413 495 läst · 7 724 svar
413k läst
7,7k svar
Den stora öltråden!
ombud då?KnockOnWood skrev:Det går tyvärr inte här i Halland
Från systemets hemsida:
Områden med hemleverans
Till dessa områden kan du beställa hemleverans:
- Skåne län
- Stockholms län
- Uppsala län
- Västerbottens län
- Västernorrlands län
- Västra Götalands län
- Örebro län
- Delar av Jönköpings län (Postorterna Jönköping, Tenhult, Huskvarna, Norrahammar, Taberg, Månsarp, Bankeryd och Habo)
- Delar av Östergötlands län (Postorterna: Bestorp, Borensberg, Borghamn, Boxholm, Brokind, Fornåsa, Gammalkil, Horn, Kisa, Klockrike, Linghem, Linköping, Ljungsbro, Mantorp, Mjölby, Motala, Nykil, Rimforsa, Skänninge, Sturefors, Tjällmo, Ulrika, Vadstena, Vikingstad, Vreta Kloster, Väderstad, Åtvidaberg och Ödeshög.
- Mälardalen: Arboga, Eskilstuna, Kolbäck, Kvicksund, Kungsör, Köping, Mariefred, Stallarholmen, Strängnäs, Strömsholm, Torshälla, Valskog, Västerås, Åkers styckebruk.
- Kungsbacka
- Sala
Jag plockar hem till om bud och har gjort ett bra tag för att slippa stå i kö... Och nu vid corona så är det mycket smidigt..
Jag kan rekommendera Beerdome. Billigare per öl men högre fraktkostnad, så det lönar sig att beställa lite mer. Tycker glasbanken har mycket ipa-fokus, Beerdome har bredare sortiment.T tanaris skrev:
hur är det med utländska siter?
Finns de och säljer de till Sverige?
eller är det så hög tullning så det lönar sig inte?
Skulle vara intresserad av att få tag på runt 20-30 plattor med 50 cl burkar med öl..
5.5-11% är av intresse..
Även 2.8-4.7 % är intressant.. Men inte lika högt...
Finns de och säljer de till Sverige?
eller är det så hög tullning så det lönar sig inte?
Skulle vara intresserad av att få tag på runt 20-30 plattor med 50 cl burkar med öl..
5.5-11% är av intresse..
Även 2.8-4.7 % är intressant.. Men inte lika högt...
Det finns en hel del sidor som säljer till Sverige, men då handlar det ju i regel om mer svårtillgänglig öl med relativt höga priser per flaska/burk. Det låter inte som att det är det du är ute efter?Maskintok skrev:
Nja.. kan man ju tänka sig till någon fest..J Jonobe skrev:
Men det jag letar efter är skapligt billig öl till verkstaden.. går åt en del..
kommer kunder som tar en bira på helgen och även jag tar några när jag skruvar sent på kvällen.. Eller när värmen söker..
Även vid hö skörd går det åt...
sist gick det åt 3 plattor, dock 4.2 %..
Men ändå...
Blev tvungen att lägga till lite.. folk kan ju tro jag dricker allt själv
vi är ca 10 personer som håller på med höet.
under runt 3 dagar åt gången..
så då blir inte den mängden så stor..
Om man beställer för hemleverans kan man beställa styckvis ur hela sortimentet. Frakten är lite dyr, men om man som jag bor på vischan slipper man å andra sidan bilresan.T tanaris skrev:
Både Beerdome och Glasbanken är väl baserade utomlands?J Jonobe skrev:
Är det därför de kan kringgå detaljhandelsmonopolet i Sverige, månntro?
Ja. Systembolaget bedriver ju häxjakt på nätbutiker, stämmer och håller på...P pmd skrev:
Extremt märkligt att man behöver beställa svensk öl från utlandet då systembolaget inte tillhandahåller den....
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 551 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 551 inlägg
Nu kan jag inte hålla mig, men jag blir så glad av att ni har samma servis som vi, Qvint. Följer tråden med stort intresse eftersom jag vill utvidga min mellanmjölksinställning till öl...som mest varit Lager, nån enstaka Guinness och Kriek.FredrikR skrev:
Midsommar ja, har OP och lite annat starkt på kylning.