City är det väl till sin natur få som bor i. Har för mig att vi tidigare haft diskussioner där det verkar som om du bor i norra Vasastan. Inte direkt city det heller, även om jag håller öppet för att jag tar fel på person.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
För mig är ju City ungefär området mellan Centralen, Strömmen, Stureplan och Kungsgatan. Utanför det är bara innanför tullarna.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
haha, katarina 6, det är ju inte city, det är knivsöder.. haha
Knivsöder är väl området kring Hornstull.

Ni tänker på downtown city, det blir väl Norrmalm det i Stockholm. Där vill man inte bo.

.. när man involverar sig i en lång diskussion om vad som verkligen utgör city och vilka delar som är beboliga.

• Gilla
Mikael_L och 3 till
  • Laddar…
C
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
det blir väl Norrmalm det i Stockholm. Där vill man inte bo.
Vasastan är en del av Norrmalm ;)

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Vasastan är en del av Norrmalm ;)
Hela området heter Norrmalm Vasastan, men visst. :) Men Norrmalm räknas normalt det område som sossarna våldtog under 60 talet, gamla klara och närområdet runt där.

... när den feministiska snöröjningen triggar den här typen av kommentarer (från DN 9/2) :rofl:

Tidningsklipp med debattinlägg som föreslår "Låt SL-bussarna köra på cykelbanorna" för att lösa trafikkaoset.

• Gilla
Grillo och 1 till
  • Laddar…
J JuggeH skrev:
... när den feministiska snöröjningen triggar den här typen av kommentarer (från DN 9/2) :rofl:

[bild]
Femenistisk snöröjning? Vad katten menas med det? Är det något slags skämt med jämlikhet och var man plogar?

ullberg ullberg skrev:
Se inlägg 431[länk]
Det är ju inget annat än ett rent påhopp på feministisk rörelse. Någon på kommun i Karlskoga har tänkt fel och nu skall man passa på. Självklart skall vi fortsätta med miljöovänlig machoplogning!

Ordet har kidnappats av vänsterradikala, går inte ta ordet seriöst tyvärr

• Gilla
GargamelSE och 1 till
  • Laddar…
harry73
Tja, befinner man sig längst ut till höger verkar många vettiga förslag vara vänsterradikal. :p

• Gilla
DennisCA och 1 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Tja, befinner man sig längst ut till höger verkar många vettiga förslag vara vänsterradikal. :p
Vi kanske ska lämna det, då diskussion kring politik inte är tillåtet.

Ja..... men det gäller också om man är högerradikal:p

Jag vet inte hur det ser ut runt om i landet, men här i Stockholm ser man en majoritet av medelålders män i tighta material på cykelbanorna, ofta på cyklar dyrare än beg bil.
De kallas https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mamil.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.