ullberg
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Stört bra till ost
...man är så upptagen med att beskriva "citys" förträfflighet att man på ett 15* teckens inlägg lyckas klämma in en ganska uppenbar särskrivning?

* '&nbsp' oräknat

Är det ens fel btw? Jättebra är ju ett ord. Sjukt bra säger man ju dock sjukt.. bra.. hmm. Sjukbra, ett ord..

C
ullberg ullberg skrev:
lyckas klämma in en ganska uppenbar särskrivning?
Särskrivning? Jag läste det som att det är så j-la bra att det är helt stört. Men det språkbruket är väl också ett typiskt citysyndrom. :rofl:

• Gilla
AndersMalmgren och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Störtbra uttalar man väl med kort ö
och stört bra med långt ö ? ... ;)

• Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
ullberg
@cpalm - undrar om du inte har rätt, den störda (pun intended) varianten hade jag inte tänkt på och jag gör en pudel:

@AndersMalmgren - var det faktiskt 'stört bra' enligt beskrivningen av cpalm du menade har du med största sannolikhet skrivit det helt rätt, ber om ursäkt i så fall, kan inte skylla på annat än okunskap om innerstadens lingvistiska perversiteter...

/U

EDIT:

PS: och japp, jag ramlade ut som extrovert i OCEAN-analysen jag gjorde när jag nyligen bytte jobb, dock också relativt agreeable, men tänker mig att den studien knappast kan tagit hänsyn till hur dimensionerna justeras när man har med imo extremt elitistiska personligheter att göra...

Redigerat:
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Z ZipLock skrev:
... du bor i en av stadens dyrare lägenhetsområden och du trots det under förra året hade två skjutningar och ett utomhus kvivmord inom 400 meters radie hemifrån.
Söder?

L Latitud79 skrev:
.... det tar två timmar att parkera bilen, eftersom du inte hittar någon parkeringsplats.
...när du sålde bilen för 15 år sedan för du har 3 minuter till jobbet på cykel :)

C
...när cykel är det enda sättet att ta sig fram efter ett snöfall pga feministisk snöröjning...

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
feministisk snöröjning
Ursäkta en landsbygdsbo, men vad betyder det? "Feministisk snöröjning":rofl:

C
D dibb skrev:
Ursäkta en landsbygdsbo, men vad betyder det? "Feministisk snöröjning":rofl:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Snöröjning#Jämställd_snöröjning

Genom att tolka statistik på ett sätt som bara politiker kan göra har man räknat ut att cykel är kvinnors förstahandsval av färdmedel och snöröjning av cykelbanorna är därmed prioritet ett. Under tiden man donar med att göra cykelbanorna tipptopp lamslås kollektivtrafiken, och när man väl kommer till gångbanor och vägar har snön packats ihop till ett månlandskap av is som är omöjligt att få bort. Ja, ungefär så ;)

Och nej, det är inte ett skämt.

Redigerat:
  • Gilla
Nyfniken och 7 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Snarare brittiska gentlemen, det var över portvin och ost som de brittiska överklassmännen samlades efter middagen
Och då skall osten inte, mot vad ni tror, vara Port Salut, utan Stilton!

Been there, done that, got the T-shirt :cool:

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
[länk]

Genom att tolka statistik på ett sätt som bara politiker kan göra har man räknat ut att cykel är kvinnors förstahandsval av färdmedel och snöröjning av cykelbanorna är därmed prioritet ett. Under tiden man donar med att göra cykelbanorna tipptopp lamslås kollektivtrafiken, och när man väl kommer till gångbanor och vägar har snön packats ihop till ett månlandskap av is som är omöjligt att få bort. Ja, ungefär så ;)

Och nej, det är inte ett skämt.
Samt att när man sen plogar vägarna så trycker man tillbaka snön upp på den feministiskt sopsaltade cykel/gångbanan så det första jobbet är ogjort....

Undra varför staten inte har råd att utföra snöröjning på både gång/cykelbanor och vägar samtidigt?

...när dina inlägg initialt blir otäckt lika försvar av Daniel Helldén.

Jag är fascinerad att man alls får undan snön i Sthlm. Det finns varken arbetslösa dagverkare eller lantbrukare i sådan omfattning att dessa kan röja snö på beställning i hela stan, utan det måste göras med egna resurser eller andra deltidsentreprenörer. Man kan inte ploga upp vallar mellan trottoar och vägbana, för där ska folk cykla. Och vi vill inte få vårt beteende påverkat, utan allt ska funka som valfri majdag. Ur alla perspektiv.

Jag går fem–tio km om dagen inne i stan. Knaggliga, dåligt sandade trottoarer och obefintligt snöröjda trappor. På delade g/c-banor finns det plats för ett led gåsmarsch på gångbanan medan 85 % av cykelbanan är röjd. Förhållandet gående:cyklande är ungefär det motsatta i februari.

Klart som fan man blir förbannad.

Men bor man i innerstan vet man också att ens grannar med stor sannolikhet har röstat för det här.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Stört bra till ost
Rökig whisky också, typ ardbeg sägs det
Men det är inte alltid minus + minus blir plus... :sick:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.