Blodsoppen
Det är inte mycket öl i denna tråd. För mig ska öl smaka öl. Inte massa frukt, godis och annat. Nä tacka vet jag en helt vanlig lager.

• Gilla
  • Haha
SC Aero och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen villvinnapålotto skrev:
Det är inte mycket öl i denna tråd. För mig ska öl smaka öl. Inte massa frukt, godis och annat. Nä tacka vet jag en helt vanlig lager.
Håller med men samtidigt så när man väl fått smak för humlen så ÄR dom ganska goda till å med väldigt goda.
Men inget jag dricker mer än 2 av på en kväll, då blir det lager resten

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Blodsoppen
En kompis bjöd på hemgjord suröl. Tycker du inte om den så får du lov att slå ut den sade han. Det räckte med en klunk, resten i vasken.

För oss som uppskattar även alternativen till en god lager tipsar jag om denna goda dubbel-IPA!
Burk av DESTIHL Brewery Haze of the Dead Hazy Double IPA på ett bord med färgglad etikett och dödskalle-motiv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Edlunn och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
En Hof har jag aldrig tyckt suttit fel.
Men får nog erkänna att det var nog något år sedan sist.
Glas med öl och en öppen burk Carlsberg Hof på en arbetsbänk.
Skapa konto

edit:
Jag inser också att jag färgats av de senaste årens trend med kraftigare humlade öl, då jag nu tänker att visst kunde denna må bra av lite mer humle. :cool:

• Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Håller delvis med, men det blir ju lite ”Where is Waldo?” över tråden om man ska ta en bild av samma kvällspilsner varje gång.

Men ok då, för din skull.
Flaska av Brooklyn Lager öl på ett trägeländer med en suddig trädgård i bakgrunden.
Skapa konto

Edit: @stigen kommer förstås undan med sagda kurragömmalek. Hans ölval är ju mer av ett ställningstagande kopplat till hans verkstad.

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Styrkekram:rolleyes:

• Haha
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Kolla, en "öl"...
Ett glas fyllt med gyllene öl framför en Faxe Premium-flaska och en datorskärm.
Skapa konto

Ok, hann med en
Ölglas fyllt med grumlig öl och en burk “Harpoon Big League Hazy DIPA” bredvid en maträtt på bord.
Skapa konto
och en En bryggd öl i ett specialglas bredvid en burk från Apex Brewing framför en datorskärm.
Skapa konto
före, även en grillöl Ölburk med "Midsummer" design, placerad på en grå yta med röd stuga i bakgrunden.
Skapa konto
och efter dagens 5milatur på cykel blev det, tadaaa en lager Hand håller en burk öl av märket 'FINN' med texten 'UNFILTERED HELLES', 44 CL, 5,0 VOL.
Skapa konto

Så får vi fortsätta dela med oss av de öl man tycker om igen? ;)

• Gilla
  • Wow
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
A
Jajemän (y)
arboga 10.2 och vi snackar öl:love:..
Såg någon öl med hallon... hallon..
Va fan är det saft eller smurf sprit? :rofl::crysmile:

• Haha
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
För att hålla mig till ämnet: Här är det Sofiero som gäller.
En Sofiero Original ölburk med texten "5.2%" och "Prisbelönat starköl" på en blå bakgrund.
Namnet på ölet kommer från Laholms industriområde Sofiero, dör ölet bryggdes förr.
Så det har inget med kungliga sommarstugor att göra.
Men nu kommer det från Bergslagen någonstans.

Är det tillåtet att tramsa i denna tråd på lördagskvällen? OK, då så:
Äldre person använder rullstol för att transportera flera backar med öl, med texten "Öl kan göra mirakel!
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
T
Jag har egentligen inga åsikter om vad andra dricker, men det är ändå lite trist att så många tänker så eftersom det gör att urvalet för oss andra på Systembolaget blir så fattigt. Särskilt i de mindre butikerna.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
A
T tanaris skrev:
Jag har egentligen inga åsikter om vad andra dricker, men det är ändå lite trist att så många tänker så eftersom det gör att urvalet för oss andra på Systembolaget blir så fattigt. Särskilt i de mindre butikerna.
drick vad ni vill.. (y)
just nu blir det röd vin.. casa amarotte..
Men tidigare så blev det DAB och sjöstadens..
(y)(y)

T
Maskintok skrev:
drick vad ni vill.. (y)
just nu blir det röd vin.. casa amarotte..
Men tidigare så blev det DAB och sjöstadens..
(y)(y)
Jag dricker alkoholfri lager eftersom jag var tvungen att ta en värktablett av den lite starkare sorten :(

• Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
A
T tanaris skrev:
Jag dricker alkoholfri lager eftersom jag var tvungen att ta en värktablett av den lite starkare sorten :(
Inget allvarligt hoppas jag..
Jag dricker en hel del alkohol fritt, mest i verkstaden..

T tanaris skrev:
Säga vad man vill om Systembolaget. men dom har ett grymt sortiment, med möjlighet att beställa mycket styckvis från depåerna.

• Gilla
Edlunn och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.