Magnusen
D Dr Benz skrev:
Så hål i en vägg är ett fel?
Ja, eftersom skicket inte motsvarar det som utlovades.

• Haha
Bengt Larsson
  • Laddar…
Magnusen Magnusen skrev:
Ja, eftersom skicket inte motsvarar det som utlovades.
Vem har lovat vad?

Har du begärt en vägg utan hål?
Och säljaren har sagt ja till detta?

• Gilla
Roger Fundin och 8 till
  • Laddar…
Bifoga bilder. Det är inget dolt fel oavsett. Läs på om dolda fel.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Varning för Fantasybild, tre stora trollfigurer, liten ljus figur framför, mörk artistisk stil, mystisk atmosfär.

Om man inte inser att det är skruvhål i väggarna som enbart kan fixas hjälpligt så bör man hyra, där finns det krav på återställning innan återlämnande. Detta luktar trolltråd...

• Gilla
Roger Fundin och 8 till
  • Laddar…
R
Magnusen Magnusen skrev:
Tyvärr kostade lägenheten långt mer än 100 000. Bedrövligt att man inte ska kunna lita på att lägenheten är i samma skick som vid visning. Luften gick oss när vi fick syn på hålen vid inflyttning i helgen. Jag får helt enkelt kontakta hantverkare imorgon för att laga skadorna.
Men lägenheten var i samma skick.. hålen fanns där vid visningen bara att det satt en tv på väggen som du borde ha förståt att säljaren tar med sig🤔

• Gilla
Beje.B och 7 till
  • Laddar…
Magnusen
useless useless skrev:
Vad är det för hål då? Är det stora skador dolda av TV'n, eller bara skruvhålen TV'n satt fast i?
Jag vet inte vad hålen har använts till. Det är sex hål i två c:a en halvmeter breda rader.

• Wow
Bengt Larsson
  • Laddar…
Troll helt klart. Annars är TS någon person som inte lyft ett finger i hela sitt liv utan bara fått allt serverat på silverfat. Nu för han detta vidare till sin dotter, stackars barn.

• Gilla
MONTREAL och 4 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Varning för [bild]

Om man inte inser att det är skruvhål i väggarna som enbart kan fixas hjälpligt så bör man hyra, där finns det krav på återställning innan återlämnande. Detta luktar trolltråd...
Fast nä, det finns i normalfallet inga krav på återställning av en hyreslgh. med normalt slitage. Och normalt slitage är det med största sannolikhet i detta fallet också.

• Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
Om det nu inte är ett troll så tycker jag att TS ska vara så hygglo så han ringer till inblandad mäklare så att dom har något att skratta åt på kontorets fredagsfika 😆

• Gilla
  • Haha
Bengt Larsson och 8 till
  • Laddar…
Magnusen
D Denimhead skrev:
Troll helt klart. Annars är TS någon person som inte lyft ett finger i hela sitt liv utan bara fått allt serverat på silverfat. Nu för han detta vidare till sin dotter, stackars barn.
Jag är inget troll. Jag förväntar mig bara att man inte ska behöva slita med att reparera väggar som säljaren förstört. Hade allt detta varit synligt på visningen hade det såklart varit helt okej. Då hade jag haft möjligheten att antingen inte lägga bud eller lägga bud men ta höjd för nödvändiga reparationer.

• Haha
  • Älska
  • Ledsen
Bengt Larsson och 6 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Fast nä, det finns i normalfallet inga krav på återställning av en hyreslgh. med normalt slitage. Och normalt slitage är det med största sannolikhet i detta fallet också.
Det finns krav i de hyreskontrakt jag har haft på att man vid håltagning skall skära upp tapeten som en flik som kan läggas/limmas över hålen.

Magnusen Magnusen skrev:
Jag vet inte vad hålen har använts till. Det är sex hål i två c:a en halvmeter breda rader.
Jag kan hjälpa dig att stämma säljarna. 20 lax på swish i förskott så köööör vi!

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Bengt Larsson och 11 till
  • Laddar…
Magnusen Magnusen skrev:
Jag är inget troll. Jag förväntar mig bara att man inte ska behöva slita med att reparera väggar som säljaren förstört. Hade allt detta varit synligt på visningen hade det såklart varit helt okej. Då hade jag haft möjligheten att antingen inte lägga bud eller lägga bud men ta höjd för nödvändiga reparationer.
Du skrev i första inlägget att det var din dotter som hade köpt lgh och flyttat hemifrån. Om hon då hade skrivit i denna tråd och beklagat sig om hål i väggarna hade det kanske varit förståeligt, men inte när du som vuxen gör det. Har du aldrig sett hur en bostad ser ut när någon flyttat ut ur den?

• Gilla
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
Magnusen Magnusen skrev:
Ok men nu är det så här det är. Kostnaden att fixa detta är inte alls hög. Du löser det själv mha dottern. Se det som ett lärorikt projekt tillsammans.

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Magnusen Magnusen skrev:
Hade allt detta varit synligt på visningen hade det såklart varit helt okej.
Men du såg väl att det satt en TV på väggen? Hur tänkte du att den satt fast?

• Gilla
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.