Troberg skrev:
Hur menar du att det skulle gå till i sådant fall? Avlyssning av någon som känner till att den är avlyssnad är ju meninglös. Eller du vill inte att avlyssning ska vara ett medel för polisen i jakt på brottslingar?T Troberg skrev:
Inte om den måste göras i hemlighet. Polisens arbete ska vara öppet.V videopac skrev:
Många verkar vilja ha ett samhälle som UK.
Var i alla fall ett tag sedan världens mest övervakande land.
Övervakning behöver inte alltid vara av ondå. Kan ju lösa många brott och även olyckor. Men att hålla tyst om den är fel!
Där behöver man bara gå över till grannlandet Finland. Haha nu tar jag upp nåt dåligt därifrån, som jag anser dåligt.
Verkar som man inte behöver säga till att videoövervakning pågår och får ha det stortsett överallt.
Men löser det alla brott?
Haft den här diskussionen med några och får bara svaret att dem har inget att dölja så stör inte dem.
Pratades ett tag tom om hastighetskameror som registrerar alla passerande med regnr och räknar tid svstånd till nästa.
Var i alla fall ett tag sedan världens mest övervakande land.
Övervakning behöver inte alltid vara av ondå. Kan ju lösa många brott och även olyckor. Men att hålla tyst om den är fel!
Där behöver man bara gå över till grannlandet Finland. Haha nu tar jag upp nåt dåligt därifrån, som jag anser dåligt.
Verkar som man inte behöver säga till att videoövervakning pågår och får ha det stortsett överallt.
Men löser det alla brott?
Haft den här diskussionen med några och får bara svaret att dem har inget att dölja så stör inte dem.
Pratades ett tag tom om hastighetskameror som registrerar alla passerande med regnr och räknar tid svstånd till nästa.
Liknande trådar
-
Vad ska man använda för avlopp till tvättmaskin?
Vatten & Avlopp -
Byta Gammal Tvättmaskindosa till nytt vägguttag
El -
Relä till Sanyo luftvärmepump
Värmepumpar -
dumt eller smart? byta 3 sovrum + TV-rum till 3 sovrum + större badrum ?
Planlösningar -
Dolda rör, men synliga fula kopplingar till tvättställ. Och dum placering av avlopp?
Badrum