Det blir många ostron. :whistle:

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Lustigt det där. Man flyttar till stan för att allt finns nära. Sen sitter man längre tid i bilkön eller kollektivtrafikkön än de som bor på landet...

• Gilla
Rabbithole och 5 till
  • Laddar…
... När man flyttar till stan för närheten till allt och Stockholm stad sätter grabben i skola 1.4 kilometer bort.

useless useless skrev:
Lustigt det där. Man flyttar till stan för att allt finns nära. Sen sitter man längre tid i bilkön eller kollektivtrafikkön än de som bor på landet...
Kan bara hålla med! Jag får direkt stresspåslag vid bilköer. Vore intressant att veta om hur många timmar man spenderat i bilköer genom livet. Eller det kanske man inte vill veta om jag tänker efter... :p

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
... När man flyttar till stan för närheten till allt och Stockholm stad sätter grabben i skola 1.4 kilometer bort.
Det är nära.

Är det inte du som valt skola åt lillkillen?

Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Är det inte du som valt skola åt lillkillen?
Ja, jag hade också trott att Anders hörde till de som valde privata skolalternativ.

• Gilla
Noseone
  • Laddar…
BirgitS
20 minuters promenad två gånger om dagen är väl just vad dagens stillasittande skolbarn behöver.

• Gilla
50procent och 4 till
  • Laddar…
Det är inte ovanligt att barn får sitta i skolbuss en timme på morgonen och en timme på kvällen redan från förskoleåldern......... så en liten promenad på 1,4 km är verkligen att ha nära till skolan.

• Gilla
Anonymiserad 168520 och 2 till
  • Laddar…
Haha ja 1.4km :D

• Gilla
erik_83
  • Laddar…
När man flyttar till stan för närheten till allt och Stockholm stad sätter grabben i skola 1.4 kilometer bort.
Hade någon annan skrivit detta hade jag undrat om personen var glad över närheten eller bekymrad över avståndet. I detta fall slipper jag. :)

Man vet att man bor i stan när..
-Man tror att strömavbrott är en saga av bröderna Grimm

• Gilla
Krokben
  • Laddar…
...när en enrumslägenhet på 28 kvadratmeter kostar lika mycket som en 1,8 hektar stor strandtomt på landet med sexrumsvilla på 125 kvadrat och en maskinhall.

Jag har faktiskt svårt att förstå att dessa två helt olika boendeformer kan ha samma värde, rent penningamässigt.
Jämför själva på nedanstående länkar och fundera på vad ni skulle lägga pengarna på om ni behövde ett nytt hem:

https://www.hemnet.se/bostad/gard-6...esbergs-kommun-hedas-ostra-hagen-345-16430415

https://www.hemnet.se/bostad/lagenh...n-stockholms-kommun-runebergsgatan-4-16445997

• Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
A
Cellskräck,panik är känslorna jag får av lägenheten :sweat:

• Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Jag har faktiskt svårt att förstå att dessa två helt olika boendeformer kan ha samma värde, rent penningamässigt.
Location, location, location. Nu tycker jag inget av alternativen ovan lockar för fem öre.

• Gilla
Torpolle
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.