10 697 läst · 288 svar
11k läst
288 svar
Det ska bli dyrare att köra flera köksmaskiner samtidigt!
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 498 inlägg
Ja detta ballade ju ur totalt.
Jag tror många gör en höna av en fjäder av detta...
Jag tror många gör en höna av en fjäder av detta...
Flytta någonstans där elnätet inte sålts till högsta budgivare utan ägs av kommunen. Det kostar fortfarande skjortan men pengarna går tillbaka till skola och annat du vill haM MS66 skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 498 inlägg
tvätt och torktumlare (varmluft) drar lika mycket som vår diskmaskin. Men dessa ligger på ca 2,6kw. Så länge man inte gör det samtidigt som matlagning är det ju inte högre belastning än spis/ugn. Laddar våra och sätter på timmer 1-2h fram som småbarns pappa…M MS66 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 498 inlägg
En kondenstumlare tillför värmen till huset halva året, och har man som jag frånluftvärmepump återvinns värmen.M MagHam skrev:
Men mäter man bara tumlaren inte dess överskottsvärme, så drar den ström.
I ämnet tänker jag hur det ska bli i flerbostadshus när folk ska köra tvättmaskinen mitt i natten och den centifugerar kvart i 2 när alla i huset sover.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 498 inlägg
Ta av dig offerkoftan och skärp dig...M MS66 skrev:
Du vet ju inte ens om det kommer bli dyrare för dig.
Hur mycket pengar tror du det kommer handla om? 100kr/mån? 1000? 10 000?
Det är tydligen toppeffekten/dag som bestämmer priset just den dagenIsakare skrev:En kondenstumlare tillför värmen till huset halva året, och har man som jag frånluftvärmepump återvinns värmen.
Men mäter man bara tumlaren inte dess överskottsvärme, så drar den ström.
I ämnet tänker jag hur det ska bli i flerbostadshus när folk ska köra tvättmaskinen mitt i natten och den centifugerar kvart i 2 när alla i huset sover.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 498 inlägg