114 654 läst · 1 059 svar
115k läst
1,1k svar
Du vet att du bor i city när...
Renoverare
· Stockholm
· 18 605 inlägg
När folk bråkar om vilka som ska få plogat först, bilarna, bussarna, fotgängarna, feministerna, de blinda, Anders Malmgren eller barnvagnarna.
Ute på landet betalar vi inte bara kommunalskatt utan även vår egen skottning och sandning. Och har därmed mycket bättre kvalitet på den
Ute på landet betalar vi inte bara kommunalskatt utan även vår egen skottning och sandning. Och har därmed mycket bättre kvalitet på den
Renoverare
· Stockholm
· 18 605 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 605 inlägg
Jag hade en urstockholmare på första jobbet. Hon sa "innanför tullarna är det enda som räknas, och kungsholmen klipper vi vid fridhemsplan"AndersMalmgren skrev:
Men då pratade hon även "Titta en heeeger, de bygger bon i treeena"
Renoverare
· Stockholm
· 18 605 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 605 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 605 inlägg
Jag har tittat igenom tråden lite och tänkte komma med ett par reflektioner, ibland kanske lite OT, men det verkar vara fler som hamnar lite utanför ämnet....
Vi hörde när två kvinnor kom till bordet intill oss, den ena kvinnan satte sig, andades in rejält och sa : Ahhh vad skönt det är att sitta ute i friska luften...
Då sniffade jag lite och kunde direkt känna avgaser både från bensinmotor och dieslemotor...
Vår "stockholmsguide" som bor i stockholm upplyste oss senare att vi satt utmed Stockholms skitigaste gata...
Lite senare var det hans tur att skratta åt Stockholmarna, då var samtalsämnet boendekostnad och hyror, dom hade så höga kostnader att hans lön inte ens skulle räcka...
Inte alla som oroar sig för detta, vid ett besök i Stockholm fikade vi på en uteservering.AndersMalmgren skrev:
Vi hörde när två kvinnor kom till bordet intill oss, den ena kvinnan satte sig, andades in rejält och sa : Ahhh vad skönt det är att sitta ute i friska luften...
Då sniffade jag lite och kunde direkt känna avgaser både från bensinmotor och dieslemotor...
Vår "stockholmsguide" som bor i stockholm upplyste oss senare att vi satt utmed Stockholms skitigaste gata...
En gång på luchen var det en av gubbarna jag brukar sitta med som berättade att han varit på besök hos släkting / vän / kompis i Stockholm, samtalet hade kommit in på lön, Stockholmarna skrattade åt hur lite han tjänade...AndersMalmgren skrev:
Lite senare var det hans tur att skratta åt Stockholmarna, då var samtalsämnet boendekostnad och hyror, dom hade så höga kostnader att hans lön inte ens skulle räcka...
Vilka är Staffan & Christer???AndersMalmgren skrev:
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 726 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 726 inlägg
Stefan eller Staffan spelar väl ingen roll om dessa just är bannlysta.Zixten skrev:
(Den kungliga Hufvudstaden smygtittar med största sannolikhet mitt i nätterna så ingen kommer på dom med stora skämskudden i famnen!)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västra Götaland
· 2 331 inlägg
Stefan och Krister äger ett stort nöjesimperium. Chansen är stor att många i Stockholms city utan att veta det bidragit till att dom (Stefan och Krister) är multimiljonärer.
https://www.expressen.se/noje/sa-blev-de-miljonarer-pa-utskalld-buskis/
Men kanske inte AndersMalmgren...
https://www.expressen.se/noje/sa-blev-de-miljonarer-pa-utskalld-buskis/
Men kanske inte AndersMalmgren...
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 111 inlägg
Om Anders köper sitt portvin på en krog som ägs av buskisartister betyder inte det att han gillar buskis. Likaså: ogillar han buskis betyder det inte att han har något emot att stödja buskisartister när de gör något annat.
Med det sagt, buskis går rätt dåligt bland Stockholmare.
Med det sagt, buskis går rätt dåligt bland Stockholmare.