65 823 läst · 132 svar
66k läst
132 svar
Display på thermia diplomat tws 8
Hejsan jag bytte kondingarna för nåra år sen och allt har funka perfekt men nu på sista tiden har bakgrundsbelysningen blivit sämre går knappt att se texten på displayen
kan det vara samma kondingar som är på väg att ge upp ?
ps. displayen visar info helt utan problem men med svag belysning
någon som vet ?
kan det vara samma kondingar som är på väg att ge upp ?
ps. displayen visar info helt utan problem men med svag belysning
någon som vet ?
Hej!
Ville bara visa min tacksamhet för alla som delar med sig av sina lösningar. Tack för internet och alla vardagshjältar. Efter byte av kondensatorer fungerar displayen igen och jag kan med ro i sinnet njuta av en kall lördagsöl ☺️
Ville bara visa min tacksamhet för alla som delar med sig av sina lösningar. Tack för internet och alla vardagshjältar. Efter byte av kondensatorer fungerar displayen igen och jag kan med ro i sinnet njuta av en kall lördagsöl ☺️
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är så härligt att se att tråden fortfarande kommer till nytta! Ölen är man värd efter en sån insatsCheeseus84 skrev:
En Nisse ska försöka hemma fixa...Om man stänger av värmepumpen och tar ut displayen, kan man sätta igång pumpen under tiden man håller på och sätter dit nya kondensatorer? Bara man stänger av igen innan man sätter i displayen igen?
Jag hade displayen inkopplad tills den dagen jag fick kondensatorerna. Då stängde jag av den, bytte komponenterna, satte tillbaka displayen och sen körde igång pumpen igen så vet faktiskt inte hur den fungerar utan displayen.I ie00jaan skrev:
jag lät också displayen sitta kvar. Funkade för mig men gick ju inte ställa om temp dockI ie00jaan skrev:
Hejsan!
Efter två telefon samtal gällande dessa kort vart jag tvungen att kolla vart folk kommer ifrån.
Kul att vår verkstad har blivit rekommenderad! Tyvärr kan vi inte hålla det "one-off" priset, speciellt under perioder som vi har mycket att göra.
Mvh Tomi elektronik.
Efter två telefon samtal gällande dessa kort vart jag tvungen att kolla vart folk kommer ifrån.
Kul att vår verkstad har blivit rekommenderad! Tyvärr kan vi inte hålla det "one-off" priset, speciellt under perioder som vi har mycket att göra.
Mvh Tomi elektronik.
Tusen tack även för min del för den här superhjälpsamma tråden! MEN skulle vilja komma med ett viktigt tillägg: KOLLA POLERNA på kondensatorerna! Det här är visst en självklarhet för er andra Nu funkar även min D8 display från 2005.
Vad roligt att såna här bra trådar får finnas kvar och hjälpa i framtiden!!
Ett till tips som många säkert känner till men det är att hålla inne upp och ner pilen i ca 6sek då kom.er man in i servicecenter. Där kan man välja att gå in i serviceläge och t.ex. testköra pumpat mm.
Ett vanligt fel är att pumpen slutar leverer värme på hösten. Då har den mestadels bara varit i varmvattenläga och då kan ventilen kärva. Sitter längst upp, lossa själva motorn bajonettfattning och knacka på ventilen samt motionera den in och knacka så ploppar den ut. Upprepa tills men inte behöver knacka. Montera tillbaka. Nu har du sparat ca 3000kr på felsökning och en ny motor (motorerna funkar oftast men byts..)
Har tyvärr flyttat men mina gamla 8 går fortfarande i gamla huset! Köpte en termia med till nya
Ett till tips som många säkert känner till men det är att hålla inne upp och ner pilen i ca 6sek då kom.er man in i servicecenter. Där kan man välja att gå in i serviceläge och t.ex. testköra pumpat mm.
Ett vanligt fel är att pumpen slutar leverer värme på hösten. Då har den mestadels bara varit i varmvattenläga och då kan ventilen kärva. Sitter längst upp, lossa själva motorn bajonettfattning och knacka på ventilen samt motionera den in och knacka så ploppar den ut. Upprepa tills men inte behöver knacka. Montera tillbaka. Nu har du sparat ca 3000kr på felsökning och en ny motor (motorerna funkar oftast men byts..)
Har tyvärr flyttat men mina gamla 8 går fortfarande i gamla huset! Köpte en termia med till nya