H heimlaga skrev:
Ja..... men det gäller också om man är högerradikal:p
Problemet jag har med feminister är att de utgår från känslor inte fakta, här är ett bra exempel med Veronica Palm

• Gilla
GargamelSE och 1 till
  • Laddar…
När mängden våldsbrott närmar sig länder som Mexiko och Chicago. (Stureplan och Medborgarplatsen)

När folk bråkar om vilka som ska få plogat först, bilarna, bussarna, fotgängarna, feministerna, de blinda, Anders Malmgren eller barnvagnarna.

Ute på landet betalar vi inte bara kommunalskatt utan även vår egen skottning och sandning. Och har därmed mycket bättre kvalitet på den :)

• Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
När mängden våldsbrott närmar sig länder som Mexiko och Chicago. (Stureplan och Medborgarplatsen)
Det är ju lantisarna på besök som står för den brottslighet :)

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är ju lantisarna på besök som står för den brottslighet :)
Haha. Du vet att mina "vänner" i dina trakter skulle kalla även en Brommabo för lantis ;)

Appendix Appendix skrev:
Haha. Du vet att mina "vänner" i dina trakter skulle kalla även en Brommabo för lantis ;)
Hehe, fast morsan är från Stockholm 4 generationer :) har för mig definition kräver 2

Hehe, fast morsan är från Stockholm 4 generationer :) har för mig definition kräver 2
Jag hade en urstockholmare på första jobbet. Hon sa "innanför tullarna är det enda som räknas, och kungsholmen klipper vi vid fridhemsplan" :D
Men då pratade hon även "Titta en heeeger, de bygger bon i treeena" :D

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Jag hade en urstockholmare på första jobbet. Hon sa "innanför tullarna är det enda som räknas, och kungsholmen klipper vi vid fridhemsplan" :D
Men då pratade hon även "Titta en heeeger, de bygger bon i treeena" :D
Döbelnsgatan är med i henne beskrivning :)

Drack denna ikväll och tänkte på tidigare portvinsdiskussion. Satt fint till osten och den hemmagjorda gröntomatmarismen

Flaska av Taylors Very Old Single Harvest Port 1966 och ett glas med mörkrött portvin, nära en ostbricka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
Drack denna ikväll och tänkte på tidigare portvinsdiskussion. Satt fint till osten och den hemmagjorda gröntomatmarismen

[bild]
Bjuder du på ett glas om jag kommer förbi någon gång? :D

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
nino nino skrev:
Bjuder du på ett glas om jag kommer förbi någon gång? :D
hehe, om han har kvar, han hade bara en flaska :D

• Gilla
nino
  • Laddar…
Jag har tittat igenom tråden lite och tänkte komma med ett par reflektioner, ibland kanske lite OT, men det verkar vara fler som hamnar lite utanför ämnet....

...man oroar sig för cancerrisken varje gång man cyklar genom en bilkö
Inte alla som oroar sig för detta, vid ett besök i Stockholm fikade vi på en uteservering.
Vi hörde när två kvinnor kom till bordet intill oss, den ena kvinnan satte sig, andades in rejält och sa : Ahhh vad skönt det är att sitta ute i friska luften...
Då sniffade jag lite och kunde direkt känna avgaser både från bensinmotor och dieslemotor...
Vår "stockholmsguide" som bor i stockholm upplyste oss senare att vi satt utmed Stockholms skitigaste gata...

..du har en lön som fixar livsstilen staden kräver
En gång på luchen var det en av gubbarna jag brukar sitta med som berättade att han varit på besök hos släkting / vän / kompis i Stockholm, samtalet hade kommit in på lön, Stockholmarna skrattade åt hur lite han tjänade...
Lite senare var det hans tur att skratta åt Stockholmarna, då var samtalsämnet boendekostnad och hyror, dom hade så höga kostnader att hans lön inte ens skulle räcka...

...buskishumor som Staffan & Christer är bannlyst
Vilka är Staffan & Christer???

Krilleman
Zixten Zixten skrev:
Vilka är Staffan & Christer???
Stefan eller Staffan spelar väl ingen roll om dessa just är bannlysta. :rofl::rofl::rofl:

(Den kungliga Hufvudstaden smygtittar med största sannolikhet mitt i nätterna så ingen kommer på dom med stora skämskudden i famnen!)

Affisch för komedifilm med två skämtsamma karaktärer på en moped, en skriker och den andra håller i en portfölj.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om Anders köper sitt portvin på en krog som ägs av buskisartister betyder inte det att han gillar buskis. Likaså: ogillar han buskis betyder det inte att han har något emot att stödja buskisartister när de gör något annat.

Med det sagt, buskis går rätt dåligt bland Stockholmare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.