414 679 läst · 7 729 svar
415k läst
7,7k svar
Den stora öltråden!
Jag har kört Untappd sedan 2013, blev några incheckningar i början, sedan en paus nåt år för att ta ny fart.B bakterie skrev:Jag har inte sett att någon hittills nämnt appen Untappd. Installera på telefonen och börja registrera och betygsätt de öl du dricker. Jag gillar att jag kan "levla" och få små utmärkelser när jag dricker öl. Dessutom har jag ett gäng kompisar som också använder appen, och jag tycker om att se vad de dricker också. "Nu dricker Roger en XXX, trevligt.".
För er som gillar belgisk öl kan jag också rekommendera Belgoklubben. Sedan jag gick med har jag nästan slutat gå på bolaget, och kvaliteten på mitt öldrickande har gått upp markant. Man får fyra lådor om året, med 12 öl i varje. Mums!
@Nicro bifogade länk till sin Untappdprofil tidigare såg jag.
Har passerat 1800 olika sorter och det är väl lika bra att fortsätta mot 2000.....
Visst är det lite kul, och skrämmande? att hålla koll, som du och Stuff nämner, tisdagarna (släppdagar) 1-2 av "varje" som man tycker ser intressant ut. Visst köps det en och annan ny lager samt några klassiska gräsklippar/snöskottarlager också. Samma sak vid resor, in på lokala bolaget och titta vad som står i lokalt hyllan.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 553 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 553 inlägg
Vilken rolig läsning, njuter av allt ni ölkännare/ölnjutare/ölnördar bjuder på, många fina märken som jag knappt ens hört om och blir så nyfiken på alla dessa IPA
Jag är ingen öl-connoisseur, gillar mest ljus lager, gärna Tjeckisk, Guiness och Falcon Bayersk så jag hör inte hemma till att diskutera i den är tråden men som sagt, kul att lära sig. Har druckit Kriek vid nåt tillfälle (gott) och minns när Samuel Adams Boston Lager var nytt, helt klart minnesvärt.
Men, det kanske finns en Whiskytråd?
Jag är ingen öl-connoisseur, gillar mest ljus lager, gärna Tjeckisk, Guiness och Falcon Bayersk så jag hör inte hemma till att diskutera i den är tråden men som sagt, kul att lära sig. Har druckit Kriek vid nåt tillfälle (gott) och minns när Samuel Adams Boston Lager var nytt, helt klart minnesvärt.
Maria T skrev:Vilken rolig läsning, njuter av allt ni ölkännare/ölnjutare/ölnördar bjuder på, många fina märken som jag knappt ens hört om och blir så nyfiken på alla dessa IPA
https://www.byggahus.se/forum/threads/whiskey-trad.81471/
Gouden carolus classic är en av mina favoriter kommer i en lagom stor 75cl flaska. Av dom billiga lagerölen som jag dricker lite oftare så är Karl Friedrich en av dom godaste jag provat. Tyvär har jag bara hittat den på båten till Estland och i Estland. När jag inte har i lager av den brukar jag oftast köpa A.le coq men varierar ofta med Olvi,Karhu och Saku.
Med jämna mellanrum provar jag nya sorters öl av alla möjliga sorter. Tjeckiska öl är en av favoriterna.
Med jämna mellanrum provar jag nya sorters öl av alla möjliga sorter. Tjeckiska öl är en av favoriterna.
Mitt senaste fynd på Systembolaget var en gammal bekant som gjort comeback efter att inte ha synts till på flera år.
Tidigare var Gösser licensbryggt av Åbro men nu vid återlanseringen är det Österrikarna själva som fyllt burkarna.
Det korta omdömet är:
En mycket bra ljus lager.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tidigare var Gösser licensbryggt av Åbro men nu vid återlanseringen är det Österrikarna själva som fyllt burkarna.
Det korta omdömet är:
En mycket bra ljus lager.
Spännande..Keiller skrev:
Alkohalt?
Nä skulle bli ett jäkla liv om jag sköt kaninerna...Keiller skrev:
Även om jag ätit och tillagat mycket kanin i mina dagar..
En favvo är kaninkebab.
Lime, vitlök, Rosmarin, olja, salt, vittvin..
Låta dra över natten..
Sedan grilla långsamt på roterande spett..
Och slita isär till kebabbrödet.
Ja fel tråd men passar med iskall öl..