22 321 läst · 123 svar
22k läst
123 svar
dominojigg i nya kläder
@Pysslarn du får gärna skicka men separat tråd på fog behövs nog inte, det diskuteras redan flitigt i denna tråden. https://www.festoolownersgroup.com/...another)-domino-500-jig-design-inputquestion/
Många har skrivit liknande i kommentarerna till deras youtubefilm. Jag känner mig inte ekonomiskt bestulen, utan patent har jag ingen anledning till det. Dock tycker jag de såklart borde creddat mig. Har dock läst i annan kommentar till min youtubefilm att företagens advokater avråder från det, då man isåfall erkänner att man inte själv uppfunnit prylen o kan hamna i trubbel.
För min skull behövs det egentligen inte mer då jag personligen anser slaget vunnet, alla vet var den här prylen kommer ifrån, men de kan gott få lite skit till. Tveksam om du får svar från dom då jag inte fått det på mitt mail
Många har skrivit liknande i kommentarerna till deras youtubefilm. Jag känner mig inte ekonomiskt bestulen, utan patent har jag ingen anledning till det. Dock tycker jag de såklart borde creddat mig. Har dock läst i annan kommentar till min youtubefilm att företagens advokater avråder från det, då man isåfall erkänner att man inte själv uppfunnit prylen o kan hamna i trubbel.
För min skull behövs det egentligen inte mer då jag personligen anser slaget vunnet, alla vet var den här prylen kommer ifrån, men de kan gott få lite skit till. Tveksam om du får svar från dom då jag inte fått det på mitt mail
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Nu är jag ingen expert på patent, snarare långt ifrån, men då du redan visat upp jiggen på FOG och Youtube borde det vara svårt att patentera den så vad skulle advokaterna vara rädda för?
Vet ju hur mycket vi krånglade med NDAn och någon tidig patentansökan för att våga testa produkterna i fält förut på jobbet.
Sen tror jag få förstår hur mycket patent kostar, speciellt på upphällningen
Vet ju hur mycket vi krånglade med NDAn och någon tidig patentansökan för att våga testa produkterna i fält förut på jobbet.
Sen tror jag få förstår hur mycket patent kostar, speciellt på upphällningen
Jag har några patent via jobbet o har varit igenom proceduren ett par gånger o finns ju inte en chans att en liten ensamsnickare har råd med en sådan operation. Kostar ju extra för varje världsdel där patentet ska gälla också. Så jag håller med, de som skriver "hoppas han hade patent" i kommentarerna vet nog inte riktigt vad de talar om.richardtenggren skrev:
Redigerat:
Verktygstokig
· Halland
· 7 580 inlägg
Vi tror ju att du är rik som ett trollOla C skrev:Jag har några patent via jobbet o har varit igenom proceduren ett par gånger o finns ju inte en chans att en liten ensamsnickare har råd med en sådan operation. Kostar ju extra för varje världsdel där patentet ska gälla också. Så jag håller med, de som skriver "hoppas han hade patent" i kommentarerna vet nog inte riktigt vad de talar om.
Nä, mer seriöst. Man får väl hoppas att potentiella köpare gör lite research, ser det för vad det är och sen 'röstar med plånboken'.
Tyvärr känns det som att folk inte gör så utan istället rusar efter det billigaste eller det som görs mest reklam för.. (kolla bara på vårt eget beteende i tips/Lidl/vad har jag köpt-trådarna) (säger jag som strax ska posta mitt senaste traderainköp)
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 580 inlägg
Är det mina ögon som har öppnats eller har behovet av dominojiggar exploderar?
https://www.instagram.com/p/CcdP4etL91r/?igshid=MDJmNzVkMjY=
https://www.instagram.com/p/CcdP4etL91r/?igshid=MDJmNzVkMjY=
Känns stort. Minns när jag pluggade maskinteknik, då hade man Ny Teknik gratis hemskickad o när jag bläddrade i den tänkte jag ofta "dom där seriösa gubbarna är dom riktiga ingenjörerna, dom som har koll på saker". Även om skolan klarades bra så la jag o mina kompisar mer energi på att festa och jag trodde aldrig jag skulle bli en av dom där "riktiga ingenjörerna".
Det blev jag inte heller😂. Men man kan tydligen snickra sig in i tidningen också.
Det blev jag inte heller😂. Men man kan tydligen snickra sig in i tidningen också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns definitivt de med fin examen som är mindre ”riktig ingenjör” än vad du är.
Väl förunnat Ola!Ola C skrev:Känns stort. Minns när jag pluggade maskinteknik, då hade man Ny Teknik gratis hemskickad o när jag bläddrade i den tänkte jag ofta "dom där seriösa gubbarna är dom riktiga ingenjörerna, dom som har koll på saker". Även om skolan klarades bra så la jag o mina kompisar mer energi på att festa och jag trodde aldrig jag skulle bli en av dom där "riktiga ingenjörerna".
[bild]