Men lägenheten var i samma skick.. hålen fanns där vid visningen bara att det satt en tv på väggen som du borde ha förståt att säljaren tar med sig🤔Magnusen skrev:
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 949 inlägg
Fast nä, det finns i normalfallet inga krav på återställning av en hyreslgh. med normalt slitage. Och normalt slitage är det med största sannolikhet i detta fallet också.pacman42 skrev:
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 949 inlägg
Om det nu inte är ett troll så tycker jag att TS ska vara så hygglo så han ringer till inblandad mäklare så att dom har något att skratta åt på kontorets fredagsfika 😆
Jag är inget troll. Jag förväntar mig bara att man inte ska behöva slita med att reparera väggar som säljaren förstört. Hade allt detta varit synligt på visningen hade det såklart varit helt okej. Då hade jag haft möjligheten att antingen inte lägga bud eller lägga bud men ta höjd för nödvändiga reparationer.D Denimhead skrev:
Det finns krav i de hyreskontrakt jag har haft på att man vid håltagning skall skära upp tapeten som en flik som kan läggas/limmas över hålen.B Bästerortarn skrev:
Du skrev i första inlägget att det var din dotter som hade köpt lgh och flyttat hemifrån. Om hon då hade skrivit i denna tråd och beklagat sig om hål i väggarna hade det kanske varit förståeligt, men inte när du som vuxen gör det. Har du aldrig sett hur en bostad ser ut när någon flyttat ut ur den?Magnusen skrev:Jag är inget troll. Jag förväntar mig bara att man inte ska behöva slita med att reparera väggar som säljaren förstört. Hade allt detta varit synligt på visningen hade det såklart varit helt okej. Då hade jag haft möjligheten att antingen inte lägga bud eller lägga bud men ta höjd för nödvändiga reparationer.
Ok men nu är det så här det är. Kostnaden att fixa detta är inte alls hög. Du löser det själv mha dottern. Se det som ett lärorikt projekt tillsammans.Magnusen skrev:Jag är inget troll. Jag förväntar mig bara att man inte ska behöva slita med att reparera väggar som säljaren förstört. Hade allt detta varit synligt på visningen hade det såklart varit helt okej. Då hade jag haft möjligheten att antingen inte lägga bud eller lägga bud men ta höjd för nödvändiga reparationer.