114 675 läst · 1 059 svar
115k läst
1,1k svar
Du vet att du bor i city när...
Renoverare
· Stockholm
· 18 630 inlägg
Måste fråga en grej Anders..
Om du äter på finkrogar varje dag till lunch vad äter du då när du vill lyxa till det?
Nä snabbmakaroner med knaperstekt bacon ketchup och ost till lunch, fiskpinnar till middag sen smakar kinabuffen ypperligt när man väl äter den
Om du äter på finkrogar varje dag till lunch vad äter du då när du vill lyxa till det?
Nä snabbmakaroner med knaperstekt bacon ketchup och ost till lunch, fiskpinnar till middag sen smakar kinabuffen ypperligt när man väl äter den
Renoverare
· Stockholm
· 18 630 inlägg
Det är ju vanliga ställen, sedan har du ju Frantzén osv det blir inte lika oftanino skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 630 inlägg
Kan berätta att jag har hittat kantareller på Östermalm. De växte i understycket till skyltfönstret, bakom en fiskdisk, i ICA affären på Banergatan. Fiskdisken hade stått mot skyltfönstret i typ 25 år, så det var en ganska mysig svampmiljö där bakom.
Kan inte garantera att det var kantareller, men de var väldigt lika.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 607 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 630 inlägg
Kantareller växer i symbios med björk och kanske några andra träd, så det du hittade bakom fiskdisken liknade kanske smörstekta kantareller med det var inte riktiga kantareller.Isakare skrev:Kan berätta att jag har hittat kantareller på Östermalm. De växte i understycket till skyltfönstret, bakom en fiskdisk, i ICA affären på Banergatan. Fiskdisken hade stått mot skyltfönstret i typ 25 år, så det var en ganska mysig svampmiljö där bakom.
Så är det säkert. Men de var oförskämt lika kantareller till form och färg, och det här inträffade innan man hade kamera på telefonen, så nån bild finns inte.harry73 skrev:
Vet inte vilket träslag understycket var av, det hade övergått till att vara jord, men troligtvis ek.
Hittat ett hus till er Anders https://karldanielsson.se/gimmersta/AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 630 inlägg
Du tycker alltså det är helt ok at framföra ett fordon mot rött efter eget tycke?AndersMalmgren skrev:Det händer nästan varje dag för mig, jag cyklar i min normalttakt (vilket är hyffsat snabbt då jag har en racerhybrid med slicks) så kommer det en spandexraket som cyklar på racer och kör träningssnabbt och kör om mig. Så blir det rött och jag kommer ifatt och cyklar förbi då det är fritt eller så står jag och balanserar lite och tajmar en lucka. Sedan kommer han ifatt, vissa slänger arg kommentar om rödljuset. Sedan stannar de igen vid rött och jag cyklar på