Tack för det här tipset, mkt billigare även med frakten från tyskland då jag kollar ebay, elpaketet ingår i dessa, det har det inte gjort på de finska sidor jag kollat...vcx skrev:Tillåten släpvagnsvikt är ju släpets bruttovikt och inte totalvikt. Med B-kort så är det nog inga problem att köra en (väldigt) lätt lastad 2 tons kärra med alla ovan nämnda småbilar. Detta under förutsättning att tjänstevikten + lasten < bilens tillåtna släpvagnsvikt..
En prisvärd dragkrokstillverkare är Auto-Hak som är lätt att hitta på tyska Ebay. Har själv köpt det märket till en gammal Jeep. Deras hemsida har en bra funktion där man kan se vilka krokar dom säljer och vad dom är godkända för. Värt att komma ihåg är dock att biltillverkaren sätter släpvagnsvikten och inte dragkrokstillverkaren.
[länk]
haha, så jävla sant. varje gång de lånas släp kommer den tillbaks i annat skick än den hämtades i. Spelar ingen roll om alufälg blivit repad varvet runt eller om det ligger gipsskruv kvar efter tippenvändan. Ni släpvagnslånare suger getpung!elmont skrev:
Jag åker V8a, det är folk för snåla för att låna fast soppan är så billig :xMathiasS skrev:
Produkter som diskuteras: "gipsskruv"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Det finns ihopfällbara släpkärror. Här är ett exempel.elpaco skrev:
http://www.proexpo.nu/sv/slapkarror/walltrailer-w1-ihopfallbar-slapkarra.html
Visst är det så att max dragvikt bara är 450kg. Så bruttovikt får ej överstiga 450kg men om jag har tur kanske det räcker för jag skall få dra kärran tom. Jag la mest upp det för att visa en udda men laglig fordon/släp kombination.MathiasS skrev:
Här har du en kombo på detta tema. Lite större släp, lite större bil. Jag fick faktiskt lasta 300kg.jlind74 skrev:
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Invikbar dragkrok gick inte igenom besiktningen
Övrigt Off Topic -
Tips på billig elbil med dragkrok att leasa?
Laddboxar & Elbilar -
Dragkrok som man drar ner och upp
Övrigt Off Topic -
Problem med avtagbar dragkrok, hjälp!
Övrigt husrelaterat -
Kostnad för att installera dragkrok
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.