166 759 läst · 1 394 svar
167k läst
1,4k svar
Djur i trädgården, höns, kaniner, ödlor, grodor, igelkottar m.fl
Så tog livet slut för Max Hare. Hittade honom på nästan samma ställe som syskonet för några månader sedan, under det gamla äppelträdet med sina grova grenar som ger en bra utsiktsplats. Duvhöken jagar i gryningen så det hade nog inträffat strax innan jag upptäckte honom.
Jag har inte varit överförtjust i alla nedbetade växter i sommar och insett att barken på träd och buskar ligger risigt till i vinter när den fräscha grönskan är borta men i alla fall....ledsamt.
Kanske det som avses med förmågan att hålla två tankar i huvudet samtidigt.
Jag har inte varit överförtjust i alla nedbetade växter i sommar och insett att barken på träd och buskar ligger risigt till i vinter när den fräscha grönskan är borta men i alla fall....ledsamt.
Kanske det som avses med förmågan att hålla två tankar i huvudet samtidigt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Administrator
· Skåne
· 7 879 inlägg
Logga in
Skapa konto
De senaste dagarna har jag tänkt på att det känns som att det är någon ute i växthuset, men har inte tagit mig tid att gå ut och titta. Funderade på om det kunde vara en padda, som vi hade för ett par år sedan.
Så igår hörde jag det krafsa ljudligt ute i växthuset. Det var herr Igelkott! Jättesmal, så jag hämtade mat innan jag öppnade dörren och släppte ut honom. La en potatis i bitar, en bit skinka och kattens torrfoder i en skål. När jag tittade efter en stund hade han ätit upp bara torrfodret, resten var kvar. Nästa gång får det bli bara kattmat.
Administrator
· Skåne
· 7 879 inlägg
Det ska jag testa!
Ta även lite mjukt kattmat och spetsa med smaklös matolja, så kanske den lille gynnaren överlever vintern.
"Herr" igelkott! Vadfalls! Har du könsbestämt hen? Eller, är du ett offer för den patriarkala maktstrukturen?
Staffan
"Herr" igelkott! Vadfalls! Har du könsbestämt hen? Eller, är du ett offer för den patriarkala maktstrukturen?
Staffan
Upptäckte genom fönstret idag en av mina små vänner som betedde sig underligt så jag gick ut för att undersöka. Det visade sig att den fått en tråd om benet som sedan fastnat i en gren och där hade den hängt och snott in sig rejält.
Hjälpte den loss och konstaterade att det behövdes mer hjälp för att försöka befria benet.
Märkte att min syn inte är vad den varit så fick ta till hjälpmedel för att skilja alla trådvarv från små tår.
Efter en bra stunds försiktigt pillande och klippande hade operationen kommit en god bit på väg.
En liten stund senare var vi klara med alla tår i behåll.
Jag var lite orolig att foten inte skulle fungera efter att varit avsnörd men lät den provflyga här inne och allt verkade fungera som det skulle så den återfick sin frihet.
Hjälpte den loss och konstaterade att det behövdes mer hjälp för att försöka befria benet.
Logga in
Skapa konto
Märkte att min syn inte är vad den varit så fick ta till hjälpmedel för att skilja alla trådvarv från små tår.
Logga in
Skapa konto
Efter en bra stunds försiktigt pillande och klippande hade operationen kommit en god bit på väg.
Logga in
Skapa konto
En liten stund senare var vi klara med alla tår i behåll.
Logga in
Skapa konto
Jag var lite orolig att foten inte skulle fungera efter att varit avsnörd men lät den provflyga här inne och allt verkade fungera som det skulle så den återfick sin frihet.
Logga in
Skapa konto
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg