Håller på att bli galen!
Vår gamla Miele Diskmaskin gick sönder och visade error f24. Ringde Miele och fick beställt korrekt reservdel enligt den och bytte själv värmeelement. Men efter det fick jag nytt fel och den pumpade inte ut vatten, F11.
Köpte en ny AEG maskin och installerade själv. Nu får jag dock problem att den inte tömmer vatten heller och får felkod?! Har gjort något knasigt under installation eller med slangarna?
Har gått igenom manual, YouTube och guider online för just den här maskinen.
Ni smarta människor på forumet kanske har tips från liknande problem eller vet vad jag kan göra åt det här =\
Vår gamla Miele Diskmaskin gick sönder och visade error f24. Ringde Miele och fick beställt korrekt reservdel enligt den och bytte själv värmeelement. Men efter det fick jag nytt fel och den pumpade inte ut vatten, F11.
Köpte en ny AEG maskin och installerade själv. Nu får jag dock problem att den inte tömmer vatten heller och får felkod?! Har gjort något knasigt under installation eller med slangarna?
Ni smarta människor på forumet kanske har tips från liknande problem eller vet vad jag kan göra åt det här =\
det har hänt att avloppslangen sätts tillbaka på en stos som inte är öppenJ joakimbrodd skrev:Håller på att bli galen!
annars kan det vara att den är täppt eller vattenlåset för den skull
ibland blir det veck på slangen när maskinen sätts på plats
kolla stosen först det ser ut som om den högst upp varit använd tidigare
Vilken är stosen?returen skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
ASKO diskmaskin pumpar inte runt vattten.
Vitvaror -
Trasig diskmaskin, pumpar inte ur vatten och läcker i framkant. IKEA Välgjord
Vitvaror -
diskmaskinen Siemens pumpar inte bort vattnet
Vitvaror -
Ny diskmaskin pumpar inte ut vatten
Vatten & Avlopp -
Boch diskmaskin pumpar inte ut vatten till spolarmarna
Vitvaror