168 803 läst · 1 402 svar
169k läst
1,4k svar
Djur i trädgården, höns, kaniner, ödlor, grodor, igelkottar m.fl
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 502 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 502 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 502 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 502 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Idag var det en insekt i varje blomma
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 502 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 502 inlägg
Logga in
Skapa konto
Era sat... små jeflar, inte precis de kryp jag önskar se i trädgården även om de är vackra.
Men de är skalbaggar, de kan flyga så nu får de försöka flyga tillbaka till liljorna om de orkar ta sig upp ur komposten
Satte ut fågelmat igår, till 40% pga fåglarna och till 60% för att ge katten något att spana på under tråkiga höstdagar.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Någon som är duktig på fotspår? Systern på västkusten skickade bild på dessa hon såg utanför tomten imorse. För referens har hon skostrl 38. Vederbörande verkar ha gått över en blöt gräsmatta och sen fortsatt ut på vägen.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 502 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 502 inlägg
Spännande! Fotspår och bajsdito (alltså, nu menar jag på gräsmattan/i skogen/ på stigen alltså) är kul att analysera. Söka på nätet är väl jättebra men ibland går det inte att få fram rätt frågeställning (eller om jag är korkad, låter det vara osagt) så jag är en rätt frekvent användare av Fråga biologen - https://www.nrm.se/faktaomnaturenochrymden/fragajourhavandebiolog.147.html något som jag tipsat om tidigare och känns nästan som jag fått en, hrm, personlig kontakt med DidrikMariaiÖstergötland skrev:
Tack för ditt svar! Håller med, visst är det spännande! Jag mailade nu, får se om Didrik eller kollega svarar inom kort. Trevlig helg på dig!Maria T skrev:Spännande! Fotspår och bajsdito (alltså, nu menar jag på gräsmattan/i skogen/ på stigen alltså) är kul att analysera. Söka på nätet är väl jättebra men ibland går det inte att få fram rätt frågeställning (eller om jag är korkad, låter det vara osagt) så jag är en rätt frekvent användare av Fråga biologen - [länk] något som jag tipsat om tidigare och känns nästan som jag fått en, hrm, personlig kontakt med Didrik
Didrik svarade kl 20.13 på en fredag. Han tror att det kan vara hund eller räv...
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 320 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 320 inlägg
Igår var det dags för papegojorna att flytta in efter en lång säsong utomhus.
De fick sig en dusch när de kom in, det är inte alltid det är uppskattat till en början men efter en stund brukar de komma på att det är ganska skönt ändå.
/ Patrik
De fick sig en dusch när de kom in, det är inte alltid det är uppskattat till en början men efter en stund brukar de komma på att det är ganska skönt ändå.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
/ Patrik
Husägare
· Norra Roslagen
· 254 inlägg
Bild från i våras när grisen bökade i landet med potatis.
Snabbt därefter sattes ett enkelt staket runtom för att hålla borta grisen, vilket lyckades. Nu får jag istället besök av rådjur som äter upp svartkålen!
Logga in
Skapa konto
Snabbt därefter sattes ett enkelt staket runtom för att hålla borta grisen, vilket lyckades. Nu får jag istället besök av rådjur som äter upp svartkålen!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto