AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fast ingen stjärnkock som tillagar den! Det där argumentet har redan dragits i tråden, invalid ;)
Får vi underkänna dina upprepningar också då?

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag vet inte var du äter dina kantarellsmörgåsar, men det är inte direkt svårlagad mat – lyxen är, som med gös exempelvis, råvaran.

Sen är det väl med matlagning som med många andra hantverk, mycket kan man göra nog så bra själv, men det tar tre gånger så lång tid.

Därmed inte sagt att jag inte uppskattar bättre krogar, men argumentet att svenska standardråvaror är en exklusivitet för innerstan är lite skrattretande.
Visst, men tror inte du svänger ihop sådan mat varje dag ;) bor man i city äter man det varje dag...

... När man drar två kantarellmackor till lunchen på samma vecka :D

[bild]

"....nån fotar sin mat hela jävla tiden".

• Haha
  • Gilla
Turbo_Tail och 6 till
  • Laddar…
Visst, men tror inte du svänger ihop sådan mat varje dag ;) bor man i city äter man det varje dag...
Nej, jag gör inte sådana varje dag. Bor inte ute i skogen heller, och när jag väl är ute i spenaten blir det som oftast någon gång i veckan under säsong.

Å andra sidan jobbar jag i city och där äter jag just aldrig kantarellmackor.

...när man kallar sommarstugan för "Vårt land".

• Gilla
erimos
  • Laddar…
Å andra sidan jobbar jag i city och där äter jag just aldrig kantarellmackor.
... När man inte äter på kinabuffen till lunch :)

• Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
harry73
Suck, det blir lite tröttsamt. Jag vet att du gillar god mat (det gillar jag med) och att du gärna skryter om det (det gör inte jag).

Här på landet har vi faktiskt en restaurang som är med i white guide och som i veckan hade kantarellmacka som lunchalternativ.
I veckan åt jag lunch där fyra gånger, ändå valde jag bort mackan för att de andra alternativ såg mycket bättre ut.

Ibland undrar jag vad du försöker kompensera med ditt skryt, men det är kanske därför du bor i city.

• Gilla
cope och 6 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Vi ska inte prata om stockholms cykelbanor :p
Du vet att du bor i stan när du hamnar i cykelkö till jobbet och aggressiva spandexmän försöker köra ihjäl dig.

... När man inte äter på kinabuffen till lunch :)
Det tror jag få gör. Problemen med city är väl snarast att det finns så få krogar som inte är turistfällor. Trivdes bättre när jag jobbade utanför city uppåt Vasastans utmarker norr om Karlbergsvägen. Men nu var det ju city du gillade. ;)

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Du vet att du bor i stan när du hamnar i cykelkö till jobbet och aggressiva spandexmän försöker köra ihjäl dig.
Haha och de ska slaviskt stanna vid rött även om det är helt fritt. Gärna precis efter de pressat sig förbi dig aggressivt.

Claes Sörmland
Haha och de ska slaviskt stanna vid rött även om det är helt fritt. Gärna precis efter de pressat sig förbi dig aggressivt.
Japp. (Ska erkänna att eftersom jag är 70-talistgubbe numera så stannar jag också vid rött...)

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Japp. (Ska erkänna att eftersom jag är 70-talistgubbe numera så stannar jag också vid rött...)
Det händer nästan varje dag för mig, jag cyklar i min normalttakt (vilket är hyffsat snabbt då jag har en racerhybrid med slicks) så kommer det en spandexraket som cyklar på racer och kör träningssnabbt och kör om mig. Så blir det rött och jag kommer ifatt och cyklar förbi då det är fritt eller så står jag och balanserar lite och tajmar en lucka. Sedan kommer han ifatt, vissa slänger arg kommentar om rödljuset. Sedan stannar de igen vid rött och jag cyklar på :)

Claes Sörmland
Det tror jag få gör. Problemen med city är väl snarast att det finns så få krogar som inte är turistfällor. Trivdes bättre när jag jobbade utanför city uppåt Vasastans utmarker norr om Karlbergsvägen. Men nu var det ju city du gillade. ;)
Restaurang Hjulet... Generationer har ätit sina lunchraggmunkar där. (Men det är tydligen nedlagt hörde jag.)

Man kan ju skippa turistfällorna få det finns massor med bra ställen. Jag jobbar vid Hötorget, där i direkt närhet har jag Mancini, Miss Clara, Giro, Rolfs kök, kol kox, la neta, smak, I hötorgshallen har du Carls deli, Tokyo diner, fiskstället på bottenplan. Efter maten finns det minst 3 bra kaffebarer för en espresso på maten, allt inom 100x100 meter ca. Tar jag cykeln så har vi oaxen, dippan, osv, osv

Claes Sörmland
Det händer nästan varje dag för mig, jag cyklar i min normalttakt (vilket är hyffsat snabbt då jag har en racerhybrid med slicks) så kommer det en spandexraket som cyklar på racer och kör träningssnabbt och kör om mig. Så blir det rött och jag kommer ifatt och cyklar förbi då det är fritt eller så står jag och balanserar lite och tajmar en lucka. Sedan kommer han ifatt, vissa slänger arg kommentar om rödljuset. Sedan stannar de igen vid rött och jag cyklar på :)
Jag har skaffat en ljudlig ringklocka. Och eftersom jag är misantrop på cykel så ringer jag ljudligt på spandexmännen när de riskerar mitt liv. Skägglurkarna brukar se mycket förvånade ut.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.