Vet att man jobbat i city. När man åkte in i parkeringsgaraget halv åtta, och ut strax före 11, och blev debiterad 420:- !!!
(NK garaget)

Mikael_L
... När man drar två kantarellmackor till lunchen på samma vecka :D

En kantarellmacka med riklig topping av svamp på ett bord, ett glas rödvin i förgrunden, utomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
... När man drar två kantarellmackor till lunchen på samma vecka :D
Själv plockar jag bara svamp i skogen, så det blir mer kantarellmackor på landet än i stan.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Själv plockar jag bara svamp i skogen, så det blir mer kantarellmackor på landet än i stan.
Fast ingen stjärnkock som tillagar den! Det där argumentet har redan dragits i tråden, invalid ;)

Fast ingen stjärnkock som tillagar den! Det där argumentet har redan dragits i tråden, invalid ;)
Vad vet du om Nötegårdsgubbens kock kunskaper ? :)

• Gilla
  • Haha
Bure och 4 till
  • Laddar…
Menar du att Nötegårdsgubben är en invalid?

• Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
JanneJanne123
G GargamelSE skrev:
Du vet att du bor i city när...
.. De har feministisk snöplogning och ingen kommer fram.
Fast det drabbar ju bara bönderna som inte bor i city och som måste åka bil dit. Bor man i city går eller cyklar man och då är ger den feministiska snöskottningen perfekt sopade trottoarer och cykelbanor.

• Gilla
  • Haha
Claes Sörmland och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Vad vet du om Nötegårdsgubbens kock kunskaper ? :)
Jag vet inget om just han men jag snittar det över alla er som pratar här om bär, svamp och vilt runt knuten, ytterst osannolikt ni alla är white guide-materiell ;)

nino nino skrev:
255m2 för 1870:-/mån :surprised:
Är det någon som kan förklara för mig hur detta fungerar? Debiterar man lägenheterna för värme utöver detta? För 1870 kr lär inte ens räcka till att värma upp den ytan.

JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Fast det drabbar ju bara bönderna som inte bor i city och som måste åka bil dit. Bor man i city går eller cyklar man och då är ger den feministiska snöskottningen perfekt sopade trottoarer och cykelbanor.
Vi ska inte prata om stockholms cykelbanor :p

• Haha
JanneJanne123
  • Laddar…
F falkn skrev:
Är det någon som kan förklara för mig hur detta fungerar? Debiterar man lägenheterna för värme utöver detta? För 1870 kr lär inte ens räcka till att värma upp den ytan.
Gamla föreningar med god ekonomi, samt de har verksamheter på bottenplan

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Jag vet inget om just han men jag snittar det över alla er som pratar här om bär, svamp och vilt runt knuten, ytterst osannolikt ni alla är white guide-materiell ;)
Vi som har råvarorna som ni köper menar du? ;)(y)

• Haha
nino
  • Laddar…
M Mr B skrev:
Vi som har råvarorna som ni köper menar du? ;)(y)
Exakt! :D

Jag vet inte var du äter dina kantarellsmörgåsar, men det är inte direkt svårlagad mat – lyxen är, som med gös exempelvis, råvaran.

Sen är det väl med matlagning som med många andra hantverk, mycket kan man göra nog så bra själv, men det tar tre gånger så lång tid.

Därmed inte sagt att jag inte uppskattar bättre krogar, men argumentet att svenska standardråvaror är en exklusivitet för innerstan är lite skrattretande.

• Gilla
Ingenjören och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.