Maskintok skrev:
Nja.. kan man ju tänka sig till någon fest..
Men det jag letar efter är skapligt billig öl till verkstaden.. går åt en del..
kommer kunder som tar en bira på helgen och även jag tar några när jag skruvar sent på kvällen.. Eller när värmen söker..
Även vid hö skörd går det åt...
sist gick det åt 3 plattor, dock 4.2 %..
Men ändå... (y)

Blev tvungen att lägga till lite.. folk kan ju tro jag dricker allt själv:rofl:

vi är ca 10 personer som håller på med höet.
under runt 3 dagar åt gången.. (y)
så då blir inte den mängden så stor..
Åker ni runt på stora farliga maskiner och traktorer med massa alkohol i kroppen? Låter inte lagligt..

P
Ölen tar man väl när man är klar i verkstan, när man sitter på trappan och ljuger och rapar?

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
J
Fotbollsöl. Rätt så trevlig. Ölglas och burk framför TV som visar fotbollsmatch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Edlunn och 1 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Fotbollsöl. Rätt så trevlig.[bild]
Jag gjorde som du..
Ölglas fyllt med ljust skummande öl bredvid en burk med tecknad gris i kostym, TV i bakgrunden.
Skapa konto

Fermenterarna kommer starkt :ok::beer:

• Gilla
Edlunn och 1 till
  • Laddar…
J
FredrikR FredrikR skrev:
Jag gjorde som du..
[bild]
Fermenterarna kommer starkt :ok::beer:
Jag har nog faktiskt inte smakat någon ipa av dem (gissar på att det är det). Köprekommendation?

J Jonobe skrev:
Jag har nog faktiskt inte smakat någon ipa av dem (gissar på att det är det). Köprekommendation?
Det tycker jag, surisarna är riktigt bra enligt mig, och denna va lite åt Omnipollo Fatamorgana hållet.
Finns ett skapligt gäng att beställa till lokala bolaget (y):cool::beer:

• Gilla
Jonobe
  • Laddar…
J
FredrikR FredrikR skrev:
Det tycker jag, surisarna är riktigt bra enligt mig, och denna va lite åt Omnipollo Fatamorgana hållet.
Finns ett skapligt gäng att beställa till lokala bolaget (y):cool::beer:
Låter trevligt. Det tråkiga med ipa är ju dock att kvaliteten kan vara så ojämn, särskilt med de små bryggerierna och då man inte kan kolla bäst före i butike.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Låter trevligt. Det tråkiga med ipa är ju dock att kvaliteten kan vara så ojämn, särskilt med de små bryggerierna och då man inte kan kolla bäst före i butike.
Nu ska man ju som bekant inte sticka ut hakan för då brukar det smälla... Men! ;)

Har inte fått någon fuljäst eller infekterad öl från Fermenterarna så här långt . För några år sedan fick jag en dålig Amazing Haze vill jag minnas, det var säkert 5? år sedan men efter den har Stigbergets levererat gång på gång, inga dåliga från Apex så här långt.

J
FredrikR FredrikR skrev:
Nu ska man ju som bekant inte sticka ut hakan för då brukar det smälla... Men! ;)

Har inte fått någon fuljäst eller infekterad öl från Fermenterarna så här långt . För några år sedan fick jag en dålig Amazing Haze vill jag minnas, det var säkert 5? år sedan men efter den har Stigbergets levererat gång på gång, inga dåliga från Apex så här långt.
Inte druckit så mycket Stigbergets senaste åren då min ipa-konsumtion varit väldigt begränsad utanför ölfestivaler (saknas... :cry:). Men innan dess upplevde jag Stigbergets som rätt ojämna tyvärr, bl.a. amazing haze. De har kanske mognat och blivit stabilare.

De senaste gångerna har jag varit nöjd med Sitgbergets, men då har det varit tillfälligt sortiment och dylikt vilket kanske borgar för färskare öl.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Efter två tråkiga till fotbollen blir det ett säker kort i kvällssolen på balkongen.

Ölflaska och glas med mörk öl på ett träbord mot en bakgrund av en balkong och kvällshimmel.
Skapa konto
Ölglas och flaska med etikett "Småland Brewing Co. Wetter Lacus" framför fotbollsmatch på TV.
Skapa konto
Ölglas och burk på bord i kvällssol på balkong, med trädgård och himmel i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Ingenjören och 2 till
  • Laddar…
Sprang på ett ordentligt sortiment från fermenterarna på systemet i Grebbestad

Köpte bla den här
Öldosa med skelettdesign i sombrerohatt på bord framför en kruka med prästkragar.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
nino nino skrev:
Sprang på ett ordentligt sortiment från fermenterarna på systemet i Grebbestad

Köpte bla den här
[bild]
Kul!
Har en sådan i kylen :cool:(y)

• Gilla
nino
  • Laddar…
Den var god :D

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Apex 8:44 på fat hos Örebro Ölhall, bara några mil från bryggeriet. Riktigt bra och purfärskt!

Ett glas med gul öl märkt "Ölhallen" på ett träbord med en skål jordnötter i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
fremax och 6 till
  • Laddar…
Fredrik K Fredrik K skrev:
Apex 8:44 på fat hos Örebro Ölhall, bara några mil från bryggeriet. Riktigt bra och purfärskt!

[bild]
Såg gott ut!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.