...du inte äger fastigheten du bor på.

Stefan N Stefan N skrev:
Location, location, location. Nu tycker jag inget av alternativen ovan lockar för fem öre.
I princip håller jag till fullo med dig men det finns ju några andra parametrar som spelar in och som man är tvungen att ta med i beräkningen. T. ex hur familjen ser ut, var arbetsplatsen finns o.s.v Alla kan ju inte (som jag) arbeta från hemmakontoret när man själv bestämmer arbetstiden. /T

Jag vet inte hur man gör "edit" men här kommer en kommentar i alla fall. Vi är på väg att flytta från Bästkusten tillbaka mot sveriges baksida. Hursomhelst finns kommentarerna tidigare itråden med i tankarna. VI har bott i "stan", i Vasastan såväl som i Danderyd och i en landsbygd i Halland. Men nu på väg tillbaka mot "storstan" . För- och nackdelar naturligtvis men vad gör man om man är beroende av jobb ? /T

Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Är det inte du som valt skola åt lillkillen?
Fick ingen av våra 3 val

BirgitS BirgitS skrev:
20 minuters promenad två gånger om dagen är väl just vad dagens stillasittande skolbarn behöver.
Kanske när de är 15 att man vågar låta dem gå själva till denna skola. Den ligger i Roslagstull andra sidan vasastan med tung trafik hela vägen

...du inte vågar låta barnen gå till skolan själva förrän de kommer i målbrottet.

• Gilla
  • Haha
tommib och 8 till
  • Laddar…
BirgitS
Lite promenad är väl bra för föräldrarna också ;) och 10-åringar på andra håll klarar då av vägar med tung trafik om de bara får lära sig hur de ska göra.

• Gilla
erik_83
  • Laddar…
5
1.4 km?
När jag var 13-15 så fick vi gå eller cykla 5 km mellan mars till december till skolan (vintertid fick vi busskort)
Vägen trafikerades av timmerbilar, bussar och bilar.
Innan vi var 13 så cyklade vi eller gick 5-8 km för att ta oss till bad, affärer träffa kompisar m.m en del av sträckorna var cykelväg och en del landsväg.
Om man nu vill bo nära hårt trafikerade vägar så ska man väl inte gnälla för att man kanske måste skjutsa eller följa ens barn till skolan. Gilla läget ett eller flytta skulle väl jag säga. Drygt inlägg? Ja, det är det, men med barn kommer även uppoffringar.

• Gilla
erik_83
  • Laddar…
När jag var barn fick jag gå till skolan och det var uppförsbacke båda vägarna

• Gilla
  • Haha
Krokben och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L
Och ständig motvind, och snö på tvären ... :)

sorry, OT ...

• Gilla
erik_83
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
När det inte finns plats för nått större än cykel med korg... Tom. i Vasastan tror jag :seenoevil:

[media]
[media]
[media]
Ingen dålig pjäs,

78737103_1480379902118472_2814376479198173391_n.jpg

Det trädet måste haft några år på nacken

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
När de sätts upp såna här lappar
Varningsskylt om fallande kastanjer som kan skada parkerade bilar och förbipasserande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Antar att folk har för dyra bilar

• Haha
  • Gilla
Tokslut och 7 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
När det inte finns plats för nått större än cykel med korg... Tom. i Vasastan tror jag :seenoevil:

[media]
[media]
[media]
Va säger de om en om man blir avundsjuk av att se på dessa filmer

Att man är en stor pojke=vill ha dyra leksaker.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.