172 058 läst · 405 svar
172k läst
405 svar
Drömvillan i söderort
Är det någon i Stockholm som behöver stenbumlingar så finns det gott om dom här nu
Har upptäckt att den delen av tomten som är upphöjd jämfört med resten så har man använt sprängsten från husbygget för att fylla ut en ren mardröm att gräva i, så vi får se hur vi gör med det.
Har upptäckt att den delen av tomten som är upphöjd jämfört med resten så har man använt sprängsten från husbygget för att fylla ut en ren mardröm att gräva i, så vi får se hur vi gör med det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Stockholm
· 4 097 inlägg
Vid 23 års ålder var jag nykysst och körde trimmad moppe.........
RESPEKT!!!!
RESPEKT!!!!
snyggt jobbat! gött att se lite motargument på att alla 80- och 90-talister skulle vara bortskämda gnällspikar. folk som borde förbjudas från nåt annat än hyresrätt har det alltid funnits, har inget med åldern att göra mvh noggrann 89:a
haha! Ja vi vet ju vilken tråd de hänger i härmajor_tom skrev:
De i riskgruppen...
Haha, ja, konstigt nog är det ändå rätt få gånger i veckan som jag faktiskt känner mig vuxen, trots att jag är det. Vet inte riktigt varför
Fick ett litet ryck efter att vi käkat middag så drog fram alla verktyg igen som jag precis städade undan och så monterade jag kortsidan också
som synes börjar även gräsmattan ta fart, behöver stödså lite där jag missat
Här är det som gör att det kallas för 3D som på håll är svårt att få fram på bild:
Fick ett litet ryck efter att vi käkat middag så drog fram alla verktyg igen som jag precis städade undan och så monterade jag kortsidan också
som synes börjar även gräsmattan ta fart, behöver stödså lite där jag missat
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Här är det som gör att det kallas för 3D som på håll är svårt att få fram på bild:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 54 inlägg
Herregud - vilket jobb, vilken tråd, vilket kämpande! Jag som precis nästan gett upp tanken på att skaffa hus med tanke på alla fuskbyggen, problem och elände man ser och så din otroliga energi och positivitet! Så imponerande! Du ger mig och säkert många av oss som läser ny energi och inspiration! Allt går ju att lösa, även om det inte alltid känns så! Jag blev så inspirerad av detta!
Beställde via frugans släktingar som fixade allt på plats dessvärre, finns dock att beställa här i Sverige ocksåT tobben87 skrev:
Här är en länk som jag hittat:
https://www.stangselexperten.se/se/stangsel/staket/panelstangsel-3d-2d/panelstangsel-3d-5mm-210
går under namnet Panelstängsel 3D
Som ni läst tidigare så har jag både flexat av tät gummifärg från biorummets ytterväggar samt rivit innerväggar med isolering direkt mot yttervägg. Kände att nu när vi öppnat upp, spacklat och sedan målat med diffusionsöppen färg så bestämde vi oss för att göra ytterligare en radonmätning (började med en när vi flyttade in).
Drog på med fyra puckar bara för att vi inte mätte barnrummet i första vändan (hade inga barn då). Men nu vill man veta att allt är lugnt.
En puck i barnrummet.
En i vardagsrummet.
En i biorummet.
En i förrådet. (Gamla isolerade gästrummet i källaren som numera är förråd tills det i framtiden blir badrum).
Kändes skönt när provsvaren kom tillbaka efter långtidsmätningen
För er som inte känner till det så är gränsen 200
Drog på med fyra puckar bara för att vi inte mätte barnrummet i första vändan (hade inga barn då). Men nu vill man veta att allt är lugnt.
En puck i barnrummet.
En i vardagsrummet.
En i biorummet.
En i förrådet. (Gamla isolerade gästrummet i källaren som numera är förråd tills det i framtiden blir badrum).
Kändes skönt när provsvaren kom tillbaka efter långtidsmätningen
För er som inte känner till det så är gränsen 200
Redigerat: