Magnusen Magnusen skrev:
Hur säljaren har fäst sin TV tycker jag inte hör hit. Det är fult att gömma hål så man inte kan se dem på visningen. Då räknas det rimligen som dolt fel.
Magnusen Magnusen skrev:
Hur då? Det var inget som syntes på visningen eftersom säljaren mörkade det och det nämns inte i besiktningsprotokollet.
Magnusen Magnusen skrev:
Det vet jag egentligen inte, men hålen var precis där både TV och hyllor satt.
Magnusen Magnusen skrev:
Jag vet inte vad hålen har använts till. Det är sex hål i två c:a en halvmeter breda rader.
De har inte dolt några hål, de använde hålen till att hänga upp TVn.
Vi har sex skruvar till att hänga upp vår ena TV, när vi tar bort TVn så kommer det bli sex hål, men det är inga hål som döljs medan TVn hänger på plats eftersom "hålen" används.

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
men jag fick betala för håltagning för en hylla när jag flyttade ifrån en hyreslägenhet hos det kommunala bolaget på studieorten på slutet av 90-talet.
Var det en "vanlig" lägenhet eller var det en studentlägenhet?

Vet att iaf vissa hyresbolag har speciella avtal för studentlägenheter, tex att man inte får borra i väggarna alls.

D Denimhead skrev:
Vet man inte så vet man inte. TS lämnar faktiskt en öppning till att åtgärda "själv".
"eller kan vi anlita någon för att åtgärda problemet direkt?"

Lycka till med den fina lägenheten.

/Workingclasshero
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Vet man inte så vet man inte. TS lämnar faktiskt en öppning till att åtgärda "själv".
"eller kan vi anlita någon för att åtgärda problemet direkt?"

Lycka till med den fina lägenheten.

/Workingclasshero
Jag försökte, men mitt försök har tydligen lika stora hål som den snart berömda väggen.
/W

Magnusen
Demmpa Demmpa skrev:
De har inte dolt några hål, de använde hålen till att hänga upp TVn.
Vi har sex skruvar till att hänga upp vår ena TV, när vi tar bort TVn så kommer det bli sex hål, men det är inga hål som döljs medan TVn hänger på plats eftersom "hålen" används.
De kanske inte aktivt dolde hålen, men de syntes inte på visningen. Jag kan väl inte magiskt veta vad som ger upphov till nämnvärda hål.

• Haha
Bengt Larsson och 2 till
  • Laddar…
Om det hänger saker på väggarna så får man tyvärr räkna med att hålen blir kvar när sakerna är nedplockade.

• Gilla
Bengt Larsson och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Det finns krav i de hyreskontrakt jag har haft på att man vid håltagning skall skära upp tapeten som en flik som kan läggas/limmas över hålet
pacman42 pacman42 skrev:
Det stod i kontraktet att hål där man inte lyft undan tapeten och lagt tillbaka den över hålet inte ansågs vara normalt slitage. Nu har jag iofs mest haft privata hyresvärdar, men jag fick betala för håltagning för en hylla när jag flyttade ifrån en hyreslägenhet hos det kommunala bolaget på studieorten på slutet av 90-talet.
Magnusen Magnusen skrev:
De kanske inte aktivt dolde hålen, men de syntes inte på visningen. Jag kan väl inte magiskt veta vad som ger upphov till nämnvärda hål.
Hahahahaha sluta nu @Magnusen Tack för kvällens underhållning

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Magnusen Magnusen skrev:
Hur hänger du upp tavlor mm på väggarna?

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Magnusen
Demmpa Demmpa skrev:
Hur hänger du upp tavlor mm på väggarna?
Små spikar som inte lämnar kratrar på väggen.

Men det blir ju hål då?
Magnusen Magnusen skrev:

• Gilla
Bengt Larsson
  • Laddar…
Magnusen
D Denimhead skrev:
Men det blir ju hål då?
Som knappt syns. Det är en helt annan sak.

• Haha
Bengt Larsson
  • Laddar…
Magnusen Magnusen skrev:
Hål som hål.

Magnusen Magnusen skrev:
Om du ska hänga upp något som väger 20 kg samt är 1,2 m bred och 70 cm hög, hur hänger du upp den på väggen?

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Magnusen Magnusen skrev:
Men det blir väl färgförändringar på väggen där tavlorna inte hängt så att det blir "snygga" fyrkanter på väggarna efter tavlorna?

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Magnusen
K Kane skrev:
Men det blir väl färgförändringar på väggen där tavlorna inte hängt så att det blir "snygga" fyrkanter på väggarna efter tavlorna?
Ytan där tavlorna inte hänger syns ju. D.v.s. inget dolt fel.

• Haha
Bengt Larsson och 3 till
  • Laddar…
Magnusen Magnusen skrev:
Ytan där tavlorna inte hänger syns ju. D.v.s. inget dolt fel.
Haha, du driver med oss va?

• Haha
gerva252 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.